פקין צהלה,פינת צ'יינה טאון

פקין צהלה,פינת צ'יינה טאון

השבוע הוזמנתי להשקת התפריט החדש במסעדת פקין בצהלה,מסעדה וותיקה משגשגת מזה כ30 שנה ולו בכדי. מסעדהאסייתיתמשלבת מנות מהמזרח הרחוק מהמטבח הסיני,תיאלנדי, ,יפני וויטנאמי.שלל מנות אסייתיות החל ממנות סיניות מסורתיות כמו עוף חמוץ מתוק ומנות תיאלנדיות כמו מרק טום יאם וסושי מהמטבח היפני. לאחרונה התחדשה בצמד בעלים חדשים, אור ולי שנותנים את הטון הצעיר והמרענן במסעדה. המסעדה מחלוקת לשני חללים עם מקומות ישיבה, ישנם מקומות ישיבה מיד שנכנסים למסעדה בחלל העליון וכשיורדים קומה אחת למטה לחלל נוסף עם מקומות ישיבה בפנים במיזוג. 

ישנה מרפסת בחוץ, גן זן מיוחד עם מספר שולחנות באוויר הפתוח מוקפת בצמחייה ירוקה,צמחי במבוק ירוקים סביב והאווירה נעימה, נינוחה ומינימלסטית.

המקום בהחלט מתאים לארוחות משפחתיות או מפגש חברים בקז'ואל כי המנות גדולות וניתנות לחלוקה. מנות אסייתיות ממטבח עשיר ואקזוטי. תפריט רחב כולל מנות ראשונות, מרקים, מנות עיקריות, אורז, נודלס, סושי, קומבינציות סושי, בירות, תפריט יין וקינוחים, תפריט טבעוני/נטול גלוטן ותפריט ילדים. אז פתחתי את הערב עם קוקטייל מרענן. 

ואט אט החלו להגיע המנות לטעימה,סלט חמוצים סיני, לקט ירקות ברוטב לימון חמוץ-מתוק ואגרולים שזו הכי נוסטלגיה כייפית וטעימה. 

במסעדה ישנה אופציה להזמין את כל המנות עם בקר/עוף/טופו או לבן. 

טעמנו מהראמן עוף,מרק על בסיס ציר עוף וטריאקי עם נתחי עוף, נבטים,בצל ירוק, ביצה ואטריות אודון שהיה טעים. פקין צהלה,מסעדה שמכבדת את הז'אנר הסיני המקומי אז לא מן הנמנע שבחרתי במרק חמוץ חריף, מרק סיני קלאסי שאהוב עלי עוד מה90'S בקטע נוסטלגי וטוב, מרק סמיך ועשיר המכיל פטריות,נתחי עוף,גזר,בצל ירוק ונטפי ביצה,חומץ וצ'ילי.

עוד במנות הראשונות,לביבות בטטה, כדורי בטטה מטוגנים,מוגשים לצד רוטב חלב קוקוס ובוטנים וספיישל סנדוויץ' צ'יז, אבוקדו,סלמון וגבינה צהובה,טריאקי ושומשום. תוצאה-די מושחתת וטעימה,קראנצ'י מבחוץ וכל הגבינה נמסה מבפנים – נפלא ! 

סלט פפאיה, פפאיה ירוקה, גזר,שעועית ירוקה,עגבניות שרי, צ'ילי חריף,רוטב דגים,ליים, תמרהינדי, בוטנים וכוסברה. החריפות בצורה מאוזנת, סלט מוצלח ביותר. 

בגזרת הסושי טעמנו לילי רול,ספייסי טונה, בטטה, אספרגוס,מלפפון, מיונז חריף וסלמון צרוב. רול מוצלח עם אורז דביק עשוי טוב ורך במידה הנכונה, נזלל חיש קל. עם הסושי לגמנו מקוקטייל שמבוסס על תה קר אך זהו אינו תה רגיל אלא אלכוהולי שמוגש בקנקן שחור דקורטיבי.


עברנו לעיקריות כלל המנות מושקעות,טעימות ובאיכות גבוהה, מנות גדולות וניתנות לחלוקה. עוף בקארי, נתחי עוף מוקפצים בקארי צהוב, שעועית ירוקה, בצל לבן וחלב קוקוס, המנה החריפה של הערב, מאד טעימה ואת החריפות שלה מרגישים אחרי כל ביס וביס ורק הולך ומתגבר, אני אהבתי!!!

בקר עם חצילים,מנת הדגל של פקין צהלה!נתחי בקר מוקפצים עם חצילים מטוגנים, חריף, מתוק. מנה מצויינת, נתחי בשר נימוכים והרוטב טעים. 

עוף מצופה תיאלנדי, חריף, נתחי עוף במעטפת בצק פריכה עם גזר, אפונה, פלפל ובצל ברוטב חריף. נתחי עוף בציפוי קראנצ'י שהקופצו עם ירקות ברוטב חרפרף. 

שאנחנו חגגנו עם כל הקינוחים ,WOW:  פושקין, 3 פרופיטרולים עם גלידת וניל ברוטב שוקולד , כמה פשוט כמה טעים, עוגת ביסקווטים ביתית, שכבות ביסקווטים, קרם וניל ושוקולד קריסיפי בציפוי עדין של גנאש שוקולד חלב, עוגה נימוחה, מתוקה והכי מנחמת בעולם, פסיפלורה שוקולד לבן, על מצע של מרנג נוגט,קרם פסיפלורה מעליו גנאש שוקולד לבן בציפוי מחית פסיפלורה טרייה, קינוח מתוק שמשלב טעמים מעט חמוצים שמאזנים את המתוק, וגם קרם ברולה מושלם עם בננות.

לסיכום,כשרוצים באמת להתפנק באוכל אסייתי מהמזרח הרחוק הכי קל פשוט להגיע לפקין צהלה להנות ממבחר גדול של מנות ממטבח אקזוטי ועשיר,האווירה בו חמה ומקסימה,צוות  מקצועי ושירות אדיב,או פשוט או להזמין T.A במשלוח שמנסיון קודם יכולה להעיד שהוא תמיד מוצלח,חם ומאורגן, מנות העוף והבשר תמיד עסיסיות וחמות,השירות קשוב והמנות גדולות והכל מאד טעים. ללא ספק המסעדה  בהחלט שמרה על שמה הטוב והאיכות הגבוהה.

פקין צהלה


משה סנה 54 תל אביב 


 03-6490737

שעות פתיחה: כל השבוע (כולל שבת)11:30 – 23:00 שימו לב: מדי יום, בין השעות 16:30 -17:00 המטבח סגור משלוחים לרב ישובי איזור המרכז מרשפון ועד יהוד. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *