מסעדת וייס החדשה -מטבח אורבני ישראלי חדש בניחוח אירופאי

מסעדת וייס החדשה -מטבח אורבני ישראלי חדש בניחוח אירופאי

גם אני הסתקרנתי והגענו לסעוד ארוחת ערב במסעדת  Weiss Restaurant החדשה שנפתחה לא מזמן בהרצל 2 תל אביב, פינת אחד העם. המסעדה ממוקמת בתוך בניין עתיק והיסטורי משנת 1909, חווית פין דייניג מהרגע הראשון, השולחנות מעוטרים במפות לבנות, השירות מקצועי, האוכל יצירתי ומצולחת יפיפיה והאווירה בה אלגנטית.

המסעדה בניצוחם של יוצאי מסעדת קיטשן מרקט של יוסי שיטרית. השף גיל דהאן עבד במספר מסעדות מובילות בתל אביב בינהם גם בקווטרו, לירון סאנדו מנהל המסעדה והקונדיטורית מיכל גולדברגר. השף גיל מגדיר את האוכל הישראלי כמבוסס על חומרי הגלם הישראלים והטובים שיש לארצנו להציע, בשילוב עם סגנונות וטעמים מכל העולם. הקו המנחה של גיל הוא שימוש בחומר הגלם בצורה הממצה ביותר והכל בהתאם לעונות השנה.

ישבנו על הבר שצופה על כל התרחשות במטבח, חב'רה צעירים מקצועיים, חמודים מאד. אווירה טובה, אוכל מוקפד ויצירתי שלא רק פוטוגני ומצטלם טוב לאינסטגרם אלא מנות בטעמים לא נשכחים. בתפריט מנות עונתיות ומקומיות, חומרי גלם ישראלים איכותיים תוך שילוב בטכניקות בישול חדשניות.
רב המנות בגודל קטן/בינוני, התפריט מחולק לירקות, ים ויבשה. תחילה הזמנו יין לבן יבש, בלאסון ד'אלזס, ליאון באייר, אלזס צרפת שהיה מצוין, והיווה יריית פתיחה נהדרת לארוחה טובה:
פתחנו את הארוחה עם לחם חלב בצורת קראוסן, מרקם דחוס מרגיש כמו חלה טרייה, חמה ומתוקה, ממכרת ורכה. הוגש עם סחוג לא חריף שזה מטבל חמציצים נהדר. אישית לא הייתי קוראת לזה סחוג כי יש ציפייה למשהו חריף, וזה לא היה חריף. הוסבר לי מהשף שזה פשוט באותה צורת עשייה של סחוג רק עם חמיציצים.
ברוסקטה עם ריאט של דג מוסר, איולי אנשובי, עלים ירקים וצ'ילי מותסס, מנה שלא רק נראית אסטטית ומגרה במראה אלא שכל סך המרכיבים שלה יוצרים ביס מושלם. הטעמים מאד מעודנים, למרות שיש במנה אנשובי שהוא בד,כ מלוח ואוממי במיוחד, פה במנה ניכרת יד עדינה בהכנת המנה:
שיפוד חזה ברווז על סלט עלים חריפים ברוטב שסק, חזה ברווז עסיסי שנצרב בגריל על סלט רענן:
פטריות ירדן צרובות שהונחו על בצק פריך, קרם פטריות ושימאג'י מיובשות בחמאה חומה על בצק פריך מתקתק, מנה יפיפיה וטעימה. טעמים אדמתיים, משחק של טעמים ומרקמים, בין מרקם של קרם פטריות בחמאה לפטריות בשרניות על בצק פריך מתקתק ובכל ביס היה ניתן להרגיש גבישי מלח גס שבא בקונטרס למתיקות הקרם.
פנקוטה אפונה עם שרימפס קריסטל צרוב, אפונה טרייה ונענע בציר עמוק ועשיר בטעמי אוממי. פנקוטה אפונה בטעמים עדינים שהשתלבו נהדר יחד עם שאר מרכיבי המנה שזה שרימפסים קלופים ומטוגנים, חתוכים לחתיכות קטנות, שילוב של חם וקר, טעמים טובים, מנה מקורית.
קלמרי צרוב קרם גבינה עזים ואריסה, תרד תורכי וזעתר. מנה נהדרת !
הזמנו גם קוקטיילים מצוינים המבוססים על חומרי גלם עונתיים:
מרענן חך עם טביעת אצבע אפשר לומר של יוסי שיטרית, אותו בצק פריך כמו זה של  מנת הפטריות. סבלה פריך ועליו קרמו אפונה על יוגורט מלוח, אפונה טריה חלוטה, שאלוטס ואיולי אנשובי. סך כל מרכיבי המנה התגבשו לידי ביס מצוין, טעמים מעודנים:
ברווז צרוב בחמאה חומה עם פירה גזר וגזרים צלויים, נראה לי שזו מנת הדגל ולו בכדי, הברווז משמש להכנת הציר בנוסף ובכל חלקי בגזר. חזה הברווז הותקן ליד שלמות, הברווז בושל בסו וויד ואז נצרב בחמאה חומה ונפרס לפרוסות דקות. בשרו היה אדום, עסיסי, רך ומלא בטעם, בעיקר של החמאה החומה מעליו.
לצד הברווז גזרים צלויים, פירה גזר מתקתק נהדר וריבת תפוזים. 
.
קרם לימון ובצק פריך, קרמו שמנת חמוצה, קראנץ' כוסמת, גלידת טימין. קינוח מאד אסטטי ויפה למראה,טימין ולימון זה שילוב נהדר. קרם הלימון לא היה חמוץ או מתוק מדי, גלידת הטימין הייתה קרמית וארומתית בזכות הטימין, קינוח מרענן ועשבוני.
נהנינו משירות מקצועי ועדיין חברי, עם פינוקים של צ'ייסרים על הבר.
לדעתי אתם/ן עוד תשמעו רבות על השף דהאן.
מסעדת וייס
הרצל 2, תל אביב יפו.
טלפון: 03-5707577.
לא כשר
קליק אחד ואתם/ן  ב- אתר – מסעדת וייס
לחצו פה לראות את הכתבות שלי ב-Easy
נכתב על ידי:

עדי עזרא

בלוג קולינרי, מתעסק באוכל טוב, מסעדות, ברים ומלונות כל מה שמוסיף טעם ועניין בחיים הטובים. כתבות נוספות גם ב-Easy : https://experts.easy.co.il/author/adi-ezra/

הצג את כל הפוסטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *