סנטה קתרינה, עסקית צהריים בין המומלצות בעיר

סנטה קתרינה, עסקית צהריים בין המומלצות בעיר

זהו לא ביקור ראשון שלי בסנטה קתרינה וגם לא שני, ישבתי פה הרבה פעמים מאחר ואני מאד אוהבת את האוכל במקום שהוא פשוט, מדויק ונטול יומרות, מקום שתמיד כייף לחזור אליו כי מאד נינוח ונעים ובעיקר טעים. סנטה קתרינה ממוקמת במתחם בית הכנסת הגדול באלנבי תל אביב. מסעדתו של השף תומר אגאי שהיה סו שף של חיים כהן ביפו תל אביב. המטבח ים תיכוני בשילוב של מאכלים ביתיים וכמובן בנגיעות של שף שיחודיות רק לו. בסנטה קתרינה לא מתעסקים בצילחותים, פרחים קישוטים וכ' כשהאוכל טעים אין צורך ביותר, שורה תחתונה אתה משלם על האוכל ולא על שם השף והפאסון הנלווה. מחירי מנות שלא רחוקים ממחיר ארוחה בכל בית קפה בינוני ומטה בעיר. רב האוכל בסנטה קתרינה מבוסס על הטאבון הענקי שבמרכז המסעדה, טאבון אבן איטלקי, מרשים לכל הדיעות. 

המקום מינמליסטי מבחינת עיצוב ואווירה. כייף ונעים בסנטה קתרינה על דרינק ונשנושים ישיבה על הבר על כסאות גבוהים וצפייה על המתרחש בטאבון או ישיבהבחוץ בשולחן וכסאות נמוכים. 



 המלצרים היפסטרים, האוכל מוגש די מהר הכל די זורם ברגוע, מסעדה כייפית ! מחיר ארוחה עסקית נע בין 64 ש"ח -98 ש"ח,בין המנות תוכלו למצוא מסאחן עוף, שישקבב על פיתה שרופה,נ קניקיות סליצ'יצ'ה ותפו"א,פילה מוסר על תבשיל מנגולד, מעורב עגל ועוד. עסקית צהריים כוללת תה קר, מאזטים ועיקרית במחיר העיקרית. אל מרכז השולחן מקבלים מספר מאזטים ובייגלה ירושלמי עתיר שומשום היישר מהטאבון בעל קרום מתפצח, רך ואוורירי מבפנים שקשה להפסיק לאכול ממנו. ליד הבייגלה הוגשו פנכות של טחינה ושמנת. הסלטים טעימים ומגוונים,צלחות קטנות עם מעדנים מעוררי חשק, כדורי פלאפל מסרי נימוכים, סלט חצילים רומני ,טירשי חמוצים עיראקים,גרגירי חומוס עם סלסת עגבניות, סלט משוויאה עם דג בורי כבוש ופלפלים קלויים וסלט ירקות טרי ומרענן בתיבול פשוט חמוץ ונהדר.

כמו כן קיבלנו צלחת עם ירקות צלויים מהטאבון,עגבניה,בצל ופלפלים חריפים על מצע טחינה זילוף של שמן זית מעל,מסוד הדברים הפשוטים, יפה כמו ציור וטעים לא פחות !

האוכל מגיע דיי מהר והמנות פשוטות וצנועות. הזמנתי לעיקרית ספגטי קלאמרי, קלאמרי טרי,פלפל שיפקה, שום, ציר סרטנים וחמאת לימון,78 ש"ח. ספגטי פשוט הוכן כהלכה ובמידה הנכונה עם מרכיבים טובים כמו קלאמרי טרי שהשתלבו יחדיו לידי מנה פשוטה וטעימה כי אין דבר שאני יותר אוהבת מציר סרטנים וחמאת לימון.

כמו כן התענגו ממנת לבן אמו-פיצה ערבית עם יוגורט,תרד ובשר טלה,64 ש"ח. מאפה פיצה שיצא חם חם היישר מהטאבון הענק, בצק קראנצ'י ולא עבה מדי עם בשר טלה שומני ומלא טעם,יוגורט חמצמץ שמאזן את הטעמים, בצל סגול טרי במתיקות מעודנת, פיצוץ של טעמים בפה,פשוט מושלם. התענגו על כל ביס,עסיסי בטירוף ונוטף שומן. 

הקינוחים בעסקית צהרים מאד אטרקטיביים במחיר ועולים כ-14 ש"ח, מחיר זול ושווה לכל הדיעות. בחרנו במוס שוקולד עם קצפת לא מתוקה, מוס אוורירי, מתוק אך לא מדי עם מלח גס שפוזר מעט מעל שמאזן את הטעמים וקצפת לא מתוקה ליד, קינוח מתוק וטעים שסוגר בול את הארוחה עם חיוך. כמו כן נהננו מפנקוטה עם תותים מפנקת ומענגת בטעמה.

לסיכום, העסקית בסנטה קתרינה מסתמנת כאחת העסקיות היותר שוות וטעימות בעיר (תל אביב אלא מה 😍) תפריט מגוון המשלב חומרי גלם טריים,מטבח ים תיכוני ומושפע ממטבחים ערביים, טורקיים ואיטלקיים. שף עם יד טובה שמוביל את המטבח בבטחון ובלי פלצנות יתרה, קישוטים אומונתיים על הצלחת ובולשיט, אוכל פשוט,טעים ונטול יומרות, נקודה.  נהננו מאווירה רגועה במקום, יכולנו לגלגל שיחה בכייף מבלי לסבול ממוזיקה מחרישת אזניים וכל זה במחיר סביר שזה לא עניין של מה בכך במדינת תל אביב





סנטה קתרינה 

הר סיני 2 תל אביב

058-7820292

שעות פתיחה:
12:30-16:00
18:00-00:00

תגובה 1

comments user
ששת שצ

ואי נראה מדליק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *