מסעדת כיתאבון בנצרת ,אוכל ערבי בפרשנות מודרנית

מסעדת כיתאבון בנצרת ,אוכל ערבי בפרשנות מודרנית

נצרת מלאה במסעדות טובות ובעושר קולינרי עד בלי סוף את זה כולנו יודעים אך עם זאת רציתי לחדש ולהמליץ על מסעדת כיתאבון, מסעדת ביסטרו ערבית עם אוכל אותנטי הכולל מגוון של בשרים ותבשילים מסורתיים בטוויסט רענן בבעלותו של מוחמד עטיה. כיתאבון,מסעדת שף מציעה מנות חדשניות שמבוססות על המטבח הערבי בטוויסט חדשני עם מנות דגל מהמטבח הערבי המסורתי רב השנים מטבח שנשען על חומרי גלם מקומיים,טריים ועונתיים. תפריט אקלקטי הכולל ארוחות בוקר,סלטים, מנות ראשונות ועיקריות מהמטבח הנצרתי האותנטי, אוכל כמיטב המסורת הערבית. בין המנות בתפריט תוכלו למצוא מנות ערביות עסליות מנצחות כמו סיניית בשר וטחינה, ערוסה, סלט טאבולה ולאבנה מעולה, מוחמאר, פריקה ועוד. אורח החיים בתל אביב האורבנית, הסגנון והתרבות היוו השראה לפתוח מקום שונה ואחר בנצרת. המסעדה בעיצוב אורבני הייטקי,מודרני וחדשני, מזכירה במבט ראשון מקומות בחו"ל. ישנם סקשנים ישיבה שממש מזכירים את התפאורה ממד מאן. ספריית כוורת עמוסת ספרים משמשת כתפאורה בחלק התחתון של המסעדה בקומת הכניסה, חפצי אומנות,תמונות תלויות על הקירות של נצרת מפעם והכל  עם דגש על אמנות ותרבות. ישנה גם קומת גלריה מעל שמתאימה לארועים עד 50 איש בעיצוב מודרני ובאוירה חמימה ומזמינה.

המסעדה משלבת סגנון אותנטי ועכשווי גם בויזואליות וגם באוכל וברמת הביצוע שלו. כיתאבון, מסעדה באווירה נינוחה ומרגיעה, חוויה קולינארית ואטרקציה תיירותית, פינה שקטה ומוקפדת בנצרת. המטבח משובח, אוכל מדויק בטעמים בצורה נפלאה,תבשילים מושקעים שכייף לאכול מהם עוד ועוד.  הגענו כקבוצת אנשים וחלקנו מספר מנות ראשונות,סלטים ומנות ביניים.

מבחר מנות טעימות הגיעו לשולחן: חציל בלאדי בתנור, חציל שלם אפוי בתנור,מתובל בלימון מוגש עם טחינה וקוביות גבינה ערבית. חציל בשרני בתנור בתיבול לימוני חמוץ ומשגע, עם קוביות גבינה מטוגנת וטחינה מעל. מנה מצוינת וטעימה.

כרובית על מצע חציל, כרובית מטוגנת מוגשת על טבעות חציל בעיטור טחינה ושום בליווי עלים עונתיים. כרובית מטוגנת על חציל בתיבול מדויק וטעים בתוספת טחינה ,עלי רוקולה רעננים מעל ועגבניות שרי. אהבתי את שילוב המרקמים בין הקראנצ'יות המטוגנת של הכרובית לסלט הרענן והטרי. מנה לכאורה פשוטה ובנאלית אך הביצוע מצוין והשילוב בין הכרובית לחציל -שידוך משמיים.

טאבולת כיתבון,טאבולה נצרתית קלאסית על מצע לאבנה חמצמצה ושמן זית. סלט שלא הפסקתי לאכול והוספתי לצלחת שלי פעם אחר פעם.  סלט סופר מרענן בזכות עשבי התיבול הטריים, הלאבנה היתה חמוצה במרקם נעים ומשגע.

סלט ערבי קצוץ וטרי 

הצזיקי המשגע 

ממשיכים עם תבשיל פריקה ועוף, סוג של מנה מנחמת בצלחת. המרקם של הפריקה הזכיר מרקם של קוסקוס גרגירים.

 בתמונה ניתן לראות גם את הפיתות שהוגשו עם טחינה ירוקה.

.

כמו כן אכלנו ערוסאת כיתאבון,בשר כבש ועגל טרי,טחון ומתובל, אפוי על מצע לחם טאבון עם בצל ופטרוזיליה. מוגש עם טחינה. מנה די טרנדית היום והיא עשויה טוב במסעדת כיתאבון , הבשר שמר על העסיסיות והשומניות שלו והפיתה היתה קראנצ'ית במבחוץ ודקה מבפנים,  כל אלו עם הטחינה ליד יצרו ביס מנצח.

 

מנה נוספת שאכלנו זו מנה קלאסית מהמטבח הערבי,סיניית כופתה,שכבות בשר כבש ועגל טרי טחון ואפוי בתנור על מצע תפו"א, עגבניה, בצל ושמן זית,מכוסה בטחינה ופטרוזילה קצוצה מעל. סינייה תמיד מוגשת עם המון טחינה. מדובר בכפתא (מעין כדורי בשר קציצתיים, קבביים ופחוסים) שנכנסים לתנור ומעליהם נמזגת המון טחינה (נוזלית יותר מברגיל שכן היא נכנסת לתנור וגם מסמיכה). מנה טעימה בזכות הבשר ששמר על העסיסיות והשומניות שלו מתחת לטחינה, הקציצה היתה מתובלת היטב בצורה מדויקת וטעימה. פשוט נפלא. מנה מסורתית  בביצוע מדויק וטעים.

תמונת השולחן ומבחר המנות מעוד זווית

קינחנו בסופלה שוקולד חם ומתפרץ.

אם אתם מחפשים מסעדה טובה בצפון אז כיתאבון היא התשובה, מקום בו נהנים מהכנסת אורחים, מהאוירה התרבותית, מהספרי וחפצי הנוי, האוכל ערבי , אותנטי וסופר טעים , השירות בו לבבי והמחירים שווים לכל כיס.

מסעדת כיתאבון

רח’ אלבישארה 50, נצרת

שעות פתיחה: א’-ה’: 09:00-20:00

ו’-שבת: 09-23:00

טל’: 04-6800055 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *