PANKINA מסעדה איטלקית חדשה בגורדון

PANKINA מסעדה איטלקית חדשה בגורדון

PANKINA מסעדה רומאית איטלקית,חלבית כשרה ואותנטית במרכז תל אביב ברחוב גורדון פינת דיזינגוף,נפתחה במקום בו פעלה מסעדת מרקו. מנות אותנטיות בניצוחו של השף הוותיק עמנואל דיפורטו שעבד במסעדות רבות באיטליה יותר מ35 שנה. כל הצוות איטלקי וזה חלק מהאותנטיות במקום, מסעדה של איטלקים החל מהבעלים,שף רומאי ושאר הצוות. PANKINA באיטלקית זה ספסל וזו התחושה שרוצים שתקבלו במקום לבוא לשבת בכייף ולהרגע, להשען מאחור על הכסא עם כוס יין ולאכול ארוחה איטלקית טובה במיקום מרכזי ונוף אורבני בהכי אווירה של חו"ל-גיחה קצרה לאיטליה. עיקר מקומות הישיבה הם במרפסת המקורה ולה חלונות גדולים המשקיפים על הרחוב ההומה- רח' דיזינגוף ובפנים בר קטן ומדליק. מפות ומפיות לבנות מסודרים על השולחנות הערוכים מבעוד מועד בסגנון אלגנטי הכל בקווים נקיים ופשוטים. הגענו אחרי העבודה ב6 בערב ומיד אחרי שכבר בחרנו יין המסעדה התמלאה די מהר בסועדים -רובם דוברי השפה הצרפתית או האיטלקית ובקלות היה אפשר לחשוב שמדובר במסעדה בחו"ל.

התפריט בPANKINA מושפע מהמטבח הרומאי עם מנות שמדגישות את רומא הציורית, תפריט מגוון בעברית ובאנגלית הכולל מנות ראשונות,סלטים טריים,מנות עיקריות, פסטות מסורתיות ועדכניות, דגים וקינוחים. למסעדה תפריט עשיר של יינות מאיטליה,ישראל וצרפת בבקבוקים או בתמחור לכוסות בודדות. הרבה לא יודעים כי זה לא רשום בתפריט אך כן מגישים פיצה במקום. 

פתחנו את הערב עם יין רוזה,פאני 2015 יקב לה סיטאדל והזמנו מנות ראשונות. ראשית התחלנו עם קונצ'ה זוקיני,מרינדה גסה של קישואים בסגנון רומאי ופוקאצ'ת הבית. קיבלנו פוקאצ'ה חמה שמשוחה בשמן זית עם מלח גס שמפוזר מעל. בצלחת די גדולה הונחו קישואים מטוגנים עם הרבה שום ועלי רוקט רעננים מעל. באופן אישי אני "מתה" על שום כך שאני מאד אהבתי את השידוך הזה בין הקישואים לשום,המנה הייתה טעימה אך נשאר בה הרבה שמן סביב והייתי מעדיפה פחות שמן. רצוי לציין שהמנה היתה די גדולה, משהו נדיר במחוזותינו אחרי שהתרגלנו למנות גורמה קטנות ובמחירים שערורייתים כך שהמנות בPANKINA הפתיעו לטובה בגודלן ובנדיבותן.

המשכנו עם ארנצ'יני,כדורי פטריות מטוגנים ממולאים במוצרלה ופרמז'ן על מצע רוטב מרינרה. ללא ספק מטוגן זה משהו שאהוב עלי ביותר, אהבתי את הקראסט של כדורי הריזוטו במילוי עשיר של פטריות וגבינות על רוטב עגבניות טעים ומאוזן בטעמים. כן היתי  מעדיפה את גודל הכדורים לקטן יותר שנגמר בביס או שניים וכך גם היה יותר אווירירי וקליל.

























טרטר טונו רוסו,טונה אדומה טרייה על מצע אבוקדו ,בצל סגול שמן זית ולימון. מנה מצויינת שהוכיחה שבPANKINA טובים עם דגים, הן בבחירת הדגים שהם טריים ובין אופן הכנתם. דג הטונה היה בשרני וטרי והוא הונח על קוביות אבוקדו בתיבול מינימלי ופשוט של שמן זית, לימון ומלח גס. מנה פשוטה אך טעימה ומדויקת בשל נוכחות הדג הטרי והתיבול המינימלי אך מאוזן. 

בחרנו בשתי סוגי פסטות למנות עיקריות, ספגטי קצ'ו פפה,גבינת פיקורינו רומאנו, פלפל שחור גרוס וקרנבונרה די מארא,פסטה חצי שרוול ,דג ,פיקורינו וחלמון ביצה. הפסטות במסעדה ביבוא מאיטליה. שתי הפסטות היו טובות,הוגשו במידת עשייה כאל דנטה למרות שאני כמעט בטוחה שישראלים אוהבים את הפסטה עשויה יותר ופחות נוקשה כאל דנטה אך בPANKINA מביאים מטבח רומאי אותנטי ולא מתחנפים לחך הישראלי.

המשכנו עם ביסטיקה די ריצ'ולה,סטייק מוסר ים עם חמאה ועשבי תיבול. על צלחת גדולה הונחו שלוש חתיכות דג ברוטב חמאה ועשבי תיבול. הדג טרי,בשרני ומלא טעם. אהבתי שהוא רך כחמאה ונמס ממש בפה. מה שכן היה חסר לי שעור הדג מעל יהיה קראנצ'י אך מעבר לזאת – דג מצויין. ללא ספק מנות הדג הצטיינו בעיני הן בטריות הדגים והן באופן הכנתם. הדג הגיע עם תוספת של ירקות,חצילים,עגבניות,בצל,שום וקישואים שהוקפצו עם בלסמי.

המלצרית הביאה לנו את תפריט הקינוחים שחלקם נעשים במקום, קינוחים כמועוגת ריקוטה ושוקולד, טירמיסו, קרם ברולה ופיסטוק ועוד. כ"כ הרבה פיתויים מתוקים והבחירה קשה, לבסוף בחרנו בטירמיסו מפנק מתוק אך לא מדי ועוגת נפוליאון (מיליפיי) מבצק עלים שכייף להרגיש את הקראנצ'יות מבצק העלים וביס נוסף מהקרם הטעים. פינקו אותנו בצ'ייסרים של אמרטו בסיום הארוחה שחימם אותנו ויצאנו אל הרחוב הקר. העברנו ערב כייף בPANKINA ,אוכל טעים ומלצרים בעלי תודעת שירות לבבית וחמה. 

PANKINA



רחוב גורדון 39 ת"א (פינת דיזינגוף)

טלפון: 03-6449793

תמונות: רובן של אתי בטיטו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *