ג'מילה, מסעדת תבשילים מרוקאית עסלית בר"ג

ג'מילה, מסעדת תבשילים מרוקאית עסלית בר"ג

ג'מילה, מסעדת תבשילים מרוקאית עסלית ששינתה את מיקומה מגרוזנברג בת"א-סמוך לשוק הכרמל למתחם הבורסה בר"ג.

ללא ספק יש הרבה מקומות עם אוכל במתחם הבורסה והגעתי לג'מילה לארוחת צהריים כשהייתי במוד לאוכל מבושל מרוקאי אותנטי, לא משהו פלצני ומצולחת, בא לי אוכל מבושל במסעדה פשוטה לאכול צהריים בכייף באווירה ביתית ובמחיר שפוי. בג'מילה, מטבח מרוקאי שמתבסס על מוצרים טריים,עבדו השף יליד מרוקו מבשל כמו במרוקו, כמעט בלי שמן וללא רסק עגבניות וביחד הוא מנהל את ג'מילה עם יואל בשותפות.

אז מה על הגז? סירים גדולים על האש טאג'ינים מחרסינה צבעוניים ובתוכם מיטב התבשילים המרוקאיים המסורתיים, מנות עיקריות במחיר שווה לכל נפש. מרק חרירה,קוסקוס ירקות, קוסקוס בשר וירקות, קציצות בשר בעגבניות,חציל מרקש,טאג'ין עוף, דג חריף ועוד. 


למסעדה מקומות ישיבה בתוך החלל הפנימי הממוזג בסמוך למטבח או מקומות ישיבה בחוץ 

פתחתי את הארוחה עם ערק ולימונדה, יואל הבעלים שהוא גם מלצר ושליח לעת מוצא הניח על השולחן מבחר סלטים מרוקאיים כמיטב המסורת: קוביות סלק מבושל,טחינה מצויינת,סלט גזר מרוקאי וסלט כרוב טרי ורענן,מטבוחה חריפה ומעולה שקיבלתי ריפיל שוב כי "עפתי" עליה וחיסלתי די מהר את מה שהיה. כל הסלטים הוגשו לצד לחם לבן פרוס בחתיכות נדיבות בגודלן.  

מוזיקה מרוקאית התנגנה בווליום נמוך והתחברה לי עם רוח המקום המרוקאית.

עם האוכל בא והתאבון ואחרי הסלטים לפתיחה והחריף שאכלתי התקדמנו לתבשילים המסורתיים. התחלנו עם קציצות עוף בירקות שורש ברוטב עגבניות בתיבול עדין ולא דומיננטי. מסתבר שבמרוקו לא אוכלים כזה חריף כמו בארץ, אני כן הייתי  מוסיפה עוד חריף. הקציצות רכות במרקם קליל ואווירירי הוגשו על מצע אורז. מנה שהזכירה לי את הבית.

ממשיכים עם דג אמנון ברוטב מרוקאי אדום בתוך טאג'ין חרס סגור, דג מרוקאי- מנה קלאסית. הדג "שחה" ברוטב עגבניות עשיר עם פרוסות לימון שפוזרו מעל בזמן הבישול והעניקו מרירות מתונה לרוטב. הדג היה רך,טרי ובושל היטב בחריפות עדינה ומתונה ורוטב מלא בטעמים- לא חסכו בשום דבר שאני מאד אוהבת, לא הפסקתי לנגב עם הלחם לספוג את כל הרוטב, דג כמו שדג מרוקאי צריך להיות.

כמו כן  טעמנו ונהננו מארטישוק ממולא בבשר ברוטב עגבניות. חתיכות ארטישוק עסיסיות במילוי בשר טעים ומצוין ברוטב עגבניות סמיך וטוב, מנה ביתית מנחמת שהיתי שמחה לאכול כל שישי בצהריים.

טאג'ין בשר בקר,שזיפים, פירות יבשים ושקדים,פייר חששתי שיהיה מתוק מדי בשל השזיפים ושמחתי שזה לא קרה. חתיכות הבשר היו נימוכות ונמסות בפה,הפירות היבשים העניקו מתיקות קלה למנה בטעמים מעודנים, הרוטב היה עשיר בבצל מטוגן והשקדים העניקו קראנצ'יות מתפצפצת בפה.

טאגין עוף, עוף שבילה מספיק זמן בבישול ונושר מהעצם -זה רק עד כמה הוא רך בליווי של בצל מעל ברוטב עגבניות חמצמץ.

חציל מרקש,חציל שרוף עם בשר בקר מפורר וסלט עגבניות מרוקאי- עגבניות,שום,כוסברה,בצל ופלפל חריף, זילופי טחינה מעל וצנוברים. לחציל היה חסר מעט מלח, לקחתי עם המזלג חתיכה מהחציל הקלוי, בשר וסלט חריף והתקבל ביס טעים מאד הן בזכות הטחינה והן בזכות החריף שנתן איזה קיק.  

קינחנו בתה עם נענע. 




לסיכום, ג'מילה, מסעדת תבשילים מרוקאית-עממית המגישה אוכל ביתי פשוט וטעים,תפריט עם מנות קבועות וספיישלים מתחלפים במחירים נוחים והשירות נעים וחייכני. 

עסקית צהריים: מחיר המנה העיקרית בליווי אורז לבן,סלטי הבית ולחם.

* ישנם גם משלוחים למשרדים ולבית.



ג'מילה 


ז'בוטינסקי 41 רמת גן 



03-5166366

2 תגובות

comments user
הבלוג של בתיה דורון

אוהבת מסעדות כאלה, אוכל כלבבי, נראה טוב

    comments user
    טועמת ורצה לספר לחב'רה

    נכון מאד מזכיר את הבישולים שלך
    רק כשאני עצלנית אז אני בוחרת לאכול שם ולהזכר בתבשילים מהבית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *