Yatai אוכל רחוב יפני מסורתי בת"א

Yatai אוכל רחוב יפני מסורתי בת"א

Yatai מצטרפת לגל הפתיחות של מקומות יפנים בזה אחר זה. מדובר על מסעדונת יפנית שממוקמת בשוק אלנבי רוטשילד בתל אביב. Yatai הוא שם כללי לדוכני אוכל רחוב יפני מסורתי ואותנטי עם שפים יפנים, דיוק ואסטטיקה באוכל ברמות הגבוהות בסטנדרט היפני הידוע בשאיפתו לשלמות. 

המטבח היפני הוא מטבח בריא,מגוון,עשיר וייחודי מבחינת שיטות בישול ומתבסס על חומרי גלם,בשר ודגים טריים וירקות עונתיים.

החלום המשותף של המסעדן אודי ישראלי וקיו אוקדה להגיש

אוכל רחוב יפני אמיתי לישראלים, וכל אחר שהוא מעבר לסושי שכולנו אוהבים ומכירים באיזקאיה יפנית-סוג של טאפאס בר יפני עם מנות קטנות ואלכוהול,מקום שהיפנים מגיעים אליו אחרי העבודה לאכול ולשתות. אוכל רחוב יפני אותנטי בדגש על הטעמים המקוריים, אוממי ובמחירים סבירים. המסעדונת ממוקמת בחזית שוק רוטשילד על רחוב אלנבי הסואן ובפנים האווירה רגועה ושכונתית הכי בקזו'אל.הישיבה על שרפרפים בצמוד לשולחנות מעץ וישנם מקומות ישיבה נוספים לאורך הבר. 

בתפריט מגוון מנות רחוב יפניות מסורתיות: מנות צד כמו אוניגרי -כדור אורז, ג'אנג צ'יז כדורי פירה בציפוי פאנקו,סלט וואקמה טופו,יקיטורי-שיפודים יפניים של פרגיות,כבד,סינטה,שרימפס וקלמרי,תבשיל גיודון מבקר שמגיע על אורז, צ'קונה-קבב עוף יפני, אוקונומיאקי-פנקייק יפני מלוח עם תוספות לבחירה: ביצה, בשר בקר,קלמרי או שרימפס בנוסף באן מאודה עם פרגית, פורטובלו,תבשיל בקר וכבד. להשלמת האווירה תמצאו בתפריט האלכוהול סאקה קר או חם,ליקרים שונים, בירות,סוצ'ו-וודקה יפנית נפוצה,משקאות קלים וויסקי יפני עם קולה ופרח סאקורה מיובש וכבוש מיפן שיוצר ארומה של דובדבן.


כאמור מדובר על אוכל רחוב יפני,אוכל פשוט לא מפונפן ופנסי. פתחנו את הערב עם סאקה חם שחימם אותנו ושיכר אותנו קלות, אני תמיד בעד להעלות את טמ"פ הגוף ולהעלות כמה חיוכים על הפנים.

רן החמוד עושה איתנו לחיים עם הסאקה החם.

לצד הדרינקים הזמנו מספר מנות פתיחה: אוניגירי,משולש אורז מאודה עטוף באצות נורי מוגש עם דייקון ואצות קומבו עם שומשום,14 ש"ח. האוניגרי הוא סוג של כריך אורז, מכירה אותו בגרסה במילוי דג או ירקות אז קצת התאכזבתי שהיה ללא תוכן.

התוספת שהוגשה בצד,אצות במרינדה בטעם מתקתק ומלוח בו זמנית (שובו של האוממי) די טעים לצד הדייקון (צנונית).

בטטה טמפורה,מקלות בטטה מטוגנות בציפוי טמפורה עדין ופריך מוגש עם רוטב הבית,24 ש"ח. צ'יפס בטטה קריספי טעים לצד קאראגהפרגית במרינדה,סויה,סאקה, ג'ינג'ר טמפורה בטיגון עמוק,מוגש עם ירקות טריים ברוטב מיונז יפני 32 ש"ח. חטיפי עוף רכים בבלילת טמפורה מצוינת בעלי מרקם קראנצ'י ובתיבול טוב,ממכר כמה שזה טעים. חטיף מושלם ליד האלכוהול. 

שתינו קוקטיילים עם מרכיבים יפנים. 

הדברים שרואים מעמדת הפלנצ'ה: 

למנות העיקריות בחרנו במנת הדגל ב-Yatai,נודלס בורגר,45 ש"ח,לחמניה עשויה מאטריות ראמן (תוצרת YATAI) צרובות על הפלנצ'ה, מנת פיוז'ן בטעמים יפניים מסורתיים ומבחר ירקות טריים,בחרנו עם נתחי בשר בקר על הפלנצ'ה במרינדת יאקינקומן קציצה שעשויה מנתחי סינטה דקים שהושרו במרינדה ונצרבו על הפלנצ'ה מונחת בלחמניה מאיטריות ראמן קריספיות עם ירקות, אורוגולה,כרוב סגול ובצל ירוק ורוטב. חייבת לציין שהמנה הזו דיי סיקרנה אותי מאחר והיא נראית משגע ומיוחדת לא פחות,כן חששתי שתהייה לי טיפה מתוקה כי אני פחות אוהבת אוכל מתוק אז כמובן שביקשתי חריף שיהיה לי בצד. פייר הופתעתי לטובה, אהבתי את מרקם האטריות היו מושיות כאלו,הבשר והירקות תובלו טוב, כל אלו יצרו ביס מאד טעים. לקראת הסוף הכל כבר התפרק ופשוט נעצתי את המזלג באטריות ובבשר ומקבלים סוג של נודלס עם בשר. אגב, למנת הבורגר ראמן הזו ישנה אופצייה צמחונית עם פטריות פורטובלו, פרגית במרינדה יפנית,או נתחי בשר בקר על הפלנצ'ה במרינדת יאקינקו.

המשכנו עם אוקונומיאקי,38 ש"ח. פנקייק יפני מלוח על בסיס כרוב וגזר,בצל ירוק, אצות נורי, שני רטבים על בסיס חרדל דיז'ון,פתיתי טמפורה קצבושי, סילאן, סויה, מיסו,מיונז ורוטב דגים. ניתן לבחור מספר תוספות מעל הפנקייק: ביצה,מוצרלה

קריספית מותכת, שרימפסים מפולטים על הפלנצ'ה/קלמרי או נתחי בקר. אנחנו בחרנו בנתחי בשר בקר צרובים על הפלנצ'ה במרינדת יאיקיניקו,18 ש"ח. מדובר על גרסה יפנית ללביבה מכרוב וגזר מגוררים גס, מעל שבבי בוניטו מיובשים ושני רטבים על בסיס מיונז וסוג של ברביקיו. הלביבה במרקם מאד רך אך יציב בתוספת נתחי בקר על הפלנצ'ה ורטבים בטעמים אסייתים מובהקים,אוממי שאני כה אוהבת. המנה גדולה ומשביעה.

נהננו מצ'רי קוק,ויסקי יפני,פרח סאקורה (פרח דובדבן יפני) מיובש וכבוש עם קרח וקולה.

שורה תחתונה,היה חביב ואיזי גואינג אחרי העבודה להפגש עם חברה על דרינקים ואוכל רחוב יפני מסורתי כי ב-בYatai החוויה אותנטית ובדגש על הטעמים המקוריים-אוממי ובמחירים סבירים. השירות נעים ולבבי וזה קל"ב אז ברור לי שאחזור שוב לראמן בורגר. 

Yatai


שוק אלנבי רוטשילד 

אלנבי 111 תל אביב

שעות פעילות: 
ימים א' – ה'  מ12:00 ועד אחרון הלקוחות 

054-2399960

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *