מסעדת בליקר Bleecker , פנינה קולנרית מקסימה במשגב

מסעדת בליקר Bleecker , פנינה קולנרית מקסימה במשגב

שבת בצהריים אחרי טיול באיזור משגב, אחרי שטיילנו בחורש טבעי, ראינו כלניות במספר אתרים ונשמו אוויר פסגות נקי שמנו פעמינו למסעדת בליקר במשגב באזור התעשייה תרדיון לאחרי שקיבלתי המלצות חמות עליה מחברים מהצפון. מדובר עלפנינה קולינרית קסומה, מסעדה מתוקה ומלאת אווירה במשגב. לוקיישן מושלם לארוחת צהריים מאוחרת במסעדה עם נוף המשקיף על נופים מדהימים מכל כיוון שרק תרצו.בקיץ למשל שהיינו פה ישבנובמרפסת הענקית אשר משקיפה אל נוף ההרים הגלילי והירוק ופשוט נשמנו צלול ונקי.

מסעדת בליקר נוסדה בשנת 2006 על מנת להעניק לתושבי הסביבה ולמטיילים הרבים באזור משגב בילוי וחוויה קולינרית גלילית באווירה כפרית ונעימה ובעיקר- טעימה. אז אם אתם כמוני מטיילים בגליל זה בדיוק המקום לעצור בו לאכול ולהנות מאוכל טוב באווירה גלילית, במיקום מנצח ונוף מדהים ומופלא של גוש שגב ועמק בית נטופה שיעשה לכם את הסופ"ש טוב יותר.חלל המסעדה מרווח ועיצוב המקום מאפשר ישיבה נוחה ונעימה לכל סועד.

המסעדה אמנם נפתחה לפני יותר מעשור ועדיין תמצאו בה מנות חדשות לצד אלו שמככבות פה בשוטף.התפריט מגוון, מתבסס על אוכל גלילי מקומי, עם נגיעות של מנות קלאסיות מרחבי העולם. חומרי הגלם הטריים והאיכותיים מגיעים למטבח מרחבי הגליל: משמן הזית שמגיע מבית בד מקומי, דרך יקבים גליליים ועד מבשלות בירה בוטיק מהאזור. בבליקר-מדובר על עסק משפחתי שהמיקום שלו קבע את אופי התפריט, הרי שהלוקיישן בין ישובים יהודים לכפרים ערביים והתפריט בו יצירתי ומשלב אוכל גלילי להשפעות אירופאיות. בתפריט החדש תמצאו מגוון מנות מקומיות גליליות כמו סלט ג'רג'יר-פורטובלו, אגוזים, פרמז'ן וצנוברים, קלמארי צרוב על מצע של לאבנה ופסטו קלמטה, שווארמה דג על לאפה ביתית ברוטב יוגורט עמבה לצד קורדון בלו מהמטבח השוויצרי, תבשיל רועים אירי, שניצל עוף ענק ונתח פילה 250 גרם שמוגש עם רוטב בלסמי ועוד. בנוסף, תמצאו בתפריט סקשן שלם של אוכל מהיר כמו טורטיה, פיצה וכריך סלופי ג'ו לצד מבחר מנות טבעוניות.אני תחילה הזמנתיסנגריה אדומה חמימה:

בחרנו לחלוק מנות ראשונות יחדיו:מנה ראשונה מהתפריט החדש, ארנצ'יני, כדורי ריזוטו ממולאים בפרמז'ן ומוצרלה, מטוגנים על מצע של מטבוחה פיקנטית וכוסברה. על צלחת לבנה מוארכת קיבלנו שלושה כדורי ארנצ'יני פריכים במילוי ריזוטו וגבינות על מצע של מטבוחה חרפריפה מהמטבח המרוקאי במקום שיהיה על סלסת עגבניות איטלקית קלאסית. מין פיוז'ן שכזה, מנה ראשונה קלילה וכייפית.

ספיישל בוראטה- גבינה טרייה על מצע של עגבניות שרי מיובשות וצבעוניות, שמן בזיליקום, צנובר וטוסט אוורירי.בוראטה זו גבינה חמאתית מדרום איטליה, גבינת מוצרלה איטלקית טרייה העשויה משמנת טרייה מאותו חלב ששימש לייצור המוצרלה עטופה במוצרלה, בעלת מרקם רך ובטעמים עדינים. לא סתם מכנים אותה מלכת הגבינות, ובצדק ! אותו כדור בוראטה הונח על סלטון של עגבניות שרי צלויות מתקתקות בטעמן, צנוברים קלויים קראנצ'ים ושמן בזיליקום בצבע ירוק משגע ולו טעם נהדר, בליווי טוסטון קליל ליצירת הביס המושלם. כי ברגע שבוצעים את הגבינה במרכזה עם סכין או מזלג מגיעים לחלק השמנתי במרקם קטיפתי (:

שושברק – כיסונים ממולאים בבשר בקר ברוטב יוגורט עיזים, שמנת, צנוברים, שמן זית מיודפת ונענע.אחת היציאות החזקות של המטבח הערבי זהו השושברק, כיסוני בצק ממולאים בשר טחון עם אגוזי קשיו אשר שוחים ברוטב יוגורט רענן. כיסוני בצק ממולאים בשר טלה שמשתכשכים ברוטב יוגורט חם, שילוב טעים ונהדר.

החבר שאיתי בחר למנה עיקרית את הפילה דניס על מצע של קרם כרובית ושמן כמהין, לצד עדשים שחורות, מוגש עם סלט ירקות חתוך גס. על צלחת שחורה אובלית קיבלנו שני נתחי דג פילה דניס צלוי על הגריל, ניכר כי בשר הדג היה טרי ועסיסי, בשרו לבן, רך כחמאה ועור הדג נשאר קרסיפי לצד פלח לימון טרי ורענן. שני הפילטים של הדג הונחו על קרם כרובית מפתיע בטעמו, שהיה מתקתק ועשיר. מעל קרם הכרובית הוגשו עדשים שחורות עדינות ובצד קיבלנו קערית עם סלט ירוק טרי חתוך גס בתיבול פשוט של שמן זית, לימון, מלח ופלפל.

אני הייתי במוד לבשר אז בחרתי בנתח אנטריקוט (טרי), מיושן 300 גרם, מוגש עם תוספת לבחירה ורוטב שמנת פלפל. בבליקר עושים כבוד ליצרני וחקלאי האזור, כל הנתחים שמוגשים במסעדה מקורם בעדרים החיים בגליל, כשבאופן כללי ניתנת במסעדה עדיפות לחקלאים וספקים מקומיים אז שאפו להם על כך ! הסטייק הוגש במידת עשייה מדיום, כפי שהזמנתי, בשר אדום ורך לצד עגבנניות שרי צלויות.תוספות אופציה לבחירה לצד הסטייק היו ראגו ירקות • תפוח אדמה אפוי • אורז שעועית ירוקה • צ׳יפס • פירה חלבי. אני בחרתי בפירה חמאתי במרקם חלק וטעים.וכך הוא נראה מבפנים, הבשר אדום ועסיסי:

יש לי חיבה אדירה לקראק פאי שכבר אכלתי אותו בעבר פה בבליקר אז לא מן הנמנע שנקח אותו בשנית. קראק פאי -תחתית שיבולת שועל פריכה במילוי קרם וניל עשיר בחמאה מוגש עם שמנת חמוצה. קינוח מושחת וטעים ללא ספק, קינוח מתוק אך לא מדי, פשוט מושלם. אהבתי את השמנת החמוצה מעל שהייתה בטעם ניטרלי שאיזנה את מתיקות הקראק פאי.מושלם כבר אמרתי ?!

בנוסף, קיבלנו על חשבון הבית – ליילות ביירות, קינוח לבנוני מבוסס על פודינג וסולת המוגש לרוב באירועים מיוחדים ובחגים. קינוח שעשוי משכבות של פודינג סולת, קצפת ביתית ,קראנץ' של פיסטוקים וסירופ ורדים לימוני מתקתק. הקינוח הוגש בצורה די מקורית בתוך צנצנות זכוכית שקופות.

לסיכום, בין אם אתם מטיילים באיזור הצפון או שאתם עובדים קרוב ליד או לסרוגין בא לכם ארוחת ערב זוגית רומנטית או מפגש עם החברים מסעדת בליקר היא הפינוק המושלם. פנינה קולנירית מתוקה ממוקמת במרומי ההר וומשקיפה על נוף ירוק מדהים. מומלץ לשבת על המרפסת ולהתרווח על הכסא ופשוט להנות מאוכל טעים ונוף מקסים.

מסעדת בליקר – משגב, גליל מערבי.
פארק תעשיות תרדיון, משגב.טלפון: 053-9376588
קליק אחד ואתם באתר של המסעדה: http://bleecker.rest.co.il/

מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק שלי: https://www.facebook.com/adi.e.ezra.3
האינסטגרם שלי:https://www.instagram.com/adi_ezra_aaaa/צ'ירס:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *