Bocca Bocca אוכל רחוב איטלקי מסורתי -חדש בשוק הכרמל

Bocca Bocca אוכל רחוב איטלקי מסורתי -חדש בשוק הכרמל

Bocca Bocca, דוכן חדש בשוק הכרמל,אוכל רחוב איטלקי וכשר בבעלות אנזו ולאורה פורנרי ילדיה של פיורלה-מאמא איטלקייה אורגנילית בעלת המסעדה הוותיקה "אוסטריה די פיורלה" שברחוב בן יהודה,אחת המסעדות האיטלקיות האותנטיות בתל אביב מאז 1986. פורנרי משפחה איטלקית מסורתית שהתגוררה במשך עשרות דורות ברומא עד שעלתה לארץ ופתחו את המסעדה וכעת ילדיה אנזו ולאורה פורנרי פתחו את הדוכן במרכז שוק הכרמל. מזללת אוכל רחוב שמציעה פתרון משביע זמין וזול, לחם במילויי תבשילים איטלקיים והטעמים? הכי קרוב לאיטליה באותנטיות שלהם.

תפריט איטלקי אותנטי ולא איזה פיוז'ן מתחנף עם עלי מיקרו בזילקום מעל. תבשילים איטלקיים ביתיים בתוך פוקאצ'ה שנאפית במקום לפי מתכון משפחתי עתיק ומיוחד כך אמרה לי לאורה שאחראית על כל המטעמים במקום. 

האחים ממשיכים בדוכן את מסורת בישול אוכל איטלקי יהודי שהכינו בבית ברומא מדורי דורות, מסורתי וביתי. אוכל איטלקי הכי איטלקי שיש,אוכל לא יומרני ,בישול אמיתי בלי חוכמות ובלי קיצורים. מה בסירים? ארנצ'יני-כדורי ריזוטו מטוגנים, תבשיל קונצ'ה- תבשיל קישואים יהודי רומאי אותנטי, תבשיל קצ'וטרה-תבשיל ציידים של בשר, פטריות, רוזמרין ויין לבן,תבשיל קציצות בקר בולונוז,תבשיל עוף ברוטב פיציולה-רוטב עגבניות, שום ואורגנו.  

אוכל בסיסי פשוט, אותנטי וטעים, לא אוכל מעוצב ופלצני. כאמור הפוקאצ'ות נאפות במקום, הן טריות ומכילות את כל התבשילים בגבורה ושומרות על קראנצ'יות מתפצחת מבחוץ. תחילה הזמנו ארנצ'יני,20 ש"ח. מנה שכוללת שני כדורי אורז ריזוטו מצופים פירורי לחם ומטוגנים, האחד מוארך ברוטב פסטו -שמן זית, בזיליקום שום וצנוברים, השני עגול-ברוטב ארביאטה-רוטב עגבניות, שום ופלפל חריף. אני מכירה את הארנצ'יני הקלאסי -כדורי ריזוטו במילוי גבינה אך מאחר והמקום כשר אז לא הוכנסה גבינה למנה הזו, אבל עדיין אהבתי את הארניצ'יני כפי שהוא עם המילויים של רוטב הפסטו והעגבניות, הם היו פריכים ומלאי טעם מבפנים.

תחילה הזמנו קיאנטי לו ויין לבן לי. 

בחרנו 2 תבשילים בפוקאצ'ה,בוקה קציצות בקר ברוטב בולונז,25 ש"ח. תבשיל קציצות בקר עסיסיות ברוטב עגבניות עשיר שהוכנס לתוך הפוקאצ'ה שספגה את הטעמים והכילה בגבורה את כל התכולה, לא התפרקה ולא נזלה. כמו כן הזמנו מנה מהספיישל: רוסטביף ברוטב ירוק,25 ש"ח. פרוסות רוסטביף עסיסיות ששודכו לרוטב פסטו עם כמות נדיבה של שמן זית, מנה שאהבתי במיוחד. 

 על השולחן לצד הדוכן מונחות צנצנות הרטבים הביתיים שלאורה מכינה: פסטו, פלפלים מתוקים, פלפלים חריפים, שני סוגי שמן זית, שמן זית עם צ'ילי או רוזמרין, רטבים שמוסיפים הרבה טעם ועניין מעל הארנצ'יני או בכריכים. 

אמנם היינו כבר שבעים אך הסתקרנתי מאד ממנת העוף ביין תבשיל קצ'טורה – נתחי עוף ברוטב שום,יין לבן, רוזמרין ופטריות,25 ש"ח. מאד אהבתי את התבשיל הזה ואני מודה שקצת חששתי שהעוף יצא יבש, אך התבשיל ריכך אותו והתוצאה- מנה מאד מיוחדת, עוף עסיסי, פרוסות דקות של פטריות ברוטב שמן זית,שום, יין ורוזמרין, טעמים מעט חמוצים והפוקאצ'ה שוב ספגה את התבשיל היטב, טעים! 

ראיתי שישנה מנה צמחונית בתפריט בשם בוקה קונצ'ה- קישואים מטוגנים עם שום,פטרוזיליה וחומץ יין. קונצ'ה היאמנת קישואים מיוחדת בנוסח יהודי רומא, מנה שלא תמצאו אותה בשום מקום באיטליה פרט לרומא ובמסעדות יהודיות. הקישואים הושרו יממה קודם לכן ועברו טיגון. לקישואים טעם חמצמץ ונהדר, מוצלח מאד !

כחלק מהוואי המקום אנזו ולאורה מחלקים לסועדים לימונצ'לו ביתי שמקורו במתכון משפחתי סודי על חשבון הבית שעושה שמח. 

קינחנו במוס שוקולד הום מייד לצד נשיקות מרנג ובסלמי די צ'וקולטה- שזה נקניק שוקולדי פרוס לחתיכות, מאד מזכיר את טעמם של כדורי שוקולד רק בהגשה אחרת, מתוק אך לא מדי, די מאוזן. 

לסיכום, טעים וכייף בדוכן Bocca Bocca, מקום חמוד,צנוע באווירה משפחתית,השירות אדיב וחייכני. אוכל רחוב איטלקי אותנטי בפוקאצ'ה מוגש בחום ואהבה-הכל תוצרת בית. אוכל טעים,זמין ובמחיר אטרקטיבי בין 20 ש"ח ל25 ש"ח למנה פשוט חגיגה של טעמים כמו באיטליה. דוכן מלבב, טעמים של בית בסנדוויץ' מושקע. 



Bocca Bocca
אוכל רחוב איטלקי

הכרמל 40  פינת שפ"ר תל אביב 



052-3913233


שעות פתיחה: א' – ו' – 09:00 – 17:00 

תגובה 1

comments user
Unknown

חוויה טעימה טעימה, ונעימה נעימה עברה עלי בבוקה בוקה בזכות קציצות דגים הטובות ביותר שאכלתי בחיי, תוך לחם מיוחד מעולה, ועם יחס מפנק וממליצה בכל לב וחיך, מגיע להם פרגון גדול ואיחולי הצלחה , כי זה מותק של מקום.
י.ר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *