Samuel אוכל בלקני בדרום העיר ת"א המקום נסגר *

Samuel אוכל בלקני בדרום העיר ת"א המקום נסגר *

מסעדות חדשות נפתחות בכל פינת רחוב בדרום העיר, הטרנד העכשווי הוא יווני. שוק לוינסקי מתחדשת במסעדה בלקנית חדשה בפינהשל רחוב פרנקל ורחוב העליה בתל אביב על חורובתיה של מסעדה מזרח אירופאית מסעדת שטייטל ששכנה שם שנים רבות. שוק לוינסקי מחובר למסורת הבלקן שופע מעדניות סביב. מסעדת סמואל בניצוחו של השף שמואל בן בסט שהקים וניהל את הבר של סטולי ברחוב קינג ג'ורג' וניהל כמה מטבחי מסעדות בארץ, השתלם במסעדות באיטליה והקים בארץ מפעלים להכנות פסטות טריות. בסמואל הוא חזר למקורות הבולגריים שלו ומשלב מאכלים מהמטבח הבלקני, אוכל מהגרים יווני,תורכיובולגרי. מטעמים וניחוחות שמזכירים טברנה ביוון,מוזיקה משוחררת,שמחת חיים ואלכוהול. המקום שופץ, כסאות מעץ שולחנות מתכת מזכיר טברנה יוונית בצבעים תכלת לבן.

תפריט עשיר שעושה חשק לפתוח שולחן עםמאזטים קטנים ליד הדרינק: מטיאס כבוש על יוגורט, קיופלו-סלט פלפלים וחצילים שרופים, צזיקי, נקניק סוג'וק טורקי. מנות בינוניות כמו: פלפל קלוי ממולא בגבינת פטה על רוטב עגבניות, מוסקה חצילים ובשר, מאנטה-כיסונים בנוסח תורכי ממולאים כבש ברוטב פלפלים ויוגורט. בעיקריות קלאסיקות כמו סופלקי פרגיות או כבש וקציצה סרבית במילוי גבינת קשקבל עם ביצת עין.

בזמן שעיינו בתפריט הונחו על השולחן 2 כוסות יוגורט חמצמץ וצונן לחברי ולי,סלסלה עם פרוסות חלה טרייה, טורשייה -חמוצים בלקניים, סלט שעועית, צזיקי מצויין וקיופלו- חצילים ופלפלים שרופים עם הרבה שום,מאד דומיננטי וטעים. בולגרים ואנשי הבלקן אוהבים שום ומרבים בו ואני? מאאאאדדד בעד. 

הזמנתי סופלקי כבש על פיתה עם ירקות שרופים, צזיקי עשיר ומרענן, צלוחית טחינה ירוקה וצרור כוסברה. שיפוד הבשר היה טעים ותובל טוב אך ציפיתי שהבשר יהיה הרבה יותר שומני כיאה לבשר כבש. המלצרית שמה לב שלא ממש אכלתי וקצת התבעסתי הלכה וקראה לשף (מביך!) שהסביר לי שאת השומן הא מערבב לתוך הקציצה שחברי לשולחן הזמין את הפלסקביצה, קציצת בשר שממולאת בתערובת של בשרים מעושנים וגבינת קשקשבל שהיתה כה עסיסית וטעימה.

חברי הזמין כאמור את הפלסקביצה, קציצת בשר שממולאת בתערובת של בשרים מעושנים וגבינת קשקשבל. הקציצה הוגשה בלחמניית המבורגר עם איולי חזרת וביצת עין. הלחמנייה טריה ואוורירית, הקציצה עסיסית מתובלת טוב בפפריקה ופלפל, הגבינה מותכת בתוך הקציצה וביצת העין מתפוצצת מעל הכל, ללא ספק תענוג מושחת שחייבים להכנע לו, מנה מנצחת ללא ספק.

כפיצוי על השיפוד כבש שפחות התחברתי אליו בגלל המחסור בשומן שאני כה אוהבת וכה מייחלת לו פיצו אותנו במוס שוקולד אפוי וקצפת עשירה. מוס שוקולד עשיר שמתפרץ כמו לבה חמה לצד קצפת ממסקרפונה במתיקות מעודנת. מה אגיד עצמתי ת'עיניים ונהנתי מכל ביס וביס,קינוח קטלני שעשה לי את היום!  

המלצה חמה לכל חובבי המטבח הבלקני,סמואל- חווית בילוי נוסח הבלקן המשלבת מוזיקה אותנטית, אלכוהול זורם, מצב רוח טוב ומנות יפות, טעימות ומוגשות ברוחב לב והשירות אישי ומאד משתדל לרצות.  


סמואל
 

העלייה 43 תל אביבי

03-9012630

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *