נמצאה עוד פיצה נאפוליטאנית מדהימה ברחובות של שלו דיין שתעורר בכם געגוע וחשק לנסוע לאיטליה

נמצאה עוד פיצה נאפוליטאנית מדהימה ברחובות של שלו דיין שתעורר בכם געגוע וחשק לנסוע לאיטליה

תסכימו איתי שפיצה זה החיים ויום ללא פיצה הוא יום מבוזבז. מאז שהחלו לצוץ פיצות נאפולנטיות כמו פטריות אחרי הגשם בארץ כבר נהייה קשה לחזור ולאכול פיצות מהרשתות המסחריות. בואו, עלינו והתקדמנו בכמה רמות מעל. אז הפעם מצאתי במיקום לא צפוי ברחובות פיצה נאפוליטנית מדהימה וטעימה של בחור צעיר בשם שלו דיין  לגמרי היעד הבא לכל חובבי הפיצה המושבעים באשר הם/ן.
הפיצה מבצק מחמצת שעובר התפחה ארוכה וחומרי גלם סופר מעולים.


הפיצה הנפוליטנית היא שונה מכל מה שיש בשוק. הפיצה לא עם שוליים קריספיים אלא רכה וגמישה, בצק מחמצת אוורירי במיוחד שעובר תהליך התפחה ארוך ומבוקר נכנס לטאבון לוהט ל-450 מעלות ל-60 שניות.
אז מה כבר אפשר לחדש בפיצה אתם אומרים/ות?
הפיצה היא בין המאכלים הפופולריים ביותר שקיימים לא רק בארץ, אלא גם בעולם כולו. היא הגיעה אלינו כל הדרך מאיטליה כאשר עברה בדרך בניו-יורק ויש מגוון רחב של סוגי פיצות.
הפיצה הנפוליטנית הגיעה הישר מנאפולי שבדרום איטליה והיא נאפית באופן מסורתי בתנור לבנים ובחום גבוה והיא מוכנה תוך זמן קצר ב-60 שניות.
הפיצה בעלת  שוליים עבים ותפוחים אך אוורירים כמו ענן ובבסיסה היא דקה. בגלל כמות הנוזלים הגבוהה בבצק זה מה שהופך את הפיצה הנאפולוטנית לגמיש ביותר.
הפיצה בגודל אישי והיא נחתכת בד"כ עם מספריים ולא עם גלגלת דבר שמועך את התוספות.

בכל מקום שעושים בו פיצה דבר ראשון עוד לפני שאני מנסה את הפיצות המיוחדות אני בוחרת את המלכה הקלאסית הלא היא מרגריטה, קל לבחון בעזרתה את איכות הבצק, הרוטב וחומרי הגלם. וכשהיא עשויה מחומרי גלם טריים ומעולים לא צריך יותר. הפיצה אצל שלו מקמחים איטלקיים. פיצה המרגריטה עם רוטב על בסיס עגבניות תמר איטלקיות- הרוטב קליל בטעמים עדינים בתוספת פרמז'ן, מוצרלה, שמן זית ועלי בזילקום טריים.
הפיצה בגודל אחיד מתאימה לארוחה לזוג או ליחיד, דקיקה ויציבה בבסיס שלה ושמנמנה ואוורירית בשוליים עם מעט כוויות כהות מחום התנור הגבוה בטעמי מדורה שאני כ"כ אוהבת.
מדובר על פיצה לחה עם שוליים אוורירים ותפוחים כמו ענן, בצק רך וגמיש בזכות כמות המים הגבוהה בבצק. 

 בנוסף, פיצה פולנטה עם קרם פולנטה עדין וכמהין, פטריות, בזיל, מוצרלה, שמן זית ןפרמז'ן. הבצק שוב רך וגמיש והתוספות של הקרם בפולנטה העדין , הפטריות והגבינות השתלבו יחד נהדר.

קינחנו עם קלצונה שהוא דומה מאוד במרכיביו ובאופן הכנתו לפיצה, בחרנו בקלצונה מקופלת, בננה ומסקרפונה. הבצק  קופל לשניים ויוצר למעשה צורה של חצי סהר, מאפה טעים וקריספי במיוחד.
אני לא חובבת מתוק בקטע מוגזם והתפתיתי לקינוח נזה שנשמע מתוק מאד אבל באופן מפתיע מאוזן במתיקות שלו בזכות המסקרפונה המדהימה.

לכל אוהבי הפיצה אתם/ן חייבים/ות להזמין משלו דיין, לטעום ולהתאהב רצוי בהקדם האפשרי.
מדובר על פיצה מדהימה ולא צריך לנסוע כ"כ רחוק מתל אביב בשביל פיצה נפוליטאנית אמיתית.
הפיצה באיסוף עצמי מרחובות מ-18:00 – 22:30
משלוחים בתיאום מראש לרחובות והסביבה.
בנוסף שלו מציע גם ערכת עשה זאת בעצמך של פיצה נפוליטנית, בצק על בסיס מחמצת, עגבניות איטלקיות, חצי קילו גבינת מוצרלה מחלבת עברי וקמח פתיחה לפיצה.

מצ"ב תפריט:

 

קליק אחד ואתם בעמוד הפייסבוק של שלו: https://upload.facebook.com/shalev.dayan.1
קליק אחד ואתם בעמוד העסקי שלו: https://upload.facebook.com/Shalev-Dayan-Pizzaiolo-101256081408170/

נכתב על ידי:

עדי עזרא

בלוג קולינרי, מתעסק באוכל טוב, מסעדות, ברים ומלונות כל מה שמוסיף טעם ועניין בחיים הטובים. כתבות נוספות גם ב-Easy : https://experts.easy.co.il/author/adi-ezra/

הצג את כל הפוסטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *