גוטל'ה בית קפה קונדטוריה באווירה פסטרולית באבן יהודה

גוטל'ה בית קפה קונדטוריה באווירה פסטרולית באבן יהודה

רביעי בערב חברותיי ואני קבענו להפגש בגוטל'ה,קונדיטוריה ובית קפה באבן יהודה. מהרגע שנכנסים מרגישים בבית בזכות העיצוב הכפרי החמים עם ספות מפנקות ועציצי רקפות פזורים שמעניקים תחושת ביתיות חמימה והכל באווירהנינוחה ורגועה וכ"כ מחבקת בחום ומזמינה.

המקום משמש כבית קפה שכונתי,תמצאו פהארוחות בוקר מגוונות המוגשות לאורך כל היום לצד ארוחות צהריים וערב. בתפריט מבחר סלטים עשירים,כריכים,מגוון פיצות,מנות פסטה,המבורגרים לצדקפה איכותי,מאפים מתוקים ומלוחים,לחמי בוטיק,מארזי עוגות מפנקות לקנייה הביתה שה-כ-ל נעשה בקונדטוריה במקום.

להלן המזנון בו ניתן לרכוש מאפים, עוגות ועוגיות שנאפו ע"י הבעלים והקונדיטורית יפעת שפי:

כל המנות במקום הינן עבודת יד ועשויות מחומרי גלם טריים ואיכותיים בלבד וללא תוספות מלאכותיות.בגוט’לה הבינו שיש היום ביקוש לא רק למנות סטנדרטיות אלא לתפריט מזין ובריא כזה שעונה לדרישות של כמעט כולם,אז יש פה מנות בשר בתפריט לצד תבשילי ירקות צמחוניים ותפריט לילדים. מאחר והשבוע אני עדיין מנועה לשתות אלכוהול אז בחרתי להתפנק עם פרישייק מצוין,טעים וקליל ממבחר השייקים בתפריט שחלקם שייקים מובנים וישנה אפשרות להרכיב שייק ע"פ בחירה אישית.הפרישייקים יכולים להגיע על בסיס מים/ תפוזים / חלב סויה / חלב קוקוס /חלב שקדים. תוספת פירות לבחירה: בננה, תמר, תות, אננס, מלון, אפרסק,פירות יער, פסיפלורה,קיווי ומנגו. אני בחרתי בשייק על בסיס חלב עם מנגו, בננה, אננס , מלון ופירות יער,השייק פירותי טעים ומרענן במרקם ברדי משלב טעמי פירות מתוקים לצד טעמים חמוצים דבר שהקליל את השייק הבריאותי. חברתי סילבי בחרה בשיק פסיפלורה.

יחד עם השתייה קיבלנו סלסלת לחם שכללה לחמניות בריוש מעולות (שנאפות במקום כמובן)שאכלנו אותן ללא כלום כי הן היו טריות ואווריריות בטירוף פרוסות לחם עשיר,חמאה וריבת חבושים.

היינו 4 והחלטנו לבחור מספר מנות ראשונות: הראשונה,סלט קיסר,חסה אמריקאית, קרוטונים, צנונית, בצל סגול,פרמז'ן וחזה עוף צרוב עם רוטב קיסר. סלט מצוין שהכיל עלי חסה טריים,רוטב קיסר טעים ונהדר שהוגש בנדיבות,קרוטונים פריכים וטבעות בצל סגול טרי. הסלט חוסל די מהר.

לביבות כרובית ומנגולד,על מצע סלט קינואה נחות חמש לביבות כרובית ומנגולד פריכות. מוגש בלווי שמנת חמוצה ועירית. הלביבות היו אווריריות,כ"כ רכות,עשירות בטעם שפשוט נמסו בפה ומרקמן קליל שמזמין לאכול איזה עשרה לפחות!
סלט הקינואה הכיל חמוציות ופטרוזיליה קצוצה והשילוב של הלביבות,הקינואה והשמנת החמוצה עבד כמו קסם. מנה מצוינת- לא לפספס את המנה הזו פה !

ואז הגיעה הפוקצ'ה שמוגשת עם מטבלים נהדרים: שמן זית, בלסמי, טחינה,זיתים ומטבוחה. שנייה לפני שהספקנו לטרוף את הכל עצרנו לרגע עם הפחמימות הנהדרות כי יש עוד אוכל בדרך.

אכלנו קיש בצל נהדר שלווה עם סלט ירוק רענן בתיבול מינימלי וטוב:

עברנו לעיקריות, כל המנות היו ביתיות ובטעמים מאוזנים – היינו מאד מרוצים ! חברה אחת בחרה ב-4 קציצות וקארי,
קציצות בקר ופרגית וירקות שורש בתבשיל של קרם קוקוס וקארי אדום על מצע אורז בסמטי, בוטנים קלויים וכוסברה.
החברה דיווחה שנהנתה ואני גם טעמתי, מדובר במנה נדיבה בגודלה, קציצות עסיסיות ומרקמן קליל ולא דחוס ברוטב עשיר וחרפרף. המנה הוגשה על אורז לבן ודלעת ברוטב קארי אדום וחלב קוקוס,ניחוחות וטעמים מהמזרח הרחוק.

אני בחרתי לחלוק עם חברה 2 עיקריות כי היה בא לי לטעום מהתפריט לי להתביית על מנה אחת ובא לי לטעום עוד משהו נוסף. לקחנו את הטראמפבורגר ,קציצת בקר מובחר,220 ג' וירקות בלחמניית המבורגר עם גבינת גאודה מותכת,ביצת עין ורוטב הולנדייז, מוגש עם רוטב טרטר ותוספת בצד לבחירה. המנה אכן הייתה מושחתת כמו שנראתה, הקציצה הייתה טובה רק חבל שביקשנו אותה במידת עשייה מידיום וקיבלנו אותה וול דאן. המנה הייתה עסיסית, עשירה ברוטב הולנדייז מוצלח, גבינת גאודה שהותכה וביצת עין שנזלה בליווי חסה,עגבניה,בצל סגול ומלפפון חמוץ. הזמנו את הצ'יפס בטטה כתוספת להמבורגר,צ'יפס פריך ורך , טעים וממכר !

וכך ההמבורגר נראה אחרי שנחצה ל-2:

כמו כן היינו במוד להתפנק על רביולי גבינה בשמנת פטריות,המנה הייתה נדיבה בגודלה והכילה רביולי במילוי גבינה ורוטב שמנת פטריות עם נוכחות בולטת של שום , דבר שהוסיף טעם נהדר למנה.

היה מי שבחר לפי המלצה חמה בפסטה חזה עוף,פטוצ'יני ברוטב שמנת, חמאה, יין לבן, חזה עוף ועגבניות מיובשות שנחשבת למנת הדגל של המקום. פסטת פפרדלה אל דנטה ברוטב עשיר של שמנת,חמאה ויין לבן ועגבניות מיובשות.

כאמור גוטל'ה הוא בית קפה וגם קונדוטריה מופלאה וההתמחות פה במאפים שאותם מכינים טריים כל בוקר. יפעת הקונדיטורית בוגרת לימודי קונדיטוריה ב׳קורדון בלו׳ ובעלת ניסיון של שנים רבות באפייה איכותית בעבודת יד. הכל בוויטרינת המתוקים והמאפים המיוחדים נראה כ"כ טעים ומזמין התלבטנו מה לקחת ולהתפנק.

אני הזמנתי את הפאי לימון שהוגש עם כדור גלידה,פאי מבצק פריך עשוי טוב עם קרם לימון חמצמץ ,הפאי הוגש עם גלידה לבחירה.
חברתי בחרה בעוגה עם קסיס ושוקולד לבן,עוגה עשירה,קרמית ומתוקה. הייתה גם עוגת גבינה אפויה טובה עם קצפת אווירירית לא מתוקה מדי וטעימה במיוחד !

לסיכום,העברנו ערב מהנה ביותר בגוטל'ה,המנות מושקעות וטעימות. האווירה פסטורלית,נעימה ורגועה שמאפשרת לנהל שיחה מבלי להתחרות במוסיקה רועשת. מסוג המקומות שמתאימים לבילוי משפחתי,לערב זוגי שקט או להגיע עם החברות.צוות עובדים מקצועי ולבבי.חניה בשפע.


גוטל'ה
המייסדים 54 אבן יהודהטלפון: 053-7101215לינק לאתר:http://gutale.rest.co.il/

תוכלו לרכוש את כל הטוב של גוט'לה ולקחת בT.A הביתה. בקונדיטוריה תמצאו מבחר סוגים של פאי, קישים, לחמניות, מאפים מיוחדים לחגים ולמועדים ושלל קינוחים מתוקים שישאירו לכם טעם של עוד.

2 תגובות

comments user
Mira Agam

תענוג לקרוא.
כתבה מפרגנת וכייפית.
אין ספק שבעקבותיה ובעקבות ההנאות שפירסמת בפייס.. אגיע לשם.
בעיקר למען העוגת גבינה המושחתת.

    comments user
    Unknown

    תודה – יש להם אחלה עוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *