בר הגאולה,לשתות ולאכול בשכונה באוירה משוחררת ומוזיקה משובחת

בר הגאולה,לשתות ולאכול בשכונה באוירה משוחררת ומוזיקה משובחת

עבר הרבה זמן מאז היתי באיזה בר, לא בגלל שמוזיקה ואלוכוהול לא עושים לי את זה אלא אני פחות מתחברת לבר שיש בו רק אלכוהול, מה לעשות נהפכתי לגרגרנית מפונקת בבגרותי,זיתים ונאצ'וס לא יוציאו אותי מהבית. לכן שמחתי להכיר את הגאולה בר על פינת אלנבי, בר שכונתי וותיק שנעלם לי מהראדר (כמה חבל) אבל היי, אף פעם לא מאוחר להשתכר מתחת לבית. הגאולה, בר שכונתי קטן,אינטימי ואפלולי שכבר בכניסה מרגישים באוירה המשוחררת והלא מתאמצת-הכי שונה בנוף התל אביבי המתייפיף. הבר פתוח מהשעה 16:00, בשכונת מגורים,תבואו בסנדלים תנכיות גם טוב, לאף אחד לא באמת אכפת גם לא לבחור שישב משמאלי על הבר שהיה חצי שיכור ומחוייך ( אני אזמין מה שהוא הזמין חשבתי לעצמי מיד) וניסה להתפלסף על החיים (ללא הצלחה יתרה) והחליט שאני דומה לשרון חזיז (אבחנה יפה. יחסית לבן אדם שיכור הוא היה די חד כי בתכלס אומרים לי זאת לעתים קרובות) והחליט להתערב לנו בשיחה ולמשוך את תשומת ליבנו אבל עינב ואני בעולם משלנו, משוחחות על הכל ובעיקר על מותו המפתיע של דויד בואי (10.01.16) גיבור תרבות שהותיר בנו חלל עצום שרק אלכוהול אולי יצליח להכהות את הרגש ההמום והעצוב,להתרפק על שיריו ולהצטמרר עד דמעות. האוירה בבר אפלולית עם מנורות אדומות המשוות מראה סקסי ואפלולי, ליטל ביט סליזי (מה רע?) קירות הבר מעוטרים בתמונות מחתרתיות נוסטלגיות של גיבורי תרבות כמו זוהר ארגוב ,מינימל קומפלט (פורטיסחרוף אתם הגאווה של כולנו),פרידה קאלו ופוסטרים של להקות מה80'S וה90'S והמוזיקה שמתנגנת היא בהתאם. הזמנו בירה צ'כית קלילה סטארו. שתיתי אותה כאילו והיתה 1/2 ליטר סודה (כן יש לי יכולות שתיית בירה כמו ימאי בחופשה) ונהננו מפלייליסט משובח מהדיג'אית שניגנה במקום. פליילסט שקלע בול לטעמי ,רוק, 80'S, גל חדש, הרבה מרוברט סמית (אהובי הנצחי) ודויד בואי ששבר אותנו עם מותו מאמש. המוזיקה  בבר הגאולה עם  דיג'אים מתחלפים, התפריט מזרח אירופאי ומשתדך מעולה לצד הבירה כמו: איקרה, הרינג , קרפעלך וכבד קצוץ תוצרת בית, חציל רומני, דים סאם במילוי בקר נקניקיות של אלן טלמור ושניצל קריספי. הכל כאמור באוירה משוחררת, סחבקית ובמחירים נוחים.

בירה קרה וצוננת הולכת מצוין עם הרינג ובצל ( יש לי גנים של רוסיה , איך יצאתי מרוקאית לא ברור). מה שכן נפלתי על בר שהוא גם מגניב לי וקולע מבחינה מוזיקלית וגם עם אוכל טעים ליד שמבחינתי זה הדיל המושלם !

המשכנו עם כבד קצוץ, מוכן במקום עם בצל מלמעלה,חלה מתוקה ליד וממרח חזרת .

עוד לגימה מהבירה, עוד משפט שנזרק באויר אודות דויד בואי וכבר פונקנו בצ'ייסרים וודקה על הבר להעלאת המורל, סאלוט אני אומרת, אני זורמת עם האלכוהול ונראה שכולם זורמים כמוני, מחויכים ללא סיבה. המשכתי עם קרפעלך תפו"א, כיסוני בצק במילוי תפו"א שמוכנים במקום. זללתי אותם בהנאה רבה, הקרפעלך היו במרקם רך עם בצל מטוגן ושחום מעל, אוחחח כמה טעים אשמח לעוד 20 כאלו !

כשאני שיכורה אני חייבת לרפד את הבטן בכל מיני פינוקים, למזלי מצאתי את הנחמה בגאולה הפעם בדמותן של נקניקיות של אלן טלמור, שמנמנות וענוגות שטוגנו והוגשו עם חרדל, כרוב כבוש וצ'יפס קריספי טעים.

נראה שלגאולה בר מגיעים לקוחות קבועים, טיפוסים מבוגרים, צעירים חולמניים עם כלבים, בליל טיפוסים מעניינים וכמוני בחורה רעבה תמידית למוזיקה טובה,אלכוהול ואוכל לנחמה. הבר אפלולי, האוירה סקסית ומשוחררת, המוזיקה משובחת, אלכוהול ותפריט אוכל מגוון.  נראה לי שאבוא שוב אולי אפילו לבד, הרי אין שם באמת לבד, כולם מתערבבים עם כולם ואולי אף חוזרים איתם הביתה אחרי ערב שיכרות.

גאולה בר
גאולה 51 תל אביב
שעות פעילות:
א'-ה': 16:00-אחרון הלקוחות
ו': 13:00-אחרון הלקוחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *