תתכוננו להתאהב בקבב המצוין של זלמניקו ביפו – מבית הבשרים של זלמן

תתכוננו להתאהב בקבב המצוין של זלמניקו ביפו – מבית הבשרים של זלמן

סוף סוף יצא לי להגיע אחרי העבודה עם חבר לזלמניקו, דוכן אוכל הרחוב שסמוך לקצביית זלמן הוותיקה והאיכותית ביפו בסמטה שיוצאת משדרות ירושלים. הרי אני כל הזמן בחיפוש פיתה עם בשר מושלמת, זהו אוכל רחוב ישראלי אולטמטיבי. בזלמניקו – אין יותר נפלא מבשר טרי היוצא ישר מהקצביה הסמוכה ועולה על הפלנצ'ה. אז בהחלט מצאתי אופציה חדשה וראויה ביותר לקבב סופר עסיסי וטעים !

התפריט בזלמניקו מציע מנות בשריות על הפלנצ'ה, בשר טרי היישר מהקצבייה הסמוכה. קבב זלמניקו-קבב עסיסי ומצויין, נקניקיות מרגז פיקנטיות, איברי פנים לחובבי הז'אנר, מעורב יפואי, פרגיות, נתח קצבים ועוד בשרים שיעלו על הפלנצ'ה בהתאם למה שיש טרי בקצבייה הסמוכה. בנוסף תמצאו פה בוריק מצוין עם תפוח אדמה וביצה ובימי שישי תמצאו בסירים תבשילים ביתיים כמו חמין עשיר עם סוגי נתחי בשר שונים, תבשיל מח, קציצות דגים ועוד.

המקום נקי ומסודר, התפריט מצוין בטוש מחיק על הקרמיקה.

המנות בזלמניקו מוגשות בפיתה טריה או בצלחת בליווי מטבלים ורטבים מעשה ידיו של השף יהודה ארג'ואן אשר מתמחה באוכל צפון אפריקאי. כל הפיתות מוגשות עם טחינה סמיכה וטעימה, רוטב שרמולה -אריסה ביתית עשירה עם נוכחות של כמון, ממרח שום חמוצים, סלסת עגבניות טובה וסחוג ירוק. לצד הרטבים יש גם תוספות של סלט כרוב, סלט צנוניות וחמוצים.

היינו שלושה והעדפנו לחלוק מספר מנות ולטעום מכל הטוב הזה אצל זלמינקו. קיבלנו את המנות במיקס כשהפיתות חצויות ל-2 וכך חלקנו את הכל וטעמנו הכל.אכלנו קציצות רכות ברוטב עגבניות ביתי על סלט בורגול שהרגיש בטעמו כמו קוסקוס.

בוריק במילוי תפוח אדמה וביצה, סיגר מטוגן קראנצ'י אשר יצא חם חם מהטיגון במילוי תפוח אדמה וחלמון ביצה רך שצובע את כל המנה בצהוב ומתערבב יחד עם הפלפל צ'ומה. בוריק מצוין !

קבב זלמניקו בצלחת, על מגש מתכת הונחו קבבים עגולים ועסיסיים, אדומים ובשרניים, מתובלים לידי שלמות לצד נקניקיות מרגז פיקנטיות. המנה הוגשה עם בצל מטוגן, עגבניה צלויה ופלפל חריף, שלא יחסר לנו חריף חס וחלילה, תכ'לס אני אוהבת כמה שיותר (:

קבב זלמניקו – בזמן שההקבבים עלו על הפלאנצ'ה יהודה מורח בפיתה סחוג ירוק חריף, סלסת עגבניות, אריסה מצוינת שמכינים במקום, בצל מטוגן, ממרח שהוא טוחן במקום משום וחמוצים, קצת כרוב לבן ושליכטה של טחינה. הקבב משובח, קצוץ ושומני עם עלים ובצל, הקציצה מתובלת לשלמות, אדומה מבפנים ובשרנית. התוצאה, קבב סופר ג'וסי, והכי כייף שטעמי הבשר והרטבים נספגו בפיתה שהכילה את כל הטוב הזה.

מתוך תפריט הספיישלים של אותו היום בחרנו ב-נישואי תערובת-טלה ועגל בבישול ארוך בפיתה עם טחינה עמבה. בשר כ"כ רך ומתפרק אשר מלווה בטחינה עמבה סמיכה, ביס כ"כ טוב שאת לא רוצה שיגמר כל הטוב הזה, נדיר !

היה גם מיקס מעורב יפואי בפיתה, לבבות, כבדים, שקדי טלה ושומן כבש בפיתה, מנה לחובבי איברי פנים. כוכבי המנה הם ללא ספק שקדי טלה שהיו שומניים ורכים. גם מיקס הבשרים הנ"ל הוגש בתוך פיתה שספגה את כל מיצי הבשר, הסלטים והרטבים.

לסיכום, בזלמניקו מבחר נתחי בשר טריים מהקצביה הסמוכה שעולים על הפלנצ'ה ונכנסים לתוך פיתה או מוגשים בצלחת עם תוספות מצוינות ומענגות בטעמן.

זלמניקו, נקודת עצירה חובה ביפו במוד לבשר בפיתה. נקודה.

זלמניקו – מבית הבשרים של זלמן

בן זומא 11, פינת שדרות ירושלים 20, יפו.

קליק אחד באתם באתר של זלמניקו: https://www.zalman-meat.co.il/

משלוחים דרך WOLT בלינק: https://wolt.com/he/isr/tel-aviv/restaurant/zalmaniko

טועמת ורצה לספר לחב'רה

מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק שלי: https://www.facebook.com/adi.e.ezra.3

האינסטגרם שלי:https://www.instagram.com/adi_ezra_aaaa/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *