מסעדת המטבח הכפול, חומוס, גריל איראני עם בשרים על גריל פחמים

מסעדת המטבח הכפול, חומוס, גריל איראני עם בשרים על גריל פחמים

אחרי העבודה במוד לאוכל פרסי ואחרי קצת קניות וליקוט של גודיז בשוק הכרמל קפצנו למסעדת המטבח הכפול אשר ממוקמת בלב תל אביב, בלוקיישן מנצח ובסמוך מאוד לשוק הכרמל, ממש בתחילת מדרחוב נחלת בנימין. במסעדה תפריט מגוון עם חומוס טרי וגריל איראני באווירה נהדרת. התפריט כולל פתיחים כמו פלאפל וסלטים טריים, וכמובן גם את החומוס שמכינים במטבח הכפול מדי יום. אבל עיקר התפריט הכשר של המסעדה הוא המנות מהמטבח הפרסי האותנטי ממבחר טעמי העדה, כי הגיע הזמן להחזיר כבוד לאוכל העשיר של העדה הפרסית, אוכל שהרבה לא מכירים וחבל שכך. זה אוכל מופלא ואחד המטבחים העשירים והמדהימים.

המטבח הפרסי הוא אחד המגוונים והעשירים ביותר בחומרי גלם וסגנונות וזאת הרבה בזכות מיקומה האסטרטגי של פרס,על צומת דרכים בין היבשות. המטבח הפרסי כולל מגוון רב אוכל נהדר כמו קבב, חורשט סבזי, תבשיל חמצמץ שמוגש עם אורז לבן פרסי, גונדי שזה הקיינדעלך של הפרסים, פילאף ומגוון רחב של סלטים ומאפים. מהמטבח הפרסי יצאו מאכלים אתניים המשלבים טעמים של חמוץ,מריר ומתוק. במנות רבות משלבים יחד טעמים חמוצים מאוד עם מרכיבים מתוקים: מיץ לימון ולימונים מיובשים ושחורים עם רכז רימונים למשל.

הגענו כאמור אחרי העבודה ישבנו בכייף בתוך החלל הפנימי שמחומם, הייתה אחלה אווירה, המקום תמיד בתנועה של אנשים.
בתפריט מבחר מנות של חומוס שמוכן כל בוקר במקום עם תוספות שונות ומגוונות, מבחר סלטים, בשרים על גריל פחמים ומאכלים פרסיים ביתיים אותנטיים בתוך סירים מהבילים אשר מעלים ניחוחות תבלינים ממחוזות רחוקים. אני בחרתי תחילה בערק לימונדה והזמנו גונדי נוחודי, כופתאות איראניות עשויות מקמח חומוס קלוי עם בשר פרגית טחון ומעט הל לניחוח. למעשה זהו הקנייעדלך של יוצאי יהדות איראן.
מדובר על כופתאות עגולות ואווריריות מבשר עוף טחון וקמח חומוס. הגונדי היה רך והוא הוגש לצד אורז יסמין לבד עשוי טוב, אחד אחד ומעליו פוזר קצת סומק. המנה הוגשה עם עם ירק לאכילה צנון ופיתות, עשבי התיבול אשר מוגשים באופן מסורתי כנשנוש לצד האוכל.

חומוס עם בשר אסאדו עסיסי מפורק. רצוי לציין שהחומוס טרי מיוצר מדי יום מחומרי גלם איכותיים וטריים ללא חומרים משמרים. מנת החומוס תובלה בפטרוזיליה ושמן זית. החומוס היה עשיר וקרמי, בין הטובים שאכלנו. על החומוס נמזג בשר אסאדו בבישול ארוך, חתיכות של בשר מפורק, עסיסי, שומני ועז טעמים ובשילוב צנוברים קראנצ'ים שמתפצחים בפה, כמות נדיבה של שמן זית, עגבניות ופטרוזילה קצוצה. מנה נהדרת !
בלי קשר לאוכל הפרסי הייתי חוזרת שוב לאכול ככה בקז'ואל את החומוס נטו עם הבשר המעולה.

המשכנו עם מוסמה בדנג'ון-אורז פרסי עם במיה ופרוסות חציל עם נתחי שפונדרה בתיבול פרסי. מנה עיקרית משביעה ומנחמת שיכולתי לדמיין בקלות איך יושבים בערב שבת אחרי הקידוש וכל יושבי הבית נהנים מהמנה הזו, כי זו בהחלט מנה משפחתית, עיקרית ומנחמת. לצד אורז הפרסי הוגשו נתחי בשר אסאדו בבישול ארוך, בתיבול שכלל לימון פרסי ועוד תבלינים מהמטבח הפרסי העשיר לצד במיה רכה ופרוסת חציל על האש.

בנוסף הזמנו גם כמה כדורי פלאפל רכים וחמימים לילד שהיה איתנו שהוגשו לצד טחינה סמיכה וטעימה:

ואיך אפשר בלי קבב פרסי קלאסי על גחלים מלווה בחומוס טחינה תוצרת הבית. על צלחת מוארכת קיבלנו שני שיפודי קבב שהיו רכים ועסיסיים, טעימים מאד אשר נצלו על גריל פחמים מסורתי וקיבלו את טעמי חריכת הגריל שזה מעולה ! המנה הוגשה לצד חומוס, טחינה ועלי ראש טריים ורעננים.

קינחנו עם מלבי שקושט באגוזים קצוצים, שבבי קוקוס ופקאן מתוק, קינוח שהיה מתוק וקליל, סיום מוצלח לארוחה פרסית אותנטית טובה.

לסיכום, נהנינו במסעדת המטבח הכפול, מהחומוס הנהדר והתבשילים הפרסיים האותנטיים שאת חלקם לא יוצא לי בכלל לאכול ביום יום אז הרי שהתענגתי
על כל ביס וביס.
המטבח הכפול
רחוב נחלת בנימין 2 תל אביב.
טלפון 03-5108408
שעות פתיחה:
ימים א – ה מ10:00 23:30
ימי שישי עד שעה לפני כניסת שבת.
* כשר.
קליק אחד ואתם באתר של המטבח הכפול
מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק שלי
האינסטגרם שלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *