מסעדת דה נורמן – בראסרי אירופי אי של שלווה בתל אביב

מסעדת דה נורמן – בראסרי אירופי אי של שלווה בתל אביב

מסעדת דה נורמן היא מסעדה במלון בוטיק יוקרתי,מלון 5 כוכבים המשלב בין סגנון מתוחכם באווירה אינטימית ואיכות ברמה בינלאומית. המלון שוכן ברחוב נחמני מול קפה נואר בככר ציורית בלב העיר הלבנה-מתחם שהוכר ע"י ארגון אונסקו כמרכז מורשת תרבות עולמית לאדריכלות הבאוהאוס. המלון ממזג בשלמות אלמנטיים מעיצוב המקורי הוא מעוצב בסגנון מלונות הפאר של תחילת שנות ה20. המסעדה והבר משדרים מגע של קלאסיות מהודרת אך מאופקת. 

מלון דה נורמן הוא מלון בוטיק מפואר ובו בר ספריה אלגנטי ושתי מסעדות גורמה:האחת,מסעדה יפנית Dinings והשניה,מסעדת הדגל שנושאת את שם המלון דה נורמן. תצוגה של יצירות אומנות ישראלית מקורית מקשטת את הקירות,ריהוט שמזכיר את הריהוט על הסט במד מן. המסעדה יפיפייה, אסטטית ואלגנטית, שולחנות ערוכים במפות לבנות וכסאות לבנים,שפע של מראות סביב, הכל מאד שקט ומאופק, קלאסי ואלגנטי.  הקדמנו מעט אז ישבנו מעט בלאו'נז האלגנטי,בר ספריה אלגנטי עם מקומות ישיבה בכורסאות מפנקות כמו בתמונה: 

חצר חיצונית וירוק סביב, אירופה זה פה (: 

מסעדת נורמן-בראסרי בעל תפריט המשלב מטבח צרפתי וים תיכוני בניצוחו של השף ברק אהרוני,תפריט קצר ומהודק. לא תמצאו פה אוכל חדשני אך כן תמצאו מנות קלאסיקות שמבוצעותבמקצועיות. אוכל מוקפד, יד בטוחה במטבח תוך שימוש במוצרים איכותיים,הרבהכשרון ויצירתיות להתקין מנות מלאות טעם וקולעות בול. אחרי שקישקנו מעט שמנו את פעמינו למסעדה במלון. חדר אוכל מרכזי בחלל הפנימי עם מקומות ישיבה:  

וכך נראה הבר במסעדת דה נורמן: 

מלצרים בעניבת פפיון זה לא דבר שכיח במחוזיתנו, המלצר שטיפל בנו היה שירותי,אדיב ומקצועי. הזמנו אוזו וקיבלנו סלסלת לחם שהכילה בגט טרי,לחם שיפון ופנכה עם שמן זית מצוין. לי באופן אישי התחשק חמאה על הבגט אז כמובן שביקשתי ונעניתי בחיוב. 

הזמנו למנה ראשונה כיסונים של טלה,שמנת חמוצה וסמנה עם תרד וצ׳ילי, 64 ש"ח. הכיסונים מעלי פסטה דקים, רכים אך לא מדי במילוי בשר כבש בטעם דומיננטי ותיבול טוב הונחו על שמנת חמוצה וחמאה מזוקקת. מנה ים תיכונית לחלוטין בביצוע אירופאי מוקפד בנראות על הצלחת ובעידון הטעמים. 

מן הקצביה בחרנו בפילה בקר, בצל לבן צרוב וציר בקר מפולפל, 195 ש"ח. לא כ"כ זול למנת בשר כ250 גרם אבל הטעם והביצוע גן עדן. נתח פילה רך, בדרגת צלייה מדיום מושלמת ולצידו הוגש בצל חרוך וציר בקר סמיך עשיר בטעם.

מן הים בחרנו בדניס שלם צלוי בגחלים עם אנדיב קונפי, עשבים ופלפל ורוד ,138 ש"ח. על צלחת מתכת אובלית הונח דג דניס טרי, שלם ואפוי ששחה בשמן זית וספג היטב את כל הטעמים, בשר הדג נימוח ולא מתפורר,שמר על עסיסיותו וכולו התבשם מתערובת התבלינים שבבטנו ומעליו. עור הדג היה קראנצ'י וטעים. פלפל ורוד נקצץ דק ופוזר בנדיבות מעל ובמיה שנחרכה לרמת צלייה קלה כזו ששמרה על פריכותה בכל ביס וביס. הבמיה לא נהפכה ל"מושית" וסמרטוטית. בסה"כ דג טעים בביצוע טוב אבל התבעסתי מעט שלא לקחתי מנה אחרת בסגנון "פיין דייניג" משהו יותר מעודן בצלחת,כי לאכול  דג בשלמותו הכי הזכיר לי מסעדות פשוטות שמגישות דגים שלמים, אולי טעיתי בבחירת המנה כי אני פשוט אוהבת דגים (:  

קינחנו בברד פודינג,42 ש"ח. כזה אירופאי ומתחכם מצידי,טעים ומנחם. הברד פודינג מורכב מפרוסות בריוש שנאפות בתנור עם חמאה וביצים ולתוכן נמזג קרם אנגלז בתוך כלי נפרד. המלצר זה עם הפפיון שנראה כמי שעובד בלאונז' בית המלוכה מזג לנו באיטיות את הקרם אינגליז משובץ בנקודות של וניל על הברד פודינג החם שעשוי למופת. חפנתי עם הכף בתוך הקערית והתענגתי בגרגרנות שיא על כל ביס וביס. זה היה פשוט מתוק ומושלם, אין מנחם יותר מזה -אחד הקינוחים היותר שווים בת"א, נקודה! מבחינתי אני חוזרת לדה נורמן רק בשביל הברד פודינג אה טוב גם לכיסוני הכבש אה נו וגם הבשר מצוין, טוב נו אני לגמרי חייבת לחזור שוב לארוחה אלגנטית ומפנקת מגיע לי לא ? 

לסיכום,היה טעים ונעים במסעדת דה נורמן-בראסרי אירופאי, אוכל מצוין עם אמירה מקומית-ים תיכונית ואישית. המסעדה אלגנטית, יפה ומושקעת. אחת ממסעדות היוקרה הטובות בתל אביב והמחיר בהתאם. השירות ללא דופי. 

מסעדת דה נורמן 

רחוב נחמני 25, מלון הבוטיק נורמן, תל אביב

טלפון: 03-5435400

לא כשר.

ארוחת בוקר:

בימי א'-ה' מהשעה 07:00 ועד השעה 11:00 (הזמנה אחרונה לשעה 10:30)

בימי שישי מהשעה 07:00 עד השעה 15:30 (הזמנה אחרונה לשעה 15:00)

בימי שבת מהשעה 07:00 ועד השעה 15:30 (הזמנה אחרונה לשעה 11:30)


ארוחת צהריים

בימי א'-ה' מהשעה 12:30 עד השעה 16:00 (הזמנה אחרונה לשעה 15:30) 

בימי שישי ושבת ארוחת הבוקר מוגשת עד השעה 15:30 

ארוחת ערב

בכל ימות השבוע החל מהשעה 18:00 ועד השעה 23:30 (הזמנה אחרונה לשעה 23:00)  | תפריט אה לה קארט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *