עלמא בר אוכל מדליק באשדוד

עלמא בר אוכל מדליק באשדוד

מסעדת עלמא ממוקמת בסמוך לחוף ימה של אשדוד ומציעה תפריט קולינרי המשלב טעמים אותנטיים ומנות פיוז'ן ממטבח צעיר ורענן בניצוח של השף אייל דיין באווירה שמזכירה את הכפרים הפסטורליים של
קטלוניה.ישנה אופציה להזמין "תפריט השולחן העגול" שזה ארוחה מלאה שמוגשת למרכז השולחן ומורכבת ממנות חלוקה בהתאמה אישית לפי העדפות,רגישיות,טבעונות וכ' שהארוחה מלווה באלכוהול והרבה אווירה טובה בעלות 150 ש"ח לאדם.

התפריט עשיר ומגוון הכולל מנות צמחוניות,דגים נאים,מבושלים ואפויים,פיצה,פסטות,תבשילי ירקות וסלטים,מנות טבעוניות רבות לצד מגוון רחב של משקאות. ישנו תפריט ערב,עסקיות צהריים ובסוף השבוע גם בראנצ'ים מפנקים. הגענו בשעת אחה"צ והספקנו להנות מעסקית הצהריים של המקום.
עסקיות בעלמא מוגשות בין 12:00-17:00 וכוללות פוקאצ'ה,מיץ טבעי ושתייה חמהיין,בירה וקוקטייל בתוספת 18 ש"ח.
ראשונות לבחירה:סלקים וגבינה כחולה,חציל שרוף על האש,סלט ויטנאמי בתיבול פיקנטי,כרובית מטוגנת,ארטישוק צלוי וסלט שרי. ראשונות לבחירה בתוספת 24 ש"ח:קרפציו דג,סשימי דג ים,קפרזה באפלו,טרטר סלמון וגבינת קממבר צלויה בתנור אבן וריבת שריבעיקריות:פיצה בעבודת יד,אנלוטי תרד ממולאים בתרד וגבינות ,באן פריקסה עם טונה אדומה טרייה,ניוקי בחמאת מרווה ועגבניות עם ארטישוק,
ניוקי עם פילה לברק,
טליטאלה פילה דניס ועוד


בעלמא חווית בילוי תוססת ובאווירה צעירה,מוזיקה קצבית ברקע אבל בווליום נעים ולא מחריש אזניים שמאפשר לנהל שיחה בכייף עם החברים. תחילה פתחנו את הערב עם קוקטיילים קייצים מרעננים.אני בחרתי במיסטר פינק,
רום בקרדי,שמוברד ליקר פירות יער,מרטיני רוסאטו,ענבים וחמוציות וחברתי לקחה את ג'קי בראון וודקה פינלנדיה,אננס,וניל סאוור ג'ינג'ר ומידורי מלון,42 ש"ח.

עד שהגיעו המנות הראשונות מתפריט העסקיות נהננו מפוקצ'ה טרייה וחמימה שהוכנה בתנור אבן ומטבלים של שמן זית ובלסמי,טחינה ומטבל עגבניות פיקנטי וטעים. 

המלצרית שלנו אלכס הסבירה לנו בצורה מקצועית ומעוררת תאבון את המנות בתפריט והמנות בהחלט היו מעוררת עניין ותאבון.היינו שבעה חברים ואלו המנות הראשונות שחלקנו סלט וויטנאמי ירקות וירוקים בתיבול ויטנאמי פיקנטי ופקאן מסוכר.

ארטישוק,סלקים צלויים ותרד על קרם תירס ופרמז'ן,מנה נהדרת של ארטישוק צלוי על פולנטה חמימה וקרמית בטעמים מאוזנים,כייף! סלקים,סילאן אגוזי מלך יוגורט עשבים וגבינה כחולה.השילוב הזה תמיד עובד בין הסלק המתקתק לחריפות הגבינה והאגוזים שהעניקו קראנצ'יות למנה.

בחרנו גם במנות ראשונות בתוספת 24 ש"ח. קרפצ'יו דג אשר משתנה כל הזמן בהתאם לדגים שיש באותו היום,הפעם זה היה מדג טונה.קריספי ג'ינג'ר-קרפצ'יו  דג ים-טונה קרמל,סויה, ירקות שורש,הדרים מושחמים ופקאנים וסשימי טונה אדומה.הורגש שהכל טרי ומושקע הן במרכיבים,בטעם ובמראה. הדגים טריים ובתיבול טוב,די טעים ומאוזן והמנות אסטטיות על צלחת

טרטר סלמון,איולי חרדל,בצל אדום וסלק בתחמיץ.מאד הזכיר לי בנראות שלו את סלט האוליבייה הרוסי. דג הסלמון נקצץ לחתיכות קטנות ועורבב עם איולי חרדל נהדר והתוספת של עלי הסלק בתחמיץ
העניקו טעם נוסף.
 

לא מן הנמנע שראיתי קממבר בתפריט אז כמובן שהזמנתי אותה כי זה טעים ומעניין (היה גם על חציל על האש וכרובית מטוגנת שכולנו כבר אכלנו וטעמנו מיליון פעם)גבינת קממבר צלויה בתנור אבן,ריבת שרי ואגוזי מלך.
הגבינה נמסה על הצלחת ושודכה לריבת שרי מתקתקה עם אגוזים שמתפצחים בפה. 

 

מנות עייקריות מוגשות עם תוספת לבחירה,אורז,תפוח אדמה או צ'יפס. אני בחרתי בפילה לברק,שני פילטים צרובים,פטריות וירוקים בשמן כמהין על קרם תירס.
ניכר כי הדג טרי,הוא נצרב בצורה מושלמת,העור שלו היה קריספי והבשר היה מאד רך. הפולנטה קרמית ומתקתקה,מנה נפלאה !
חברתי בחרה בדג לברק על ריזוטו 3 פטריות. גם הדג שלה טופל טוב,הוא היה עסיסי וקריספי עם ריזוטו עשיר,מנה משביעה וטעימה.

חברים נוספים נהנו מסלמון במיסו במחבת ירקות וגלייז של מיסו לבן,היה גם דניס שלם צרוב בשמן זית וטימין שנאפה בתנור אבן עם ירקות.

קינחנו עם פאדג' שוקולד,אננס צלוי בחמאה וגלידת וניל נהדר עם רוטב פירות יער חמצמצים מעל. לדעתי יש מקום להגיש תפריט קינוחים רחב יותר ומגוון.

העברנו ערב חברים כייפי באשדוד,נהננו מבריזה מהים במקום חמוד ומדליק באווירה חיובית וטובה,האוכל טעים ומפתיע והשירות מקצועי ואדיב. המסעדה כשרה,היא אמנם פתוחה בשבת אך יחד עם זאת המנות כולן כשרות (מנות חלביות ודגים בלבד).
עלמא
יונה הנביא 2 אשדוד.
072-3713372
לינק לאתר: http://www.almarest.co.il/?ref=fb

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *