Eataliano Dalla Costa בניצוחו של חמודי עוקלה עם פיצה סנייה מהחלומות !

Eataliano Dalla Costa בניצוחו של חמודי עוקלה עם פיצה סנייה מהחלומות !

בחרתי לחגוג את יום הולדתי השנה עם המשפחה הקרובה בחיפה במסעדת Eataliano Dalla Costa בניצוחו של חמודי עוקלה (שהיה השף התפעולי של מסעדת מגדלנה המצויינת ליד הכנרת). משלב בין המטבח האיטלקי למטבח ערבי גלילי- קונספט יצירתי ומעניין, כוכב חדש מפתיע ובגדול בקולניריה שבחיפה. המסעדה יושבת ממש על החוף בבת גלים ,מומקמות בבניין של הרכבל בחיפה, מסעדה רחבת ידיים, עיצוב כפרי לצד מודרני, עיצוב חם ומזמין והחלונות הגדולים במסעדה  משקיפים על הים והופך את החוויה לרגועה וקסומה ביותר!

 למסעדה מטבח פתוח ובו טאבון  איטלקי מסורתי במרכזו בו נאפים הפיצות ושאר המאפים, מטבח פתוח בו ניתן להשקיף על הנעשה און ליין לצפות בתהליך הכנת המנות, הכל טרי וחם היישר מהמטבח. התפריט כאמור איטלקי עם ראשונות ,פיצות,מגוון פסטות,דגים ומאכלי ים. היינו חבורה די גדולה בשולחן וחלקנו מס' ראשונות יחדיו וכל אחד הזמין את העיקרית שלו. אתחיל עם הראשונות, השקנו כוסות לחיים והחלנו לנשנש פוקצ’ה מהטאבון, מוגשת עם מטבל שמן זית ובלסמי,עגבניות מרוסקות ושום קונפי-בצק נהדר ואוורירי.

אט אט הגענו המנות הראשונות שהיו מרהיבות ביופיין על הצלחת, טריות ורעננות זועקת מכל עבר- תאווה לעיניים ובעיקר לחך. חלקנוקרפצ’ו סינטה צרובה פרוסות דקות של סינטה צרובה בטאבון, עם סלטון ארוגולה, לבבות חסה, שומר בר, מלווה באיולי חרדל, חומץ בלסמי וצלפים. מנה ראשונה קלאסית, מדויקת להפליא בטעמים עם נגיעות של קוויאר בלסמי וסלט עלים טרי וסופר מרענן ליד.

אהבתי מאד את סלט הפנצ’נלה עגבניות צבעוניות, קרעי מוצרלה, קרעי פוקצ’ה, פלפל קלוי, זיתי קלמטה,ארטישוק איטלקי,עשבי תיבול טריים, בצל סגול, פלפל חריף ירוק, שמן זית וחומץ קאווה. סלט עשיר בעל נוכחות עשירה של ירקות טריים שבוהקים בצלחת,עגבניות בצבעים שונים, שילוב טעמים ומרקמים בין הירקות הטריים לגבינת המוצרלה ולקראנצ'יות מקרעי הפוקצ'ה, החריפות מעודנת וזיתי הקלמטה הוסיפו מליחות נהדרת. מנה טעימה מ-א-ד, מנה לא מתחכמת ופשוט טעימה בשל המרכיבים -כאמור הירקות הכי טובים והעשבים הכי טריים שיש (מטבח מקומי שמחובר לאדמה). סלט פשוט וקלאסי בביצוע מדוייק וטעים ומרגישים את היד העדינה של השף.

ממשיכים עם כדורי ארנצ'יני ממכרים שבקלות יכולתי לאכול 10 (כמה שזה טעים ומתפצח בפה!)ארנצ’יני מוצרלה מעושנתכדורי ריזוטו קרספיים, מוצרלה מעושנת, איולי פפריקה מעושנת וסלסת עגבניות. שלושה כדורי אורז מטוגנים וממולאים במוצרלה מעושנת פריכים וטעימים שנזללים חיש קל בהנאה רבה.

ממשיכים עםקרודו סלמון שהונח על מצע של בורגול,עדשים שחורות, עשבי תיבול טריים,קרם לימון וקרם גבינת עיזים מעודנת. פסים של סלמון כבוש ולצידם סלט בורגול טרי ומרענן, ניכרת השפעה מהמטבח הערבי השופע בירקות,עלים ועשבי תיבול. השידוך בין הסלט עם הדג הפך את המנה לקלילה, מרעננת ויפיפיה על הצלחת (הרי שקודם אוכל דרך דרך העיניים). מנה ראשונה איטלקית קלאסית עם טאץ' מהמטבח הערבי גלילי.

כולנו יודעים שהמטבח הערבי מזוהה וידוע במנות עם כבש וטלה, אז נכון המסעדה איטלקית אך כשהשף ערבי ומביא איתו השפעות מהמטבח הגלילי נוצרת מנה שקשה לעמוד בפניה -פיצה סינייה-כמה שהיא טעימה!גולת הכותרת של הארוחה והמנה שאליה אני חושקת וחולמת עליה בהקיץ זה– הפיצה סינייה טלה עם בשר טלה מתובל, חצילים שרופים, סלסת עגבניות, טחינה גולמית, בצל סגול, ארוגלה, פטרוזיליה, צנוברים וסומק. בצק הפיצה הוא דק, השוליים קראנצ'ים, רוטב עגבניות עשיר ותבשיל סינייה מעל -בשר טלה טחון, תבלינים, חצילים שרופים וטחינה גולמית ומעל ירקות טריים: ארוגולה, בצל סגול, נענע,פטרוזיליה, צנוברים וסומאק. ניסיתי לאכול בצורה מנומסת את הפיצה אך הטופינג הנפלא שלה בדמות בשר הטחון השאיר את כל הג'ויסיות הזו מעל בצק הפיצה, הפיצה היתה בשל המרכיבים הנ"לסופר עסיסית וג'וייסית והיה פשוט כייף לאכול אותה במן ערבוביה של כל המרכיבים המבושלים והטריים בצלחת. אחת הפיצות הטובות שאכלתי ואני לא מגזימה ! פיצה סינייה היא ההוכחה ובעדות החיה לשף חמודי עוקלה ששמשלב את המטבח האיטלקי שהולך יד ביד עם מטבח ערבי גלילי ונוצרים בו מנות מהחלומות הרטובים והכמוסים ככל שיהיו לנו.פיצה מהאגדות!

אחרי שזללנו בהנאה רבה מהמנות הראשונות התקדמנו עם העיקריות בהן כל אחד הזמין מה שבא לו, אני בחרתי בדג נהדר שהיה נימוך כמו חמאה בפה בשל טריותו עם ניוקי, כפי שאפשר לראות בתמונות היתה גם מנתפירות ים מצוינת, מספר מנות פסטה נהדרות,דג שלם בטאבון  עם ירקות צלויים וקרם לימון,
פילה עגלבגריל פחמים, ניוקי תפוחי אדמה אפויים בציר בקר ובצלים.

בחרנו לחלוק במס' קינוחים שווים כך שיצא לטעום מכולם- ולכל הקינוחים פרזנטציות מרהיבות. תחילה אכלנו מהקרם ברולה, מנה נדיבה בגודלה ועשירה,טירימסו שהוגש בצנצנת שהונחה בתוך קערה גדולה שבתוכה ובמרכזה חלוקי נחל שהונחו על קרח יבש שפיזר אדים וכף גדולה עם ובה קציפת מסקרפונה ובישקוטי קפה.זפולה, סופגניות ריקוטה במרקםאוורירי עטויות קינמון, קציפת תפוז ליד, קרם שוקולד לבן, גלידת מסקרפונה ודובדבני אמרנה.סופגניות חמות, הגלידה קרה, שילוב טעמים וטקסטורות בין מה שקר לחם, בין מה שקליל ואוורירי לכבד.

לסיכום, אם בא לכם אוכל איטלקי בטוויסט שונה והשפעות מהמטבח הערבי גלילי-Eataliano Dalla Costa ה-מקום בעבורכם. שווה להזמין מקום כשעדיין מואר בחוץ ולהנות מכל הנוף המדהים לים שנשקף מבעד לחלונות הענקיים במסעדה כי היא פשוט ממוקמת על הים באווירה הכי שיקית וחו"ל שיש, תפריט אוכל מגוון ועשיר -שף שידו מורגשת לכל אורך הארוחה והתמחור שפוי וסביר.

איטליאנו דה לה קוסטה

העליה השניה 96, חיפה. 04-8381336



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *