האנוי -מטבח ויטאנמי מסעיר ועכשיו בעסקיות צהרים משתלמות

האנוי -מטבח ויטאנמי מסעיר ועכשיו בעסקיות צהרים משתלמות

מסעדת האנוי היא מסעדת שוק מלאזית -ויטנאמית המשלבת בין שוקי אוכל ליליים לבין מנות רחוב. המסעדה נפתחה ב2012 והיתה פתוחה מ18:30 בערב ואילך ורק לאחרונה החלו לפתוח את המסעדה בצהרים ולהציע ארוחות עסקיות במחיר אטרקטיבי שיכול להתאים בקלות לכל המשרדים ברוטשילד,אופציה ראויה, טעימה ולא יקרה. מסעדה אסייתית,עממית הן באווירה והן בתמחור המנות, אוכל רחוב אסייאתי אותנטי נטול יומרות ותחכום,שילוב טעמים נדיר בין מטבח מסעיר ומחוספס לבין הרמוניה של טעמים עדינים. לא עוד אוכל סיני זרחני מה-80'S,אוכל שדומה יותר לארץ המקור-ברחובות ובמסעדות במזרח הרחוק. כאחת שאוהבת אוכל אסייאתי ומוצאת אותו כמסעיר וחושני,מצאתי פינה חמה בלב להאנוי כי זה גם קרוב אלי הביתה וגם כי הפשטות במקום כובשת. מקום שמעורר זכרונות,ריחות וטעמים מדוכני הרחוב בשווקים במזרח הרחוק-עגלות אוכל,המולה רבה ברחוב והרבה עשן,עולם עם הרבה צבעים וטעמים,אוכל מהיר ושמח,מתובל היטב ולא יקר. מסעדה אסייאתית מהסוג הבסיסי והפשוט. המסעדה מעוצבת כמו מסעדת פועלים כמחווה לאותם דוכני רחוב בוויטנאם שבהם יושבים על כסאות פלסטיק ואוכלים על ארגזי פלסטיק אז גם בהאנוי כך הדבר. עיצוב במינימום השקעה-הכי קרוב למסעדת רחוב אסייאתית,עיצוב נקי ופשוט. על השולחן מונחים צ'ופסטי'ק רב פעמים,מזלגות וכפות לצד צלוחית צ'ילי יבש בשמן בצבע אדום עז וסופר מגרה. 

תפריט בעל אלמנטים וייטנאמים כמו מרק הפו,רולים של דפי אורז ולחמניות באן אם כי האוכל בהאנוי לא רק ויטנאמי אלא  אפשר למצוא בו מנות מרחבי אסיה כמו לא מעט מנות הודיות. כאמור לאחרונה החלו לפתוח בצהרים אז קפצתי ביום חופש לעסקית צהרים מפנקת. 
תפריט עסקית צהריים בהאנוי כולל תה ירוק, מנה ראשונה במחיר העיקרית. מנות עיקריות בעלות 62 ו-69 ש"ח. מנות ראשנות לבחירה: הר גאו שרימפס,צי'קן טיקה,ירק סיני, סלט ויטנאמי,מרק פו וקלמרי מטוגן עם סצ'ואן. בעיקריות לבחירה: מרק פו,טופו מסאלה, באטר צ'יקן,ביפ ראנדנד -בשר מפורק,ברבקיו פורק,קארי לאקסה,דג טרי ברוטב לימון גראס ועוד. בחרנו 2 עיקריות ו2 ראשונות כחלק מהעסקית. בגלל שכבר אכלתי במקום לא יכולתי לוותר על ההר גאו, דים סאם מאודים במילוי שרימפס,32 ש"ח אז הזמנתי אותם כתוספת נוספת מעבר ל2 ראשונות שכבר מגיעות לנו כחלק מהעסקית. ארבעה כיסונים בעבודת יד מבצק עדין ושקוף במילוי שרימפס ובצל ירוק,עדינים ומוצלחים למדי והמילוי טעים ומתובל בול. זה הזמן להשתמש בצלוחית עם הפלפל החריף בשמן שבשולחן ולמזוג מעל. כל ביס כ"כ מענג וטעים. הבעסה היחידה שהמנה קטנה כי יכולתי לאכול עוד 5 לפחות ובקלות.

כמו כן בחרנו במנה ראשונה קלאסית -צ'יקן טיקה, פרגיות טנדורי צלויות עם בצל אדום ופלפלים,מוגש עם יוגורט. עוף ששהה שעות בתערובת יוגורט־כורכום שריככה אותו וניצלה היטב. מנה עזת צבע וטעם שחוסלה די מהר.

מנה ראשונה נוספת במסגרת העסקית: ספייסי סולט קלאמרי,קלאמרי במל סצ'ואן,צ'ילי חריף, בצל ירוק שום וסלרי ביין אורז סיני. +6 ש"ח. קלאמרי מקומחים בפלפל סצ'ואן חרפרף, מטוגנים, פריכים וזהובים השתדכו לרוטב טעים במיוחד שכלל טבעות צ'ילי ושום טרי. די התבקש למעשה איזה סטיקי רייס בכדי לנגב את הרוטב  החריף מהצלחת אך לא רצינו להזמין בכדי שלא נתמלא מהפחמימה ונשאיר מקום למנות העיקריות.

אחרי מנות ראשונות די מוצלחות וטעימות עברנו אל העיקריות, הוא הזמין ביף ראנדנג,תבשיל בקר מפורק באגוזי קוקוס,עלי כפיר ליים טריים. בישול ארוך, מוגש עם אורז. מלפפונים, צ'ילי וביצה קשה. 68 ש"ח. תבשיל בניחוח וטעמים עזים מהודו, מנה רבת טעמים ותבלינים , מעט חריפה. בשר המפורק היה רך בזכות הבישול הארוך והרוטב כאמור חריף וטעים. זו היתה מבחינתי מנה די חורפית ומנחמת לצהריים קרים.

אני בחרתי בברקיו פורק, חזיר בגריל, פרוס על אורז וביצה מטוגנת. המנה הגיעה קרה, רצועות הבשר הפרוסות הגיעו קרות ויבשות, לא הורגש בהן יותר מדי רוטב ויחד עם האורז המנה היתה די יבשה וחונקת. 

















ביקשתי להחליפה ובחרתי במנה מהמטבח ההודי – באטר צ'יקן (עוף בחמאה), פרגיות צלויות ברוטב מסאלה עשיר של קשיו ועגבניות, מוגש עם אורז. 62 ש"ח. המנה שהיתה הכי טעימה לי בגזרת העיקריות. התענגתי על כל ביס מהמנה שלי החדשה שקיבלתי. פרגיות צלויות ורכות שנמסות בפה שוחות ברוטב מסאלה קרמי ועשיר בתבלינים,מעט חריף ומעט מתוק. בליווי אגוזי קשיו שהעניקו קראנצ'יות למנה ואורז שספג את כל הרוטב הנהדר הזה. שילוב טעמים מופלא והרמוני, צבע עשיר וססגוני בצלחת. עם  המנה הוגשה צלוחית קטנה של יוגורט לבן לטבילה, היוגורט מרענן את החריפות שבמנה. 

תפריט העסקיות מציע שני קינוחים מוזלים במחיר סמלי (דבר שמאד חיובי ומבורך בעיני). בחרנו במיני אובלטין, קרם שוקולד, קקאו תיאלנדי,חלב ממותק ופופקורן מקורמל,14 ש"ח. סוג של מעדן שוקולד סמיך ומעליו קצפת מעט מתוקה ופופקורן מקורמל מעל. מנה טעימה,סוגרת פינה ואת החשק למתוק אחרי הארוחה והמחיר מגניב וצנוע.

עלי לציין את רשמיי מביקוריי הקודמים בהאנוי בארוחות ליליות שתמיד הותירו בי רושם חיובי וטעם לעוד. מה אכלנו פעם שעברה? עלי גפן וייטנאמיים leaves Vine Vietnamese,עשויים בגריל במילוי שייטל, חזיר
ולמון גראס,
36 ש"ח.עלי גפן במילוי שייטל בקר קצוץ ולמון גראס שטוגנו לרגע וקיבלו פריכות ומעליהם נבזקו בוטנים קצוצים (מנה מזרח אסיאתית  קלאסית). עלי הגפן הוגשו על שיפוד עץ, מנה די מיוחדת ויוצאת דופן. נהנתי אף ממנגו רוג׳אק Rojak Mango, סלט מנגו מלזי, 28 ש"ח. לא חשבתי שמנגו מתוק יכול להוות כאופציה לסלט והופתעתי לטובה מסלט מרענן ומעט חריף-מאד מעניין.

המשכנו עם באן מי MI BAHN
סנדוויץ‘ קולוניאלי צרפתי-וייטנאמי.
מוגש בבאגט קטן
קלאסי Classic עוף עם פטה כבד, מיונז צ‘ילי, חמוצים
אסיאתיים, עלים ירוקים
,42 ש"ח.
 סנדוויץ' צרפתי ובניגוד למקובל לא מוגש עם לחמניה מאודה אלא בגט קריספי עם מריחה הגונה של פטה כבד,רצועות עוף, גזר מגורד וכל מיני רטבים טעימים. אחד הסנדוויצ'ים הכי טובים שאכלתי ולא סתם מדי פעם אחרי העבודה אני קופצת להאנוי לקחת את הסנדוויץ בT.A בכדי לזלול אותו בהנאה רבה מול הT.V. 

 מנה נוספת שהזמנתי במקום יותר מפעם אחת: שיפוד מלזי Skewer Chicken Malaysian
פרגיות בלמון גראס, שורש כורכום
ובוטנים
, 38 ש"ח. בשר הפרגית רך עם זיגוג בצבע קרמל מעל בטעם דומינננטי של למון גראס מלווה במרכיבים להרכבה עצמית על הצלחת כמו עלי כוסברה, בצל סגול,פלפל חריף, בוטנים ויוגורט.

לסיכום, מדובר על מסעדה אסיאתית שמגישה אוכל אותנטי טעים ועשיר בטעמים, אוכל מקורי ללא פאסון או התחכמויות והמחירים סבירים. 

השירות לבבי ולא פורמלי.
רק אל תשכחו להזמין מקום כי תמיד מפוצץ פה. 


האנוי



לילנבלום 18 תל אביב



03-5337962


תפריט העסקיות מוגש בימים ראשון עד חמישי בין 12:00 ל-17:00














































































כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *