סופלקי,מסעדה יוונית בלוקיישן מרהיב על חוף ימה של נתניה

סופלקי,מסעדה יוונית בלוקיישן מרהיב על חוף ימה של נתניה

סופלקי היא מסעדה בסגנון טברנה יוונית שמחה אשר
ממוקמת בלוקיישן מטריף ביופיו בחוף בלו ביי שהוא אחד היפים בנתניה ממש על קו
המים. 

בסופלקי מטבח יווני בטאץ' מקומי בניצוחו של השף אורי ארנולד לשעבר שף והבעלים ממסעדת הבשרים ארנדולס בצפון.

 

המסעדה קרויה על שם המנה הכי פופלרית ביוון הרי שאי אפשר לחשוב על ארוחה יוונית אמיתית בלי סופלקי,שיפוד הבשר הכי מפורסם ביוון. במסעדה שפע של מקומות ישיבה במרפסת רחבת ידיים מוקפת בקשתות ובאווירה ים תיכונית. המסעדה מעוצבת כטברנה יוונית בצבעים של כחול לבן ומשתרעת עפ"נ 1000 מטר. כשראיתי את גודל המקום ואת הקרבה לים לא יכולתי שלא לחשוב על זוגות שירצו להתחתן בלוקיישן כזה מרהיב. בנוסף ישנו בר גדול עם מקומות ישיבה סביבו. מכל פינה במסעדה ניתן לראות את הים הכחול והגלים המתנפצים.

הקרבה הזו לים הכחול והבריזה הנעימה כ"כ מזכירים את יוון שגרמו לי אוטומטית להפליג בדמיון ולהזכר בחופשה האחרונה שלי ביוון. מסעדת סופלקי,אידאלית לארוחות משפחתיות,מפגש עם חברים או דייט זוגי כשברקע מוזיקה יוונית שמחה.

מה בתפריט? מנות קלאסיות מהמטבח היווני,מבחר סלטים
כמו צזיקי וסקרודיה-ממרח שום,שקדים ושמן זית,גירוס יווני
אמיתי,שיפודי בשר
מפילה בקר,קבב טלה,אנטריקוט
שנצלים על האש
. ובנוסף,סופלאקי בשר
או עם דגים,מוסאקה,דגים טריים,קציצותדגים,מיקס דגי ים קטנים,ברבוניות מטוגנות וכל אלו לצד מגוון
משקאות על בסיס אניס. פתחנו את
הערב עם צ'ייסרים של אוזו ולימונדה,חברי לשולחן
הזמין בירת ויינשפן קרה וצוננת.

יאסו

 

אט אט החלו לזרום אל שולחנינו מבחר מאזות קרותסלטים יוונים קלאסיים ופה בסופלקי הם בגרסה הכשרה שלהם לצדלחם חם,טרי ופריך. 

צזיקי,מטבל יווני,מלפפון קצוץ,שמיר ושמן זית שהיה טעים והפתיע לטובה כי הוא לא היה על בסיס יוגורט אלא על תחליף כשר.

סקרודיה,ממרח שום,שקדים ושמן זית שהיה טעים במיוחד. 

סלט סלוניקאי,סורימי,ירקות קצוצים ואיולי. סלט שטעמתי לראשונה והתאהבתי בו כבר בביס הראשון. היה בו ריח של דגים מהים והייתה בו מן מתיקות כזו. טירוקפטרי,ממרח גבינה ופלפלים חריפים,ממרח פיקנטי שפתח לי את הצ'אקרה ואת התאבון,השתלב נהדר עם האוזו והבריזה מהים. איספנחי,סלט תרד,כוסברה,בצל פלפל חריף ואגוזי מלך. 

פאבה,קרם אפונה צהובה,בצל סגול ושמן זית ופנזרולסטה,קרם סלק עם שברי פיסטוק ודבש. 

המשכנו עם מנות ראשונות: קרפצ'יו חציל עם ביצים עלומות. 

חציל רך בזילוף שמן זית בנדיבות מעל ובנגיעות של עגבניות מרוסקות. ביצים עלומות כשהביצים במידת עשייה טובה,הן היו רכות וברגע שחתכנו את הביצה קלות עם הסכין החלמון הנוזלי התפרץ החוצה כמו לבה רותחת. 

ספנקופיתה,מאפה תרד בבצק פילו. על מגש מעץ קיבלנו משולשי בצק קריספיים במילוי תרד ו"גבינה" עשיר ומאוזן בטעמו לצד סיגרים מבצק פילו במילוי בשר טלה,סיגרים קראנצ'ים במילוי בשר טלה עסיסי ועז טעם. מנה שכולנו "עפנו עליה"-טעים להפליא ! 

פסארוקפטדס,קציצות דגים מדג אמנון מבושלות. הקציצות היו רכות ברוטב עגבניות עשיר וטעים. כמו כן אכלנו מוסאקה נהדרת במילוי בשר שהזכירה בנראות שלה את השפרדס פאי האירי. שאפו לשף ארנולד שהוציא מוסאקה כזו רכה עם פירה רך וטעים שדמה לרוטב בשמל.  

אנחנו כבר על הים ואנחנו במסעדה יוונית אז כמובן שנזמין דג טרי. בחרנו בדג דניס מטוגן שניכר כי היה טרי,הוא היה קריספי ובשרו לבן ורך מבפנים,זסט לימון  יוצר את הביס המושלם. הדג

הוגש עם עגבניות ובצלים חרוכים על הגריל.

המנה המצטיינת והכי טעימה של כל הארוחה הייתה מנת הגירוס טלה על פיתה יוונית. ללא ספק ניכרת טביעת האצבע והנסיון של השף עם בשר. בשר הטלה עסיסי,כ"כג'וסי ועז טעם שהונח על פיתה יוונית שספגה את כל מיצי הבשר,YUMM. בין הגירוסים הכי טובים שאכלתי EVER !!!

"קינחנו" עם כבד אווז על קדאיף ורוטב פירות יער,כבד אווז רך כחמאה שהתמסר בקלות לסכין.  

חתמנו את הערב עםפלטת פירות טריים: אבטיח קר,מלון, אננס טרי וענבים לצדמלבי הביתשממש לא הרגשתי הבדל שהוא פרווה,קרם חלבהשהוגש בכוסות קטנות וסיגריםקריספייםמתוקים ממולאים בפיצוחים שהזכירו לי את הממתקים המרוקאים במימונה. 

יאסו- TAKE 2 

הקרבה,הנוף המרהיב לים והבריזה המשגעת לצד אוכל יווני אותנטי והרבה אוזו יצרו שילוב נהדר של אוכל טעים ואווירה כייפית. *ההמלצה שלי בגדר חובה כשאתם בסופלקי-לטעום את אחת המנות עם בשר שזו ההתמחות של השף ארנולד. 

סופלקי 

המלכים 35 – חוף בלו ביי
נתניה 

053-9377029

* המקום כשר 

* חניה בשפע

Image may contain: people sitting, ocean, sky, water and outdoor

שעות פעילות: יום א'-ה' , 12:00-01:30יום ו' , 12:00-עד כניסת השבתיום ש' , שעה אחרי צאת השבת-01:30

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *