רפאלו, מסעדה איטלקית אותנטית מצוינת בקריון !

רפאלו, מסעדה איטלקית אותנטית מצוינת בקריון !

עברו מס' חודשים מאז ביקורי האחרון ברפאלו בסניף החיפאי שבמרכז קסטרא והנה אני שוב בצפון מעת לעת אני באה לבקר את המשפחה והחברים וכשאני פה אני רוצה לאכול טוב באותה רמה כמו בתל אביב  אז הבחירה הטבעית לחזור איפה שטוב, לרפאלו כמובן ! רפאלו, מסעדה איטלקית אותנטית מדהימה בקריון בקרית ביאליק (הסניף כשר)  וזה התאים בול לחגיגות יום ההולדת של אימוש כי היא אוכלת כשר.  אמא שתהייה בריאה חולה על איטלקי (אוכל איטלקי לא רק גברים), תביאו לה רביולי טוב והיא מבסוטה לכל היום. לוקיישן זה דבר מאד חשוב בחיים ורפאלו ממוקמת בקריון (אחד מהקניונים הכי חזקים בארץ) ומה  מתאים יותר לעשות אחרי שמסתובבים ומבזבזים כסף בקניות (אוי אוי אוי) מחפשים מקום בכדי לנח (צ'יל טיים) להרגע, להשען לאחור, להנות מאיזו כוס יין או לימונענע גרוס ואיזו מנה איטלקית לנחמה ורפואה. אז בחירת רפאלו שיחקו אותה בבחירת הלוקיישן- נראית לי  החלטה נהדרת ועושה את העבודה ואת דריכת הרגל הרבה כי לראייה המסעדה היתה פשוט עמוסה בשישי בצהרים כשהגענו. כבר בכניסה למסעדה המארחת החביבה הציעה לנו טעימות יין, סיפתח חביב לתחילת הארוחה. חלל המסעדה רחב ידיים בעיצוב איטלקי ונעים עם שולחנות מעץ וספות, קיר שלם ובו כוורת ענקית של מיטב הפרודוקטים מאיטליה (רטבי עגבניות של motti, קמחים,  מוצרים של אורטיז, זיתי קלמטה ועוד) שניתן לקנות וגם לקחת הביתה.

התיישבנו בספה, לגמנו מעט יין ועיינו בתפריט המעוצב שכלל שפע מנות מהמטבח האיטלקי. בחלקו של התפריט ישנן תמונות ותיאור המנות בצורה מ-א-ד מגרה ומעוררת תיאבון שאתה מתתתתת כבר שההזמנה תהייה מוכנה (מה, המלצרית לא מבינה תלפטיה?) התפריט כאמור רחב וכולל מנות ראשונות מגוונות, סלטים, פיצות, פסטות, מנות בשילובי דגים,תפריט אלכוהול גדול עם קוקטילים נהדרים וקינוחים שווים. ברפאלו הכל נעשה במקום בעבודת יד, הרטבים, הפוקאצ'ות, הבצקים, מנות הפיצות והפסטות תוך שימוש בחומרי גלם מעולים (שמקורם בחו"ל).  אמא בחרה בלימונענע גרוס ואני בחרתי בקוקטייל מרענן, פרוטי די בוסקו, שילוב  מתקתק של רום לבן ,פרנג'ליקו ופירות יער

נשנשנו תחילה מפוקצ'טה פרמז'ן, מקלות בצק איטלקי עם פרמז'ן אפוים בתנור אבן.לחם איטלקי אפוי בתנור לבנים, יצאחמים ופריך היישר מהטאבון בריח משכר עם קרם חצילים וסלסת עגבניות ליד.

הזמנו 2 ראשונות מטריפות בטעמן הראשונה-פטריות על קרם תירס טרי ,פטריות אפויות בטאבון,מרווה, פרמז'ן וצנובר. פולנטה במרקם רך ואוורירי עם פטריות בשרניות צלויות בזילוף בלסמי, מנה שכייף לאכול וללקק מהכף ולא להניח אותה עד שמחסלים הכללללל.

ראשונה נוספת שהזמנו, מלנזנה אלה פרמז'נה ,שכבות חצילים ומוצרלה אפויות בתנור אבן בקרם עגבניות,שמנת ופרמז'ן. מנה סופר טעימה ובתיבול מדויק. ביסים נהדרים מחציל, מוצרלה מותכת ורוטב רוזה (עגבניות ושמנת) נהדר. פייר? לא רציתי שייגמר. התבעסתי שהמנה היתה קטנה כי כל ביס היה חלומי ,אבל מצד שני היא  תומחרה בהתאם לגודלה (29 ש"ח).

המנות הראשונות חוסלו עד תום וכבר היינו בציפייה להמשך הבאות – המנות העיקריות. שיקום מי שאמר שזמן ההמתנה לאוכל לא מרגש ? בטח מרגש ! הזמנו בהמלצת המלצרית רביולי ורדא, מסקרפונה,רוטב עגבניות צלויות,בזיליקום, חמאה וציר ירקות. הרביולי כאמור נעשה במקום והיה במרקם אוורירי במילוי גבינת מסקרפונה עשירה מבפנים ברוטב חמאה עדין עם עגבניות צלויות במעט חמיצות נעימה,אגוזים קראנצ'ים מעל שהעניקו טעמים אדמתיים למנה וגילופי פרמז'ן. היה מאד טעים ואמא מאד התלהבה (סוף סוף שינוי מההזמנה הרגילה שלה- פסטה בשמנת פטריות שאמנם קלאסי אבל וואלה הגיע הזמן לגוון.)

חשקה נפשי בדג ( כמעט תמיד וע"פ רב) וידעתי שהמנה המנצחת ברפאלו זוהי מנת הפפרדלה עם הסלמון אך אחרי שקלטתי  בתפריט שישנה מנה של דג דניס עם פטריות (ופטריות זו החולשה שלי) אז התחלתי כבר להתבלבל ולבסוף בחרתי בדניס, מנה שהיתה יותר ממצוינת! דניס על ריזוטו פורצ'יני צרוב בתנור, פטריות פורטובלו ,פטריות שמגאי ,חמאה, פרמז'ן ויין לבן. דג בביצוע קריספי מבחוץ שנצרב היטב ושמר על העסיסיות שלו מבפנים, בשר הדג היה בשרני ורך, ופילטים אלו הונחו כלאחר כבוד על ריזוטו פורצ'יני משני סוגי פטריות, פורטובלו ושימאגי ברוטב חמאתי, יין לבן ופרמז'ן. מנה טעימה שבכייף הייתי חוזרת לאכול אותה שוב ושוב בביקורי במקום.

 לקינוח הזמנו את הטירמיסו, קרם מסקרפונה עם ביסקוטים טבולים באמרטו ואספרסו. הכי כייף לחפור עם הכפית ולגלות ביסקוטים טבולים בקפה ולהתענג על הקרם העדין הזה. קינוח איטלקי אותנטי, מתוק אך קליל, סיום מושלם מבחינתי לארוחה זו.

שורה תחתונה, תעשו לעצמכם טובה והפסקה קטנה מהקניות בקריון או תבואו פשוט רעבים להנות מאוכל איטלקי אותנטי וטעים באווירה נעימה ושירות יעיל ומחויך. היה לי העונג להכיר גם את הגרסה הכשרה (שהיא מעולה כמו זו שבקסטרא) מחכה כבר לפעם הבאה כשאהיה בצפון !

ברפאלו פועלת מעדניה המציעה את מיטב מוצרי המזון האיטלקים, אופציה מצוינת לקחת הביתה ולשחק אותה מאסטר שף במגרש הביתי הפרטי שלכם בבית.

רפאלו 

קריון קרית ביאליק

1700507107

בתמונה, FULL HOUSE

5 תגובות

comments user
Unknown

אכן הארוחה ברפאלו הייתה מהנה סלט חלומי היה ממש חלום טעים עם לחם חם מהתנור ממליצה בכייף

    comments user
    טועמת ורצה לספר לחב'רה

    כייף שיש איכות טובה גם בצפון
    לא רק לתל אביבים מותר !

comments user
Unknown

המסעדה הכי טובה בצפון. נקודה!!

comments user
Unknown

המסעדה הכי טובה בצפון. נקודה!!

comments user
Вася Пупкин

היום הזמנתי במסעדה זו ריזוטו+פיטריות+דג. לפני שאני אספר על המנה, אני אספר איך עשו אותה: רציתי להרגיש את האווירה של המטבח וגם ללמוד משהו אז התמקמתי ממש מול המטבח הפתוח.
A
בזמן הכנת המנה החליטו לשטוף את הריצפה, השפריצו מים מסילון בלחץ. הטבח שהייה מכין לי ריזוטו תפס מהריצפה איזה ארגז של זבל והזיז אותו. ואח"כ בלי לשטוף ידיים המשיך להכין לי המנה. אני לא יכול לדעת אם המים מהריצפה הגיעו לארגז וממנו לטבח אבל אפילו בלי זה הייתי מצפה שטבח ישטוף ידיים אחרי שנגע באיזשהו ארגז. גם כמה פעמים הטבח הייה מנגב את ידו במכנסיים המלוכלכים ולוקח מרכיבי המנה מגסטרונומים.

לא רציתי לעשות להם מבוכה ולחץ, לא רציתי לדרוש שיכינו מחדש ושיכין טבח אחר (ואח"כ לאכול באווירה מאוד לא נעימה) וגם לקום וללכת גם כן לא הייה נוח. אז בקושי הכרחתי את עצמי לאכול את זה. 🙁

בעצם המנה לא ראויה לשום ציון אבל בגלל שאכלתי נעבור למנה.

B

1. ריזוטו לא הוכן מאפס אלא הוחם מקופסת-פלאסטיק ממקרר. לא קרמי, לא נוזלי. גוש די מוצק, כאשר מושכים אורז – רואים סיבים של גבינה שנמסה. הגבינה הקרה היא בעצם שיצרה מוצקות וכנראה הייתה אמורה לעשות דמיון של קרמיות.
2. האורז הייה על-דנטה. יש מי שסובר שכך זה צריך להיות (אולי בשביל להוריד אינדקס גליקמי), אבל אורז לא מבושל כל צרכו – לא טעים.
3. ריזוטו הייה טעים במידת-מה רק בזכות תיבולים (ורעבון).
4. הדג הייה טעים אבל כולו מצופה בפיח של טיגונים ושריפות קודמים בפלאנצ'ה. מהדג הפיח עבר גם לריזוטו (שגם בלי זה הייה לא משהו).
5. הריזוטו הייה מהמקרר ולא הוחם במיוחד וגם דג חיכה לריזוטו וגם הצלחת כנראה לא הוחמה מראש וכל המנה מהר מאוד התקררה ורוב המנה נאכלה כפושרת לחלוטין כאילו חיכתה לי שעה.
6. ביקשתי מים קרים. קיבלתי מים שלקרוא להם "קרים" אפשר מאוד בקושי. נו, נכשלתם עם ריזוטו, עם דג, עם טבח, אבל מה יכול להיות יותר פשוט מלקרר מים?! לתת לבן-אדם מים קרים בקיץ חם – זה יכול להיות יותר מרשים וטעים מאשר איזושהי מנה מורכבת טובה. זה פשוט מראה שלמסעדה (להנהלה) לא איכפת מלקוחות! אם אפשר לתת ללקוח בקיץ ישראלי, בשרב מים פושרים אז למה לא לתת לו דג בפיח וגוש קר מוצק של אורז לא מבושל שנדבק כולו ע"י גבינה צהובה?. אם למסעדה, להנהלה לא איכפת מלקוח אפילו ברמת-מים אז על אחת כמה וכמה לטבחים לא איכפת מלקוח בפעולות הרבה יותר מתוחכמות מאשר לקרר מים.

כל המנה הייתה יחסית טעימה (לבן-אדם רעב ולא קפדן) אבל בפייסבוק שני כוכבים – זה "טוב". ל"טוב" זה וודאי לא מגיע. אני מניח שזה לא הייה עובר מבחן-קבלה למאסטר-שף (שכידוע, זה תחרות לחובבנים ולא מקצוענים).

אכלתי ויצאתי מאוכזב ועם הרגשה קשה. מקווה שלפחות לא הורעלתי ולא ניזוקתי.

90 ש"ח לפני הנחה ולפני טיפ.

מקווה שיישתפרו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *