מסעדת תל יצחק קיטשןן & גארדן , חווית בילוי קסומה במיקום הכי פסטורלי בשרון

מסעדת תל יצחק קיטשןן & גארדן , חווית בילוי קסומה במיקום הכי פסטורלי בשרון

והפעם קבעתי לאכול עם חבר במסעדת תל יצחק כאשר הלוקיישן שלהבמיקום מקסים בכניסה לקיבוץ תל יצחק בתוך בוסתן מלאעציםבלב השרון, מסעדה ובייקרי צמוד. כבר בכניסה למסעדה מרגישים בקסם המיוחד של המקום,זו מסעדה גדולה מאחורי חומת אבן עם חצר יפיפייה באווירה חמימה וכפרית.זה הזמן להורידהילוך ולהתרווח בכסא עם איזה קוקטייל ביד.

תל יצחק היא מסעדה ים תיכונית מבית היוצר של המסעדן הראל בלו (סיטארה, פישופ, מציצים, ברנז'ה).המקום מציע מגוון מנות בסגנון איטלקי ויווני, פסטות ביצור עצמי, פיצות, מגוון דגים, פירות ים ובשר.מסעדת תל יצחק מתחדשת בשני שחקני מפתח, האחד – השף אייל גימשי, השף של המסעדה. ברזומה של ג'משי, מסעדות מודרניות ומדוברות מניו יורק כמו גרמרשי טאברן וגם כתית, של מאיר אדוני בה עבד כסו-שף.והשניה,השף קונדיטורית טולי יקותיאל שמובילה את הבייקרי ותפריט הקינוחים של המסעדה.ברזומה של טולי ניהול הקונדיטוריה במסעדת יפו תל אביב, טוטו ועוד.

בצמוד למסעדת תל יצחק תמצאו את הבייקרי של המקום, בית קפה קטן הכולל מספר מקומות ישיבה ומתאים למשכימי קום או לממהרים שאינם מעוניינים בישיבה ממושכת במסעדה, אלא בקפה קצר של בוקר או בפגישה עסקית אינטימית ושקטה. גם בבייקרי הצמוד למסעדה מושק תפריט חדש המעניק מענה רחב לכל החשקים החל בפחמימות על סוגיהן השונים: מאפי בוקר, עוגות שמרים, עוגות בחושות, לחמים, עוגיות, גלידות ועד לקינוחים אישיים ולעוגות מיוחדות לאירוח.

תפריט האוכל נבנה מחדש, חומרי הגלם הוחלפו וכך גם רב המנות.המיקוד בתפריט החדש הוא בעיקר בביצוע מדויק והקפדה על חומרי גלם טובים, ושילוב של המטבחים הקלאסיים עם טוויסט מודרני.כדי להעצים את החוויה הקולינרית, המטבח של תל-יצחק מייצר את הפסטות, המאפים והגלידות במקום ומשתמש בחומרי גלם עונתיים בגישת Farm to table, החל מדגים, דרך בשרים וכלה בגבינות, ירקות טריים ויינות משובחים. במסעדה תפריט יין ומשקאות ישראלי משובח ונרחב, המאפשר לסועדים ליהנות מכוס יין טובה או מקוקטייל מרענן לצד הארוחה.

המסעדה מחולקת לשלושה חלקים: חלל פנימיבגדולעיצוב חמים ומשפחתיאשר כולל מקומות ישיבה סביב שולחנות עץ מלא, בר עם מקומות ישיבה שבמרכזו טאבון גדול ומרכזי בו נאפים מאפים לעיני הסועדים ומטבח פתוח.חלל המסעדהגדול ופתוח עם חזית שקופה המעניקה תחושה של ישיבהבתוך גן שופע ירוק. עוד בחלל הפנימימדפים שעליהם מסודרים גזרי עצים המיועדים לאח המבוערת וקמין חימום ומקררי יין שנבנו בהתאמה אישית.מקומות ישיבה נוספים הם בחצר הפסטורלית עם עצי פרי וצמחי תבלין מתאים לאירוח משפחתי באווירה חמימה וכפרית.

מהבר ניתן להשקיף על המטבח הפתוח שבמרכזו טאבון אבן המשמש להכנתחלק גדול מהתפריט העשיר שהותאם במיוחד לרוח המקום עם חומרי גלם מקומיים:

התיישבנו ובחנו את התפריט המגוון, מנות בהשראת איטליה, צרפת, יוון וישראל,תפריט שנוצר בהשראת התוצרת המקומית של השכנים החקלאיים. בתפריטמנות פתיחה, סלטים, פיצות ומאפים,פסטות טריות הנעשות במקום בעבודת יד,דגים ובשרים.החבר שאיתי בחרבג'ין וטוניק קלאסי ואני בחרתיבקוקטייל בשם Pineapple express, בקרדי, בנדקטין, אננס, ליים ולמון גראס. קוקטייל קליל וחמצמץ שהייתה בו כמות יפה של אלכוהול שחייך אותי כהוגן (:  

המלצר המיומן תיאר את המנות ששאלנו עליהן בפרוטרוט ובהמלצתו החמה הזמנו 2 מנות פתיחה, האחת –קראוסן טלה, קראסון חמאה מלוח, מגיע עם בשר טלה מפורק בבישול ארוך, רוטב של אריסה מתוקה, לימונים כבושים, איולי עמבה, בצלי שאלוט, כוסברה, איולי ברביקיו. הקראסון המלוח היה טרי ואוורירי והוא נמרח ברוטב של אריסה מתוקה ולימונים כבושים עם בשר טלה שומני ועסיסי בבישול ארוך ואיולי ברביקיו, כל אלו יצרו את הביס המושלם.מנה שנטרפה בקלילות והמהירות, זה רק מעיד על כמה שהייתה ג'וסית וטעימה.

סלט שרימפס, הסלט מגיע עם קרם בטטה לבנה וקשיו, עלי חסה, שרימפסים חלוטים, במיה תיאלנדית, לוביה, בצלי שאלוט, פלפל חלפניו וסויה. אתחיל מזה שלא ציפיתי שהסלט יהיה כ"כ נדיב בגודלו. סלט בסגנון אסייתי שהכיל הרבה ירוקים בדמות חסה, במיה תיאלנדית קראנצ'ית, לוביה, בצל ירוק וכמות יפה של שרימפסים חלוטים שהנחו על קרם בטטה לבנה וקשיו, פלפל חלפניו שהעניק חריפות קלה ורוטב סויה מלוח שאיזן את הטעם המתוק של הקרם בטטה הלבנה. מנה מצוינת שחיסלנו אותה עד תום !

המשכנו עם המנות העיקריות: סינטה נברסקה על קרם פרש, תירס גילי בחמאה, שמנת ושום וסלט כוסברה ובצל בוינגרט פלפל שיפקה. נתח הסינטה מנברסקה הוגש במידת עשייה מידיום שהוא נותר אדום, עסיסי ונימוח והוא הונח על קרם תירס גילי בחמאה, שמנת שום ונגיעות של קרם פרש.

מתוך התפריט של מנות הים בחרנו בלברק שלם פתוח בטאבון וקרע לחם בעגבניות צלוי ברוטב שמנת עדין, זיתי קלמטה, עגבניות שרי, עלי אורגולה טריים, טבעות שאלוט וצ'ילי אדום. המנה הייתה ססגונית ומגרה, על צלחת עגולה שחורה מחרסינה קיבלנו דג לברק שלם פתוח שנצלה בטאבון. ניכר כי הדג היה טרי, הבשר היה לבן ונימוח כ"כ. הדג השתדך לרוטב שמנת עדין עם זיתי קלמטה, עגבניות שרי, טבעות שאלוט מתקתקות וצ'ילי אדום חרפרף. עם הדג הוגש בריוש משוח בעגבניות, דבר שמזכיר מאד את הפוקאצ'ה עם העגבניות שמקבלים בכל טאפס בר בספרד.

תפריט הקינוחים כאן הוא עשיר ומגוון והוא כולל טארטלט פירות יער; נמסיס שוקולד; ליצ'ו מנגו- 2 אצבעות שוקולד מנגו חמצמצות על קראנץ' קורנפלקס עם סורבה שוקולד ומנגו,אמריקן צ'יזקייק- עוגת גבינה אפוייה קלאסית וטירימסו.אנחנו בחרנו באמריקן צ'יזקייק – עוגת גבינה אפוייה קלאסית עם בצק פריך, קומפוט פירות אדומים ופטל טרי וגם בטירמיסו קלאסי עשיר ומפתה.

וכך עברו להן 3 שעות בכייף ובנחת במסעדת תל יצחק קיטשן & גארדן.מקום אידאלי לארוחה משפחתית, חגיגת יום הולדת או סתם לשבת על הבר ולהינות מדרינק ומשהו טעים לידבאווירה נינוחה וקסומה.מתאים לכל המשפחה וגם לילדים בזכות הגינה והמרחבים.בגינה נהנים מאוויר צח ומריח תפוזים, אשכוליות, קלמנטינות ושלל פירות הדר נוספים הגדלים בחצר המסעדה.בחצר המסעדה יש איזור משחקים עם בית עץ, בו הילדים יכולים ליהנות בזמ ןשההורים יושבים ומבלים.כל זאת עם שירות לבבי, נעים ונינוח.
מסעדת תל יצחק
טלפון: 09-7411110
המסעדה פתוחה מידי יום 12:00- חצות.
בימים א'-ה' מוגש תפריט עסקיות בין השעות 12:00-17:00
הבייקרי ממוקמת בצמוד למסעדה ופתוחה בכל יום משעה 7:00
בבוקר ועד 15:00 אחה״צ.
לינק לאתר המסעדה:https://www.telyzhak.co.il/
לא כשר.
במקום חנייה בשפע ובחינם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *