VONG מסעדה וויטנאמית בתל אביב

VONG מסעדה וויטנאמית בתל אביב

זה כבר הרבה זמן שאני אוהבת את VONG הוויטנאמית אז קבעתי אחרי העבודה להפגש עם חברה שם להפגש על דרינק וארוחת ערב בהכי קז'ואל. המסעדה ממוקמת בשד' רוטשילד בליבה הפועם של תל אביב,איזור המשלב מרכז עסקים ביום ואיזור בילויים שוקק חיים בערב ומתוייר בטירוף. VONGמסעדה וויטנאמית,אותנטית ועדכנית המשלבת את הטעמים המסעירים והחושניים של שווקי ויטנאם באנטרפטציה מודרנית.
מה שמאפיין את המטבח הוויטנאמי אלו הם חומרי הגלם הטריים,מגוון רחב של עשבי תיבול,דגה טרייה ובשר משובח.שימוש בתבלינים אקזוטיים ועשבי תיבול כגון זרעי שומר,כוכב אניס,בזיליקום תיאלנדי,נענע וכוסברה,רוטב דגים,אויסטר סוס ומיץ הליים אשר מביאים את הניחוחות מרחובות וייטנאם היישר למרכז תל אביב. איזון טעמים ומרקמים,חום וקור,שילוב בין מתוק מלוח וחריף שהכל משתלב ביחד פשוט חגיגת טעמים מסעירה בפה.

הגענו למסעדה בשעת ערב מוקדמת מיד אחרי העבודה וקיבלו אותנו בסבר פנים יפות. VONGאידאלית לערב בקז'ואל לבילוי רומנטי זוגי קליל,מפגש עם החברים או עם משפחה,לשתות, לאכול ולהנות מכל ההמולה שמתרחשת על השדרה הכי מתויירת בת"א. עיצוב המסעדה חמים באווירה נעימה ומשוחררת,שימוש בהרבה עץ וציורי קיר מגניבים שמעטרים את הקירות. מקומות הישיבה בתוך החלל הפנימי הממוזג וישנה אופציית ישיבה על הבר שמשקיפים על הנעשה במטבח הפתוח ושוקק החיים,אידוי הבאנים והדאמפלינגס בכלי במבוק ענקי,החיתוכים וההקפצות בווק על אש גלויה.
בנוסף ישנו סקשן ישיבה בחוץ עם נוף המשקיף על השדרה.

התפריט עשיר ומגוון,ישנן מנות צמחוניות וגם טבעוניות. ב-VONG מטבח שופע תבלינים ופירות מהמזרח הרחוק,מנות מעוצבות וצבעוניות המשלבות טכניקות בישול שונות לצד רעננות הירקות ועשבי התיבול הטריים ושימוש בצירים שמעניקים טעמים עמוקים.בתפריט תמצאו מבחר סלטים עם תוספות מגוונות: קרעי עוף,שרימפס ופילה דג. בנוסף,ספרינג רולז ודאמפלינגס,מרקים,מבחר באנים במילויים שונים כגון:בקר מפורק,בורגר, דגים,עוף,פרגית וטופו,מנות עם אורז,נודלס שונים ותבשילי קארי .כל אלו מוגשים לצד תפריט קוקטיילים ויטנאמי. במסעדה בר קוקטיילים עם מגוון משקאות אלכוהוליים המבוססים על התבלינים והפירות מהמזרח הרחוק. פתחנו את הערב עם קוקטייל TSUNAMI,וודקה חלפניו,סאוור ומיץ חמוציות מתובלים בבזיליקום וצ'ילי טרי שהיה קליל וחריף מעט שעיקצץ את הלשון.
קוקטייל נוסף בשם MANGO VO,וודקה,קמפרי סאוור,מחית מנגו טרי ונענע שהיה מתקתק וטעים במיוחד. כל הקוקטיילים מתומחרים ב-38 ₪.

למנות ראשונות הזמנוVIETNAMESE PAPAYA SALAD,רצועות דקיקות של פאפאיה ירוקה,צ‘ילי,כוסברה ונענע, בוטנים מסוכרים ברוטב הוי-סין–שום,מוגש עם קרקר אורז ביתי,42 ש"ח.
מנת פתיחה מוכרת וידועה מהמטבח מטבח הוויטנאמי בביצוע טוב,רצועות של פפאיה ירוקה ברוטב חרפרף. לצד המנה הוגש קרקר מוקצף שהמלצרית המליצה להוסיף מעליו את הסלט,מנה טרייה וטעימה.

MIX DUMPLINGS כיסוני בצק מאודים במילוי בקר,עוף וירקות,4 יחידות,38 ש"ח.
הדים סאם טעימים להפליא במילויים שונים ומגוונים שהתחסלו חיש קל. תכל'ס בא לי שיגישו את זה לפי כמות של 10 יחידות ויותר כי זה טעים בטירוף! 


VIETNAMESE EGG-ROLL שרימפס ונתחי עוף עטופים בדף אורז מטוגן בליווי רוטב NEM-לימון,שום,צ'ילי-רוטב דגים ורוטב נו-צ'י-מן על בסיס בוטנים. סוג של אגרול מגולגל כאשר המנה מוגשת עם עלי חסה וההמלצה היא להניח את האגרול המטוגן מעל עלה חסה,לפזר עלי נענע וצ'ילי חריף, לגלגל את עלה החסה סביב האגרול,לטבול ברוטב ולתת ביס.
התוצאה- ביס מושלם ומענג ! האגרול קראנצ'י,עלי החסה והנענע טריים ומרעננים והרוטב מלוח,טעים טעים טעים!

ממשיכים עם באן מאודה שאכלתי מלא בVONG כבר לפני שנים עוד לפני שנהייה כ"כ טרנדי,היה טעים אז וגם היום.
BEEF BANH,שתי יחידות לחמניות ענן בקר,לחמניה מאודה רכה במילוי נתחי בשר בבישול ארוך,בצל ירוק, צ'ילי וכוסברה ברוטב איולי אסייתי,46 ש"ח.
בשר הבקר המפורק עסיסי וטעים שנח בין 2 לחמניות רכות במרקם ענני וקליל בתוספת איולי אסייתי,פלפל צ'ילי שהעניק חריפות וכוסברה טרייה ומרעננת.
בתפריט ישנן גם וריאציות לבאן בורגר, דג לבן קריספי,דג מאודה,עוף,פרגית וטופו.

התלבטנו מה נקח למנה עיקרית ואחרי שישבנו מספיק זמן במזגן,קשקשנו ארוכות ונהננו מהמנות הראשונות שכחנו שחם בכלל בחוץ והמרקים בתפריט די קרצו לנו והיה די קריר בתוך המסעדה אז לא מן הנמנע שהזמנו מרק. חברתי בחרה ב-PHO BO/GAמרק ויטנאמי ארומטי מסורתי,פרוסות שייטל דקיקות עוף,אטריות אורז,נבטים,בצל לבן,בצל ירוק ופלפל שחור.המרק הוגש עם צלוחית מלאה בעשבי תיבול: נבטים,בצל
לבן, בצל ירוק,כוסברה,נענע,בזיליקום תיאלנדי,לימון וצ'ילי. מרק FUהוא המאכל הלאומי הוויטנאמי,יש בו ציר מרק צלול אך עשיר בטעמים,אטריות אורז ושלל עשבי תיבול שנזרקים למרק החם ברגע האחרון וזסט של
מיץ לימון. המרק מתובל טוב והכיל פיסות שייטל.

אני בחרתי בVIET SEA SOUP מרק קארי אדום וחלב קוקוס עשיר וארומטי עם פילה דג לבן,טייגר שרימפס,מולים,עגבניות,פיטריות שימאגי טריות,בצל לבן וירוק, גלנגל, קפיר ליים ולמון גראס,מוגש עם אורז ובשר סרטנים מטוגנים,74ש"ח. קיבלתי קדירת מרק ענקית עם קארי אדום חריף אך כה טעים,מלאה בפירות ים,מולים,שרימפס,קוקי סאן ז'אק,חתיכות דג לבן ופיטריות שימאגי בשרניות. כדורי האורז במילוי הסרטנים דמו לארצ'יני
ומתיקות בשר הסרטנים בתוכם השתדכו נהדר לכל המרק החריף הזה. מנה שהזכירה לי למה אני כה אוהבת את המטבח הוויטנמאי הזה שהוא כזה מסעיר וסופר טעים!

קינחנו עם בננות מקורמלות עם חלב ממותק,סילאן ושקדים פרוסים כמה פשוט ככה טעים.
פונקנו ע"י המסעדה בסברינה שהוגשה בצנצנת זכוכית עם קרם לימון ושברי מקרון בזילקום מעל.
הסברינה הייתה מתוקה והקרם לימון חמצמץ וטעים עם שברי מקרון בזיליקום מעל- קינוח מושלם!   

ראוי לציין את השירות האדיב והסופר אינפורמטיבי של המלצרית ששירתה אותנו,האוכל היה טעים והאווירה נעימה וקלילה. אכלתי במסעדה כ"כ הרבה בשנים האחרונות ואין ספק שנחזור שוב.
סופר מומלצת!
VONG
שד' רוטישלד 15 תל אביב.
03-6337171
לינק לאתר של המסעדה: http://www.vong.co.il

2 תגובות

comments user
ששת שצ

בא לי חשק שוב פעם
צילומים נהדרים ( בזכות אור יום)
ובחירה נבונה במנות

    comments user
    טועמת ורצה לספר לחב'רה

    תודה – היה נפלא!
    ללא ספק התמונות טובות יותר באור היום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *