ערב הודי חושני ומסעיר בטאיזו – רק בימי א'

ערב הודי חושני ומסעיר בטאיזו – רק בימי א'

טאיזו,מסעדת קונספט ביצירתו של השף יובל בן נריה שמציג אינטרפטציה אישית ומקומית למאכלי רחוב מחמש מדינות במזרח אסיה. מסעדה מרהיבה וסקסית (אגב כך נראות המסעדות האסיאתיות מעבר לים) עם אוכל עדכני מצוין. המסעדה בעלת חלל מרשים בעל תקרות המתנשאות לגובה רב המחולק באופן מתוחכם לחמישה אזורי הסעדה ליצירת חוויות שונות, תפיסת העיצוב מושתת על חמשת האלמנטים מהמיתולגיה הסינית: מים,עץ, אש,אדמה ומתכת. בר האוכל ממוקם בחזית החלל המרכזי שמהווה מוקד משיכה עבור חלק מהאורחים, בר שוקק חיים המתמקד בהכנת קוקטיילים אקזוטיים וסופר מיוחדים. את טאיזו אני מכירה ואוהבת ובד"כ אני מרבה להגיע בימי הולדת ובחגיגות אחרות. בימי ראשון טאיזו לובשת סארי צבעוני ומגישה מנות הודיות בערב שהוא כולו "גלם" וצבעוניות. כבר בכניסה ניתן להתפעל ולהתרשם מכל היופי וההדר בהשפעות ההודיות בשל הצבעים הססגוניים, דרך הלבוש המסורתי של המלצרים וצוות המטבח,תפריט קוקטיילים אקזוטי ומוזיקת pop הודית קצבית ברקע. אוכל ההודי אינו זר לטאיזו הוא אחד מתוך 5 המטבחים מחמש מדינות בדרום מזרח אסיה, הודו היא אחת מהן וביום ראשון הערב כולו הודי. בתפריט לערב זה ניתן למצוא מנות דגל מטאיזו כמו הלחמניות המאודות וקלמרי טנדורי, טעמים עשירים עם תבלינים חזקים.

התיישבנו על הבר ואני לא הפסקתי להתפעל כמה יפה וצבעוני המקום באוירה תוססת, בחיי ששכחתי שהיום יום ראשון -שביזות יום א' וזה – אז שאפו לטאיזו שלקחו אותי למחוזות רחוקים ושמחים. אני בחרתי בקוקטייל עם טפיוקה והוא בחר בקוקטייל עם ג'ין וואסבי שאת החריפות מקבלים אפטר טייסט, רק אחרי כמה שניות זה ממש מורגש בגרון וזה מדליק לאלא. עלי הכותרת שפוזרו על הבר והפרח שבקוקטייל זרקו אותי לרגע למחשבות לשייט תענוגות שכולו FUN .שוב פעם תודה לטאיזו על חוויה שונה ומסעירת חושים!

הזמנו את הלחמניות המאודות תחילה עם צ'אטני עגבניות חריף ויוגורט באפלו מרענן ליד,נטרפו חיש קל.

החלטנו שנחלוק במס' מנות פתיחה/ביניים וכך נרגיש את הטעמים מהמטבח ההודי, טעמים כ,כ חושנים ומסעירים. תחילה נגסתי בפאקורה שרימפס, מטוגנים בבלילת קמח חומוס, כמון וזרעי כוסברה המוגשים בתוך קונוס עיתון מקושטים בכוסברה ולצידם צ'אטני תמרנידי וצ'אטני עשבים. שרימפסים שמנמנים מטוגנים בעלי ציפוי סופר קריספי שנושנשו בהנאה רבה, הצ'אטני עשבים היה פרשי ומרענן.

המשכנו עם וינדאלו, בשר אונטריב, פארטה, שמנת חמוצה, כוסברה,נענע,בצל סגול. מנה שאני פחות אהבתי מאחר ואני לא חובבת טעמים מתוקים במנות עיקריות ובשר בפרט. המנה היתה חריפה ועזת טעם, אהבתי את הפרשריות של הנענע והכוסברה שאיזנו יחד עם השמנת החמוצה את הבשר החריף, הפארטה היתה מצוינת, אבל לא ממש התחברתי למנה.

המנה שכבשה אותי בסערה, סמוסה סרטנים,אפונת גינה,תירס,צ'ילי, גראם מסאלה, כורכום. בתור חולת מטוגן אין ספק שסמוסה זה מאכל אהוב עלי בעיקר בגלל הטיגון, הכי כייף לנגוס ולהרגיש בקראנצ'יות ולהנות מבשר הסרטנים במילוי שהיה מאד דומיננטי ומאד טעים.

לסיכום, היה ערב מאד ססגוני ומסעיר בטאיזו, לגמרי חוויה מאד מיוחדת החל מהלבוש המסורתי של המלצרים והברמנים , אוירה תוססת, מוזיקת פופ הודית קצבית ,מנות הודיות באיכות גבוהה. ללא ספק גרמו לי לשכוח משביזות יום א' -מבורכים שהם !

טאיזו
דרך מנחם בגין 23, תל אביב יפו
03-522-5005

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *