בלנה מסעדה איטלקית חדשה בחולון, טעמים אותנטיים מארץ המגף

בלנה מסעדה איטלקית חדשה בחולון, טעמים אותנטיים מארץ המגף

בלנה- מסעדה איטלקית חדשה ומסקרנת שנפתחה לא מזמן בחולון בסמוך למתחם המדיאטק,המסעדהממוקמת על חורובתיה של מסעדת טיפו- אחת המסעדות הוותיקות בעיר שפעלה מעל עשור והבעליםהחליטו לשפץ ולפתוח מסעדה חדשה עם תפריט איטלקי מובהק בלבד. 

המסעדה שופצה ונראית יותר כמו בראסרי חדשני בעיצוב יפיפייה במראה נקי ומוקפד. השיפוץ כלל בניית מטבח פתוח ובמרכזו טאבון גדול ותפריט בדגש על מנות איטלקיות קלאסיות,פיצות ומאפים היוצאים מהטאבון.במרכז המסעדה ישנו קיר עם מבחר גדול של יינות כפי שאפשר לראות בתמונה. 

מקומות הישיבה הן בחלל המסעדה הממוזג שבפנים או בגינה הירוקה תחת כיפת השמיים.  

הבישול בבלנה מעודן ובתיבול טוב,אוכל איטלקי קלאסי ונאמן למקור תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים,אותנטיים וטריים ויד טובה במטבח.בתפריט המסעדה תמצאו את המיטב מארץ המגף,מנות פתיחה כמו קרפצ'יו חציל שרוף, קפרזה, קרפצ'יו פילה בקר, פולנטה ופטריות צלויות במרווה,כרובית מטוגנת ברוטב קיסר לצד סלטים כמו קיסר ארטישוק, סלט עם עוף צלוי,סלט קטניות ועדשים וסלט עגבניות שרי צבעוניות וצלפים. הפסטות טריות ומוכנות במקום הכל עבודת יד: אניולטי גבינות- פסטה בעבודת יד במילוי גבינות,ניוקי גבינות וערמונים,פטוצ'יני עם סלמון ותרד וגם פיצות עם קראסט מושלם מהטאבון: פיצת אנשובי חריפה,פיצה ספנצ'י-מוצרלה ומעושנת וביצה ויש אף פיצה טבעונית,רוטב עגבניות וירקות קלוייםלצד תפריט יין רחב ומבחר קוקטיילים. פתחנו את הערב עם יין וקוקטייל,הוא בחר ביין קברנה מרלו ואני בחרתי במוחיטו מושקע. מוזיקה קלילה התנגנה ברקע די נעימה לאזניים ולא משתלטת על השיחה בווליום חזק ומיותר. ישבנו בתוך חלל המסעדה הפנימי הממוזג והנעים בסמוך למספר זוגות ומשפחות שבאו לארוחת ערב, הכל באווירה משפחתית ונעימה.

הזמנו תחילה פוקאצ'ה מהטאבון, מלח ים, ממרח פלפלים חריפים וסלסת עגבניות. קיבלנו פוקאצ'ה טרייה וחמה היישר מהטאבון, עם מלח גס מעל שמתפצפץ בפה,פנכה של ממרח פלפלים חריפים טעים ליד שהיה כייף לבצוע את הפוקאצ'ה ולנגב איתו.

הזמנו שתי מנות ראשונות,האחת- קרפצ'יו מלנזנה, חציל שרוף בטאבון עם עגבניות שרי צלויות,שמן זית,עלי בזיליקום,טבעות צ'ילי ירוק, גבינת פטה וקרעי פוקאצ'ה,44 ש"ח. חציל שרוף בטעם מעושן מחריכה עם זילוף די נדיב של שמן זית איכותי,עגבניות שרי צלויות מתקתקות, בזיליקום ריחני, גבינת פטה במליחות מעודנת וטבעות פלפל צ'ילי חריף שמקפיצות את כל המנה ונותנות לה איזה קיק חריף. 

מנה ראשונה נוספת, ארטישוק פריטי ופקורינו, ארטישוק בציפוי פריך באיולי פרמז'ן, גבינת פקורינו ופטרוזילה,42 ש"ח. אחת המנות שיותר אהבתי במסעדה, מאחר ואני "חולה" על ארטישוקים צלויים בכל דרך הפעם בבלנה הגישו אותם בגרסה המטוגנת. הארטישוקים הוגשו בציפוי פריך באיולי פרמז'ן ועברו טיגון, מנה מאד טעימה ומומלצת בעיני. 

אחלה נשנוש לצד היין. 

בבלנה מגוון מנות בשריות בתפריט כגון עוף בלימון, סקלופיני עוף, מרווה ומרסלה,קדירת אוסובוקו בבישול ארוך בציר בקר ויין אדום הבחירה במנה עיקרית הייתה מעט קשה ולבסוף הלכנו לפי המלצה ,פפרדלה פילה בקר, פסטה עם פילר בקר,בצל סגול,פטריות פורטובלו ותרד בציר בקר ויין אדום,79 ש"ח. ה-מנה של הערב בה' הידיעה! הפסטה כאמור הוכנה במקום והוגשה אל דנטה (נפלא) בשילוב נתחי פילה בקר עשויים מדיום לפי בקשתינו בצורה מדוייקת קיבלנו בשר רך,אדום ועסיסי. הפסטה והבשר לוו ברוטב ציר בקר עמוק,יין אדום ופטריות פורטובלו בשרניות. מנה טעימה,גדולה ומיוחדת. לא מדובר בעוד גרסה לפסטה עם בולנוז אלא  פסטה עם חתיכות בשר גדולות ולעיסות. מיוחד כבר אמרתי ?!

עוד בתפריט פסטות, ניוקי וריזוטו שאליהם שודכו בשר או דגים. החלטנו לגוון לצד המנה הבשרית והזמנו סלמון ספינצ'י, פילה סלמון על ריזוטו פטריות, תרד ופרמז'ן, 92 ש"ח. מנה עיקרית נוספת מצוינת, פילה סלמון בעל מעטה קראנצ'י מעל בתיבול טוב מלח גרוס ופלפל שחור,

בשר הדג ורוד ורך מבפנים. הסלמון הונח על ריזוטו פטריות במן עיסה רכה  ונעימה ברוטב שמנתי שהתאים לדג, אלו היו ביסים מהנים ביותר. 

מדושנים מעונג ומאלכוהול המשכנו לקינוח רק בשביל לטעום משהו מתוק שיסגור את הערב,בחרנו בעוגת גבינה אפויה ושוקולד לבן, העוגה לא היתה מתוקה מדי לשמחתי  והיתה די מאוזנת, קלה ואוורירית. 

לסיכום, מסעדת בלנה ממקמת את חולון עם יעד קולינרי איטלקי מאד נחשק ודיי שווה,חוויה אסטטית,טעימה ושירותית. תפריט אוכל איטלקי אמיתי ועדכני,המנות גדולות וטעימות והתמחור הוגן. המלצרים היו די לבביים ויעילים היה מצויין תכף אשוב. 

בלנה 



גולדה מאיר 6 מתחת המדיאטק חולון 

03-6528528

שעות פתיחה: א' – ש' מ12:00 – 00:00 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *