בראנץ' שישי ביקב טוליפ שמארח את "הסועד הנודד", צהריים של כייף,יין ואוכל טוב

בראנץ' שישי ביקב טוליפ שמארח את "הסועד הנודד", צהריים של כייף,יין ואוכל טוב

שישי בצהריים זהו זמן נהדר להתפנק על איזה בראנץ' טוב מלווה בכוס יין לקבל את השבת מוד חיובי למדי. הפעם בחרנו לנסוע לצפון לאחר שראיתי בפייסבוק פרסום על בראנץ' "הסועד הנודד" אשר מתקיים ביקב טוליפ- אחד מהיקבים הישראלים הבולטים בארץ אשר נמצא בטבעון. יקב טוליפ הוא יקב בוטיק חברתי המתמחה בייצור יינות איכות ונמנה בין יקבי העלית בארץ. זה היה מן יום טיול כזה ונהננו בדרך לשם מהמרחבים הירוקים ומהטבע סביב.

יקב טוליפ הוא שילוב מופלא בין אהבת האדם והתשוקה לעשיית יין. היקב הוקם ב-2003 על ידי רועי יצחקי בכפר תקוה כעסק חברתי המעסיק את חברי הכפר, מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים המשתלבים ביקב כאחד האדם. במרוצת השנים קטף יקב טוליפ מדליות והכרה בינלאומית וחרט על דגלו יינות איכות אשר השילוב ביניהם יוצר יינות וממסכים יוצאי דופן. ב-2013 הוקם יקב מאיה,יקב בוטיק עם קונספט חדשני ופורץ דרך. היקב מייצר יינות איכות בסגנון ישראלי-ים תיכוני, שנועדו ליצור התאמה מושלמת לעולם הקולינריה הים תיכונית.

על מנת להגשים מטרתם צורפו לצידו של יינן היקב, דוד בר אילן שני פרופ' מומחים מיוון על מנת לשלב בייצור היין טכנולוגיות וידע מתקדם בגידול וייצור יינות בסגנון זה. החזון של היקב היה ברור מיומו הראשון,יקב בוטיק איכותי בעל אג'נדה חברתית. את היקב הקימו משפחת יצחקי בכפר תקווה לפאתי היישוב קריית טבעון. כפר תקווה נוסד בשנות השישים של המאה שעברה במטרה לספק חיים מלאי יצירה משקמת ותקווה לאנשים בוגרים בעלי צרכים מיוחדים. כפר תקווה הינו בית ומקום לאנשים מיוחדים. זהו יישוב קהילתי המהווה מודל ייחודי בארץ ובעולם, לקהילה שבה אדם עם מגבלות וצרכים מיוחדים יכול להתפתח ולממש את יכולותיו. תושבי הכפר יכולים לעבוד בעבודות שונות ובכך מוענקת להם תחושת כבוד, תרומה לערך העצמי, ליצירת סדר יום קבוע והשתייכות החברתית. עקרון הנורמליזציה מנחה את כפר תקווה ומדגיש את זכותו של החריג להיות כמו כולם. יקב טוליפ משתלב עם חזון הכפר על ידי העסקת חברים בתהליך ייצור היין תוך כדי עידוד מעורבות קהילתית וקידום פעילויות משותפות, כגון מכירת עבודות יד שנוצרו על ידי חברי הכפר ועוד. החברים העובדים ביקב לוקחים חלק פעיל בבציר, בביקבוק היין ואריזתו ומסייעים באירוח במרכז המבקרים של היקב.

כיום יקב טוליפ הינו יקב בוטיק נחשב שמייצר למעלה מ-300 אלף בקבוקים בשנה,היינן דוד בר-אילן יוצר יינות פורצי גבולות ייחודיים ומקוריים אשר זוכים בלא מעט מדליות בתחרויות בינלאומיות ומגזינים בינלאומיים בעולם היין. היקב משקיע ומפתח בשנים האחרונות שיטות וטכנולוגיות חדשות לגידול הגפן.

אופציה נהדרת היא להגיע וליהנות מביקור חוויתי ומרגש באווירה כפרית ונינוחה במרכז המבקרים. בביקור ניתן להתרשם מאופיו המיוחד של המקום, לשמוע הסברים על תהליך יצור היין ,סיפורים ואנקדוטות מעולם היין וכמובן לטעום ממגוון יינותינו לצד גבינות בוטיק איכותיות ולחמים טריים מהתנור. בביקור יספרו לכם בין היתר על כפר תקווה,החזון החברתי של היקב ואיך משלבים יחד עשיית יין איכותי ולא מתפשר עם עשייה חברתית יומיומית.בסוף הביקור תוכלו לרכוש בחנות היקב ממגוון יינות היקב (כולל יינות ארכיון מיוחדים), מוצרי אומנות תוצרת חברי כפר תקווה, מוצרי גורמה מהסביבה ואביזרים משלימים ליין.כניסה לאיזור היצור מותנית בתיאום מראש.

טעימת היכרות –טעימה מודרכת של 4 יינות. מלווה בגריסיני איטלקי,30 ₪ לאדם. החזר קנייה ברכישת בקבוק יין בחנות היקב. * ניתן להוסיף פלטות גבינות ולחמים בהזמנה במקום.
טעימת היכרות וארוחה קלה– טעימה מודרכת של 4 יינות. מלווה בארוחה קלה הכוללת: מגוון גבינות בוטיק לחמים טריים מהתנור, ירקות, זיתים, עלי גפן ממולאים, מיני מטבלים, שמן זית/בלסמי, חמאה בעלות -130 ₪ לאדם.*בהזמנה מראש בלבד.
טעימת פרימיום –טעימה מודרכת מקצועית של ינות הפרימיום של היקב. מלווה במגוון גבינות בוטיק ולחמים טריים מהתנור, 170 ₪ לאדם.בהזמנה מראש בלבד.


אנחנו כאמור הגענו לבראנץ' בקונספט של הסועד הנודד עליו אמון השף יוחאי נבו.

למזלינו "נפלנו" על מזג אויר מצויין בצהריי יום שישי חורפי עם שמש נעימה שהאירה לנו את היום. כאשר רק הגענו הבחנו כבר מבחוץ בהמון רכבים שחונים ליד הכניסה והרחבה שצמודה למרכז המבקרים מלאה באנשים אוחזים כוסות יין כשברקע התנגנה מוזיקה נעימה ותוסיפו לזה את כל הירוק מסביב הרי שזה העצים את כל החוויה של שישי בראנץ' מפנק בעצלתיים (: בכניסה כיבדו אותנו בכוס יין, התמקמנו לנו באיזור ישיבה נעים עם נוף מדהים לכל הירוק סביב, נשענו על הכסא לאחור
,נהננו מהיין ומהאווירה הרגועה והכייפית והלכנו אל עמדת הבופה שהייתה עמוסה בפינוקים.

הבראנץ' עולה 100 ש"ח והוא כולל בופה חופשי-שולחן עם פינוקים וכוס יין שכלולה במחיר הנ"ל. על כל כוס יין נוספת יש תמחור נוסף.

אז מה אכלנו ?

מגוון פוקאצ'ות טריות מהטאבון שהוגשו עם מטבלים, פה בתמונה חצילים בלאבנה:

כמו כן היו על השולחן ממרח פלפלים ודבש חרובים, פסטו ,ממרח דלעת, חריף וריבה טעימה שהשתלבה נהדר עם הפוקאצ'ות וגבינת תום:

פוקאצ'ה מצויינת טרייה וחמימה עם מוצרלה:

בסקשן של הדגים כבושים נהננו מסלמון כבוש עם שמיר:

וגם טונה אדומה מצוינת:

מבחר של גבינות בוטיק שהוגשו על פלטה מעץ, גבינת פטה,גבינת ברי,גבינת טום ולאבנה נהדרת:

כמו כן היו סלטים טריים,סלט ירקות טרי ועשיר וסלט כרוב ועגבניות שרי. הירקות היו טריים ושופעים ברוטב פשוט וטעים, סוד הדברים הפשוטים (:

שקשוקת שטח שהייתה עשירה וטעימה:

את יינות טוליפ ניתן למצוא במסעדות מובילות, חנויות יין מקצועיות, בתי מלון וברי יין ברחבי הארץ ובמספר רב של מדינות בעולם. יינות היקב עטורי פרסים וזוכים לביקורות מרהיבות ע"י מבקרי יין בינלאומיים.מרכז המבקרים פתוח להדרכות וטעימות יין בתיאום מראש בימי א'-ה' בין 9:00-15:00
ובימי ו' בין 10:00-16:00יקב טוליפ
כפר תקווה, קרית טבעון04-9830573לינק לאתר: http://www.tulip-winery.co.il/?

סאלוט – לחיי הסופ"ש – אל המנוחה ואל הנחלה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *