בונסרה פיצרייה נאפוליטנית אותנטית מבית Fabrica

בונסרה פיצרייה נאפוליטנית אותנטית מבית Fabrica

עכשיו כשהתחלתי לעבוד בחולון זו הזדמנות פז לקפוץ לראשון לציון השכנה אחרי העבודה עם חבר ל- בונסרה Buonasera מבית היוצר של Fabrica המעולה ברחובות ששמה יצא למרחקים בזכות הפיצה הנאפולטנית הכי טעימה בישראל, בדיוק כמו באיטליה ויש לה מקום חם חם אצלי בלב. כתבתי עליה שרק נפתחה ברחובות לפני שנתיים ממש פה – FABRICA כתבה אצלי בבלוג. עכשיו כהשסגרים השתחררו וחצי מהאוכולוסיה התחסנה נגד וירוס הקורונה המשק נפתח וזו הדמנות לחזור להפגש עם חברים ומשפחה במסעדות ובמקומות חדשים. פיצריית "בונסרה" נפתחה על חורבות בר ה"לה רוז'ה" שברחוב רוטשילד פינת רמז, רחוב די מרכזי בראשון לציון. מדובר על פיצרייה נפוליטאנית אמיתית שמקדשת את הטכניקה המסורתית של הפיצה העתיקה בעולם, טעמים מקומיים וטכניקות מודרניות בשילוב עם חווית בילוי ייחודית.

במרכז הפיצריה טאבון המיוחד שיובא ממודנה באיטליה והמקום מכיל 90 מקומות ישיבה בפנים ובחוץ ממש על הרחוב. המקום מעוצב כמו מסעדה, בר עם יינות טובים, מנות ראשונות, קינוחים וכמובן הפיצות הנאופליטאניות המיוחדות.
פיצה נאפולטאנית אמיתית היא עולם בפני עצמו, היא עשויה מבצק מיוחד שמכיל 80% מים ועובר התפחה של שלושה ימים. אורון אמר הפיציולו למד להכין את הפיצה הנפוליטאנית בסלרנו שבאיטליה, את הבצק מחמצת הוא למד בסדנה מיוחדת שעוברת מאב לבן באיטליה, במשך ארבע דורות. הפיצה עצמה היא דקיקה מאד במרכז ובעלת שוליים תפוחים ואוורירים. בצק מוכן בעבודת יד והוא מותפח בשמרים טבעיים בלבד. לבצק הנהדר הזה משתדכים חומרי גלם טריים וגבינות איכותיות כמו מוצרלה מיובאת מאיטליה אשר נכנסות לטאבון מסורתי.
בבונסרה תפריט עם 14 סוגי פיצות שונות ופה בראשון לציון התפריט לא כשר והו משלב תוספות בשר שונות מעל הפיצה. פיצות כמו פיצה מלנזנה קלאסית עם חצילים, פיצה עם פטריות פורטבלו בטעם כמהין, קציפת פרמזן ובזיליקום, פיצה בסגנון קרנבונרה עם חזה טלה מעושן וביצת עין ,פיצה עם פפרוני עגל ורוטב פלפלים חריפים, פיצה תאילנדית עם רוטב צ'ילי חריף ועוד.
תחילה הזמנו שתיה קרה, החבר שאיתי בחר בבירה קרה וצוננת ואני בקולה זירו וככה ישבנו בשולחן בחוץ ממש על רחוב רוטשילד ההומה וזה זרק אותנו בשניה לטיולים בחו"ל שישבנו במסעדות קטנות בחוץ והשקפנו על המולת האנשים בחוץ.
פתחנו את הארוחה עם סטייק כרובית צלוי בטאבון, רוטב כוסברה, דואה תבלינים, מיץ לימון ושמן זית. מנה שאכלתי אותה גם ב-Fabrica ואהבתי את טעמי הכרובית הצלויה בטאבון עם רוטב הכוסברה הירוק שהיה חמצמץ ומעט חריף שנתן את הקיק הנכון.
פולנטה כמהין מתירס טרי,מלך היער ופורטבלה צרובות, ברוקולי, ביצה עלומה, פרמז׳ן ושמן זית. פולנטה קרמית מתירס טרי, פטריות בשרניות, ברוקולי צלוי ,קצף פורצ'יני וביצה עלומה. פולנטה נהדרת עם חלמון ביצה שנוזל, צובע את המנה ומוסיף מרקם וטעם נוסף ועשיר.
היא לא רק נראית יפה כמו ציור אומנות היא גם טעימה מ-א-ד: 
הפיצות בבונסרה מבצק שנעשה במקום ונפתח בעבודת יד, מותפח על ידי שמרים טבעיים בלבד (מחמצת שאור).
הפיצות מגיעות בקוטר 30 ס״מ. 
פיצה מדורה, מוצרלה טרייה, קוביות תפוח אדמה, קרם פרש, בצל ירוק, לימון סחוט, שמן זית ומלח ים. בצק נאפוליטני בבסיסו דק, שוליים תפוחים ואווריריים, יחד עם מוצרלה טריה, קוביות תפוחי אדמה, קרם פרש במרקם עשיר  ומתמסר בפה-פשוט מענג, בצל ירוק ולימון טרי סחוט שמקפיץ את כל הטעמים, שמן זית ומלח ים שהוסיף לא רק מליחות טובה אלא גם מרקם מתפצפץ מעט בפה.
פיצה עדינה וטובה: 
👑👑👑 כמה נפלא שיש את פיצריית בונוסרה בראשון לציון, פשוט נדירה, לשבת ולהינות מפיצרה נאפוליטאנית כמו באיטליה.
לסיכום- הפיצה הנאפוליטאנית הכי טובה בארץ !
המקום פתוח משעה 6 בערב עד חצות ועובד במתכונת של ישיבה ו-TA.
בונסרה
רוטשילד 113, ראשון לציון
טלפון: 03-5195195
קליק אחד ואתם/ן בעמוד הפייסבוק של בונסרה עמוד פייסבוק
לחצו פה לראות את הכתבות שלי ב-Easy
נכתב על ידי:

עדי עזרא

בלוג קולינרי, מתעסק באוכל טוב, מסעדות, ברים ומלונות כל מה שמוסיף טעם ועניין בחיים הטובים. כתבות נוספות גם ב-Easy : https://experts.easy.co.il/author/adi-ezra/

הצג את כל הפוסטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *