טעים לי ומרגש במנסורה, מסעדה חדשה וגרובית בתל אביב

טעים לי ומרגש במנסורה, מסעדה חדשה וגרובית בתל אביב

מנסורה מסעדה תל אביבית חדשה שנפתחה ברחוב סלמה באיזור המוסכים שמאחורי מתחם נגה ביפו בתוך מה שהיה במשך שלושים שנה מוסך. בטח לא מקום מקובל לפתוח בו מסעדה אבל וואלה משהו שם עובד בגדול ומתכתב נכון עם האיזור, הרי שרביעיית פלורנטין לא רחוקה משם. המסעדה בבעלותם של שלושה חב'רה צעירים תל אביבים. זו לא מסעדת פיין דייניג לכל המשתמע מכך,הרשמיות והטקסיות אלא מסעדה שמגיעים אליה בקז'ואל לגיחה קצרה לדרינק ונשנוש. מסעדה צעירה ותוססת בקצב של תל אביב וחיי הלילה,משלבת אוכל טעים ומנומק.

המסעדה בעיצוב תעשייתי פשוט, אסטטי ומינימלסטי. רצפת בטון,קירות מתקלפים,נורות פלורסנט היורדות מהתקרה הגבוהה ובר ישיבה מעוגל הצופה אל המטבח הפתוח והמואר.

נעים לשבת במנסורה  מאחר והיא משלבת אוכל טוב ואווירה מגניבה, המוזיקה מהרמקולים קצבית ויחסית בווליום. הישיבה בחלל הפנימי בשולחנות הפזורים או על הבר המועגל והאינטימי. מקומות נוספים ישנם גם בחוץ שם ניתן לעשן-פחות התחברתי למקום בחוץ שמשקיף על איזור המוסכים,איזור מוזנח ואפל.  

התפריט בנוי ממנות ראשונות, מנות ביניים, עיקריות וקינוחים.

האוכל יצירתי תוך שימוש במוצרים טריים ואיכותיים ובטעמים עדינים ומאוזנים. 

פתחנו את הערב עם יין,הוא בחר ביין אדום ואניי ביין לבן חצי יבש.

תחילה בחרנו במנה ראשונה, קולרבי אפוי בתנור,טחינת אגוזי לוז וכרוב ערבי,22 ש"ח. קולרבי אפוי שנח על רוטב טחינת אגוזים במתיקות מעודנת, טעם אדמתי,סלט כרוב רענן ובתיבול מושלם.

טרטר אינטיאס עם אבוקדו,פלפלים, כוסברה, רוטב רומסקו ומיונז מעושן, 62 ש"ח. טרטר שמורכב מחתיכות דג נאות וטריות עם מניפת אבוקדו טרי,ירוק בוהק ורך שנפרס מעל הדג עורבב עם קוביות פלפל אדום,בצל סגול שנקצץ דק,עשבי תיבול ונגיעות של רוטב רומסקו-פלפלים קלויים ומיונז מעושן. מנה טרייה ורעננה,יפה ואסטטית במראה ובטעמים מאוזנים. לצד הטרטר הוגשסלטון עשבי תיבול וצנוניות חמצמץ. נכון, אין פה איזה חידוש ובשורה,אבל כן יש פה ביצוע טוב,שימוש בחומרי גלם טריים ויד טובה בבישול.

המשכנו עם ריזוטו דלעת עם גבינת כבשים חריפה,גרעיני דלעת קלויים וזעתר,58 ש"ח. מודה שחששתי להזמין מנה זו בגלל מתיקות הדלעת אך להפתעתי זה היה לגמרי מאוזן וגבינת הכבשים שהעניקה מעט חריפות ומליחות נתנה את הטון ושברה את הקונטרס של הדלעת שנמסה בריזוטו והעניקה טעמים מתוקים. כן אהבתי את הפיצוחים הקראנצ'ים מעל המנה שמתפצפצים בפה,זה היה מיוחד ושונה מכל מה שהכרתי.

ככל שעבר הזמן התאורה הוחלשה ועוצמת המוזיקה הוגברה המקום המה אנשים, כולם סביב השיקו כוסות לחיים והשולחנות היו עמוסים בכל מיני מטעמים. האמת שזה לא עניין של מה בכך מאחר והמקום חדש ולאין לו כזה יחסי ציבור מפוצצים. המשכנו למנה מצויינת נוספת,פילה פלמידה על טרין תפוח אדמה וכרוב עם ירקות ירוקים,רוטב חמאת לימון וצלפים,94 ש"ח. פילה דג טרי,בשר לבן ועסיסי-טעם ימי חזק ובקראסט נהדר-טעמי חריכה נהדרים. הירוקים הוקפצו קלות והיו נגיסים למדי ו"שחו" ברוטב לימוני שהחמיא להם ובמיוחד לדג. עיניי ברקו במנה הזו, כי כל ביס ממנו היה הנאה צרופה. הטרין שהוגש היה רך וטעים,מנה מנצחת ללא ספק. 

ארבעה קינוחים מוצגים בתפריט ב38 ש"ח, קרמו שוקולד מריר עם עוגיית חמאה ורוטב קרמל-קפה, ליים & קוקוס, סורבה קוקוס ,מחית ליים ומרנג קוקוס, דייסת אורז עם פרחי ורדים,קראנצ' בריאות וסירופ תפוזים וחלת פודינג עם גלידת וניל ורוטב טופי. אנחנו בחרנו כמובן את החלת פודינג,קינוח מושחת לגמרי שעשוי טוב עם כדור גלידה ורוטב טופי מתוק ומאוזן למדי. סיום מוצלח לארוחה טובה במנסורה.

קיבלנו על חשבון הבית דייסת אורז עם פרחי ורדים,קראנצ' בריאות וסירופ תפוזים. פחות התלהבנו מהקינוח הנ"ל,לא היה מספיק מתוק ומנחם, קינוח שמתאים יותר לאיזה בית קפה בריאותי ולא מסעיר בשום רמה, אבל תודה על הפינוק (: 

לסיכום, מנסורה-מקום חדש ומרענן באווירה גרובית ומשוחררת שנגזרת מהעיצוב,מוזיקה והאנשים. האוכל בביצוע טוב,מתובל ומאוזן וכהלכה, השירות משתדל וחייכני.
 אני אשמח לחזור שוב בקרוב לדגום מנות נוספות בתפריט. 

מנסורה 


דרך סלמה 13 תל אביב יפו 

שעות פתיחה מ19:00 01:00 

03-9446556

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *