מסעדת נג׳מה – Najma בחיפה, מסעדת שף לבנטנית

מסעדת נג׳מה – Najma בחיפה, מסעדת שף לבנטנית

ארוחת ערב במוצ"ש עם חבר מהצפון ב- נג׳מה – Najma מסעדת שף ים תיכונית-ערבית למרגלות הרכבל בבת גלים חיפה. מי שזוכר באותו מיקום שהתה מסעדת יוטבתה שנים רבות ומאז נפתחה איטליאנו דה לה קוסטה האיטלקית המצוינת ומסעדת שווטינה- מסעדת דגים. נג'מה היא המסעדה השלישית במספר של אותם בעלים שפתח אותה אחרי הסגר השלישי.
מסעדת נג'מה בניצוחו של השף אסיל שריף, פיינליסט "טופ שף" בדובאי, פה הוא מבשל מנות שהוא גדל עליהן מהבית בטאץ' שלו ובפרשנות מודרנית. שריף למד בישול בבית הספר הקולינרי בעומאן, עשהסטאז' במסעדה בהונג קונג וההשתתף כאמור בתחרות בדובאי. במסעדת נג'מה, מטבח לבנטיני מגוון, שימוש בחומרי גלם מקומיים בלבד בטכניקות חדשות עם קריצה לאירופה לפחות בנראות, הכל נראה fine על הצלחת.
היינות במסעדה הם מיקבים ישראליים מובחרים.
התפריט כולל מנות מהמטבח הלבנטיני עם נגיעות של השף, מנות כמו טונה-נייה-טרטר טונה קצוץ עם סלט עדשים שחורות, גרגרי חומוס, טוויל שומשום וקציפת לבנה, שושברק במילוי תרד ערבי עם גרגרי חומוס, עגבניות צלויות, כמון ויוגורט בהרט, קבב אדנה מבשר בקר הנקצץ במקום, בצל כבוש בסומק ועלים ירוקים,
קובה בורגול עם מחית פלפלים פיקנטית על קרם שום, סינטה מיושנת על תבשיל פריקה עם צנוברים, איולי עמבה וזוקיני צלוי לצד תפריט אלכוהול עשיר בקוקטיילים.
עיצוב המסעדה די יוקרתי ומושקע, חלל גדול ומוזהב עם בר גדול ובמרכזו שולחן אבירים ענק לישיבה משותפת, וגם קומת גלריה הבנויה כמרפסת המשקיפה על קומת הכניסה.
פתחנו את הארוחה עם קוקטיילים, שלי חמצמץ ושלו בסגנון מאי טאי טרופי מתקתק שהוגשו בכוסות דקורטיביות.
לצד הקוקטיילים נהנינו מלחם שארק פריך עם שמן זית וזעתר מעליו ושלושה פתיחים, זיתים מהגליל, מחמרה-ממרח פלפלים מתובל עם אגוזי מלך ולאבנה ירוקה עם זעתר.
למנות ראשונות הזמנו טונה נייה – טרטר טונה קצוץ על הסכין עם סלט עדשים שחורות, גרגירי חומוס, טוויל שומשום וקציפת לבנה. מנה מאד קלילה ופרשית. טרטר הטונה האדומה נקצץ על הסלט הוגש עם שמן כוסברה ירקרק ופרשי, טוויל שומישום קראנצ'י וקציפת לאבנה נהדרת.
סלט טאבולה Najma, פריקי, קרם חציל, יוגורט עזים, חמוצים, ג'רג'יר וענבים ירוקים. סלט חמצמץ ורענן, הרוטב חמצמץ ונדיר, כל כך טעים שקשה להפסיק לאכול אותו. כל המרכיבים משתלבים נהדר במיוחד עם הטעמים המעושנים של הפריקי, קרם חציל ויוגורט עזים שהונח מתחת לכל הסלט המשגע הזה.
טרטר נג'מה-בשר עגל קצוץ על הסכין עם צנוברים, בצל סגול, קציפת טחינה זיתים ואיולי שאטה.טרטר הבקר שנקצץ על הסכין נהדר, מעט פיקנטי בזכות האיולי שאטה ויחד עם הטחינה הקרמית יצרו סימפוניית טעמים ומרקמים בפה. המנה הוגשה עם פרוסות לחם מרובעות קלויות שנעטפו כאריזת מתנה, בצורה מתוקה  ובוטיקית למראה.
למנות עיקריות החבר שאיתי בחר בסינטה מיושנת צלויה בגריל פחמים על תבשיל פריקי, איולי עמבה, זוקיני וצנוברים קלויים. ראשית, הבשר הוגש לנו במידת עשייה של מידיום כפי שביקשנו וכך קיבלנו אותו. בשר אדום ועסיסי עם איולי עמבה, כן עמבה אבל בצורה קרמית ומעודנת כיראה למסעדת שף.
המנה הוגשה על פריקי מתובל וירקות ירוקים כמו זויקיני, ברוקולי ושעועית צלויים במרקם אל דאנטה נגיסים וקראנצ'ים!
אני הזמנתי פילה לוקוס (מלך הדגים ולו בכדי), טבייחה עגבניות בבישול ארוך, בצל ירוק, טחינה ירוקה ותבשיל עולש. על הצלחת נתח פילה דג צלוי עם עור קראנצ'י- עשוי לידי שלמות. בשר הדג לבן, עסיסי ורך, משתלב נהדר בכל ביס וביס עם תבשיל העולש החמצמץ והבצל המטוגן המקורמל. מה שעוד אהבתי במנה זה טבעות הבצל בטמפורה שהעניקו מרקם קראנצ'י בכל ביס וביס. יחד עם המנה קיבלנו טבייחה עגבניות בבישול ארוך שהוסיפו טעמים מתקתקים לדג.
לקינוח כבר לא כל כך היה לנו מקום, אבל חייבים לקנח עם ביס מתוק שיחתום את הארוחה. חייבים אז חייבים (:
חלאות ‎הוא חוויה ומעדן מסורתי המפורסם בסוריה, הוא עשוי מגבינה, סולת, ומי ורדים אשר יוצרים מהם צינורות וממלאים בקרם גבינות רכות ומקושט לרוב בגלידה ואגוזים לצד דובדבנים  טריים ומשמשים. הקינוח היה במתיקות מעודנת והקרם היה עשיר. באופן כללי אני חסידה של קינוחים לא מתוקים ומוגזמים, אני בהחלט אהבתי את העדינות שבקינוח הזה.
לסיכום, ארוחה מצויינת בנג'מה- מסעדת שף, פרשנות מודרנית למנות ערביות מסורתיות.
מסעדת נג'מה
רחוב העלייה השנייה 96, בת גלים חיפה.
טלפון: 04-8111105
צ'ירס וד"ש מחיפה 
נכתב על ידי:

עדי עזרא

בלוג קולינרי, מתעסק באוכל טוב, מסעדות, ברים ומלונות כל מה שמוסיף טעם ועניין בחיים הטובים. כתבות נוספות גם ב-Easy : https://experts.easy.co.il/author/adi-ezra/

הצג את כל הפוסטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *