מורל,טאפס עולמי ויין בעיר התחתית שבחיפה- בדיוק מה שהעיר הזו צריכה מקום בוייב צעיר ואוכל טעים

מורל,טאפס עולמי ויין בעיר התחתית שבחיפה- בדיוק מה שהעיר הזו צריכה מקום בוייב צעיר ואוכל טעים

מורל מסעדת טאפס בר ויין ממוקמת בלוקיישן שובק חיים,איזור המסעדות מול העיר התחתית שנושק לנמל חיפה,מתחם שהפך למרכזי ותוסס עם מגוון מסעדות מצליחות. המסעדה קרויה על שמה של פטריית היער היוקרתית מורל שמקורה בצרפת (ומשם באה ההשראה למסעדה). במורל תפריט רחב של טאפסים-פשוט להזמין דרינק ולפתוח שולחן עם מס' מנות ולהנות ממגוון טעמים ומנות מובחרות. במורל המטבח אקלקטי,מגוון שופע סגנונות וטעם, תוכלו למצוא בו מנות איטלקיות ,צרפתיות, מקסיקניות ודרום אמריקאיות. המקום אמנם טאפס בר אך לא כל המנות בו הן ספרדיות. התפריט בעל מגוון רחב של טאפסים החל מירקות, דגים, פירות ים ובשרים בהשראת מטבחי העולם,תפריט בניצוחו של השף לירז קריספין (בעל רפטואר מזה כ30 שנה והיה השף של מסעדת "קלודין" הצרפתית המיתולוגית ביהוד) מנות שף יצירתיות שאליהן שודך תפריט גדול של יין מהיקבים המובילים בישראל. אז מה נאכל שם בעצם? קציצות סרטן נהדרות,קלמרי ושרימפסים מוקפצים ביין, טרטר טונה (בטוויסט מדליק שהוא בתוך קסדיה מקסיקאנית פריכה), נקניקייה סיצליאנית, שיפודי טלה ועוד. המנות בינוניות בגודלן ומיועדות לחלוקה והמחירים בהחלט סבירים. הגענו בשעת ערב מוקדמת עוד כשהיה מואר ונעים בחוץ האוירה היתה רגועה ונעימה ואח"כ המקום התמלא ושקק חיים עם סועדים רבים שבאו כמונו לקשקש ,לשתות ולאכול ביום חמישי בערב.

פתחנו את הערב בדרינקים קלילים, הוא ביין לבן (היינו איפאל שיין גוורצטרמינר חצי מתוק) ואני במרגריטה קפואה ונשנשנו לחם בליווי מטבל שמן זית, סלסת עגבניות,שמנת חמוצה ובלסמי מצומצם. הלחם היה טרי וקריספי מבחוץ, היה לי ברור שיהיה בו שימוש בהמשך עם מנות אחרות.

הזמנו מס' מנות לחלוקה,הראשונה, טרטר טונה,במיני טאקו, בליווי ממרח אבוקדו ושמנת חמוצה. הטרטר היה מצוין, בשר הטונה היה עסיסי ונימוח בתיבול אסיאתי מדויק (חרפרף במידה הנכונה והנעימה) והונח במיני טאקו קריספי. מנה שיכולתי בכייף לאכול עוד איזו חמישייה לפחות. ממשיכים עם קציצות סרטנים בליווי סלט ירוק, ברוטב איולי שמיר וחלפינו, קציצות שמנמנות במרקם אוורירי בניחוח מהים (מתה על ריח הסרטנים שזורק אותי לפנטזיות על חופים קסומים ורחוקים)

אין כמו סלט טוב לרענן את הארוחה, סלט ניקוסיה,סלט איים יוונים, עם אטרישוק א-ה רומאנה,זיתים שחורים וגבינה פטה. סלט ירקות טרי ומרענן בתיבול לימוני טעים ומדויק, עם ארטישוקים בשרניים וגרגירי חומוס שהפתיעו לטובה בפריכות שלהם וזה הוסיף עוד מרקם ועוד ביס מתפצח בפה.

בגזרת פירות הים בחרנו במנת הספיישל: קלמרי מוקפץ בצ'ילי, עגבניות שרי, שום ויין לבן. כפי שציינתי שהקונספט הוא אמנם טאפס בר אך המנות בו לא כאלו קטנות,המנה שקיבלנו היתה נדיבה בגודלה (גודל בינוני) עם קלאמרי עסיסיים שהוקפצו ביין לבן,שום ועגבניות שנתנו את החמיצות העדינה. טוב שלקחנו את הלחם בהתחלה כי היה כייף לנגב את כל הרוטב מהצלחת.

ועוד קצת יין לפני שממשיכים …

ממשיכים עם נקניקיית צ'וריסוס,בליווי פריאולס וסלסה צ'יפוטלה בצד, נקניקייה שומנית ועסיסית מבשר טוב ובתיבול פיקנטי (הנקניקייה של של אלן טלמור,שרקוטייר ישראלי נודע וטוב במה שעושה) עם מחית שעועית נימוחה (משהו במרקם בין פירה לפולנטה) ובליווי חרדל טוב שהיה בחריפות עדינה.

המשכנו במוד קריניבורי עם טיבון טלה (יש לי חולשה לטלאים וכבשים בגלל הבשר השומני והטעים!) טיבון טלה ברוטב דבלים ויין אדום על מצע פירה. בשר הטלה היה עסיסי ושומני, אהבתי את השילוב בין רוטב היין המתקתק לתאנים המיובשות שהיו מעט חמוצות ומתוקות בו זמנית והשתלבו נהדר עם בשר הטלה. הזמנו גם את רצועות האנטריקוט ברוטב חרדל דיז'ון,בליווי תפוחי אדמה קטנים אפויים. הבשר היה עסיסי אך נצלה יתר על המידה בגריל והיה מעט שרוף מעל. את החרדל היתי מעדיפה לקבל ליד (כי הוא מאד דומיננטי וכך היתה לי השליטה על הכמות הרצויה בכל ביס וביס)

"קינחנו" עם נתח קצבים ברוטב גבינה כחולה ותוספת תפו"א קטן. נתח בשר עסיסי ושומני ברוטב גבינה כחולה שהעניקה את החריפות היחודית שלה ששודכה נהדר לבשר.

סיימנו את הערב עם פנקוטה עם פירות יער וחתיכות תפוחים מעל שהיתה במרקם קליל, מתוק (אך לא מדי) עם פירות יער חמצמצים שיוצרים ביס מאוזן של טעמים נעימים בפה. סיום מקסים לסוף ארוחה ולא מכביד יתר על המידה.

לסיכום, כייף וטעים להכיר טאפס בר חדש (נדמה שזה בדיוק מה שהיה חסר בחיפה המנומנמת) מקום צעיר בוויב שמח במתחם העיר התחתית שבחיפה, מנות טאפס מעוררות חושים ממטבחים שונים בעולם,המנות בינוניות בגודלן מיועדות לחלוקה והמחירים בהחלט אטרקטיביים, תפריט יין עשיר מיקבים גדולים ויינות בוטיק. מורל,מקום חמוד ותוסס, אידאלי למפגש חברתי על כוס יין,שיחה ונשנוש מנות טאפס טעימות ליד.

מורל- טאפס עולמי ויין 

הנמל 33 חיפה

04-8441404

יום א' – שבת 12:30- 24:00

תגובה 1

comments user
ששת שצ

מעולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *