בראנץ' מפנק במסעדת משייה

בראנץ' מפנק במסעדת משייה

תמיד אמרו לנו שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום וכיאה לכזו בחרנו הפעם ללכת לבראנץ' מאוחר של מסעדת משייה.כבר הרבה זמן שחברתי ואני רוצות להגיע לבראנץ' במשייה ששמעתי עליו רק דברים טובים ואיכשהו זה התמסמס לו. אז הפעם הזמנתי מקום 3 שבועות מראש. כבר נהנתי בעבר מארוחות טובות ומפנקות במסעדת משייה,הייתי מספר פעמים בעסקית צהריים ובארוחת ערב אלגנטית והפעם – בראנץ' !

מסעדת משייה שוכנת בקומת הכניסה של המלון ברחוב מנדלי, מדובר באחד המלונות המקסימים בתל-אביב. המלון ממוקם דקה מחוף הים המרהיב, במרכז אזור הבילויים, הגלריות והחיים התל אביבים התוססים. לא מעט מלונות מציעים לאורחים מבחוץ כאלו שאינם לנים במלון אפשרות לאכול ארוחת בוקר/בראנץ' בחדר האוכל של המלון תמורת תשלום. במקרה (: אני אחת שאוהבת במיוחד את הארוחות בוקר המפוארות שיש לנו במלונות בארץ כי המגוון והשפע הוא עצום. אני אוהבת להתפנק בארוחת בוקר מושקעת עם הרבה צלוחיות קטנות,להנות ממבחר מנות כמה שיותר טעמים ומרקמים. תכלס, אני לא אצא מהבית בשביל ארוחת בוקר של חביתה וסלט, אני רוצה יותר,ה-ר-ב-ה יותר ! בא לי גבינות בוטיק, ממרחים ומטבלים, דגים מעושנים,לחמים ומאפים טובים.

הסגנון במסעדת משייה משלב את המטבח הבלאדי וטכניקות בישול עכשוויות, חומרי גלם טריים מרציפי הדייגים ומהשווקים עם המומחיות הקולינרית של השף יוסי שטרית. תבלינים מקומיים, ריחות ומרקמים שורשיים מתלכדים לכדי הניואנסים של ה-Fine Dining התל-אביבי. חלל המסעדה מאד אלגנטי, חמים ומזמין, ההעיצוב בו מינימליסטי אשר משלב עץ וצמחייה באווירה נעימה ורגועה.
הבראנץ' במשייה כולל מנת ביצים מרכזית לבחירה כמו שקשוקה אדומה/לבנה,פריטטה, קראסון בנדיקט ודומיהם, בופה ומשקה קל וחם, המחיר נע בין 88 ש"ח ל-99 ש"ח.
בבופה מבחר לחמים ומאפים מהטאבון כמו פוקאצ'ות עם שמן זית וגבינה בולגרית,סלטים טריים ומגוונים כמו צזיקי, חציל בטחינה, סלט בורגול ועוד, דגים כבושים, גבינות טובות, מאפים מתוקים, יוגורט עם פירות, ממרחים, רטבים וריבות להרכבת המוזלי המושלם. לאחר עיון בתפריט הבראנץ' בחרתי במיץ תפוזים טבעי:

להשלמת האווירה לבראנץ' מושלם וקליל בחרתי קוקטייל בתוספת תשלום,Sage My Name- ברבן, שרטרז ירוק, סירופ מרווה וליים, 38 ש"ח.
הקוקטייל היה טעים בצורה בלתי רגילה, מסוג הקוקטילים החמצמצים אבל ניכר בו אחוז אלכוהול גבוה לקבל את הסופש בחיוך גדול. אגב את הסירופ מרווה הם מכינים במקום.

המחיר כאמור נקבע לפי עלות המנה העיקרית, ובמחיר זה מקבלים שתייה חמה, קרה, את המנה שבוחרים וכמובן את המזנון החופשי שמסביב. הבופה למראית עין לא נראה גדול ורחב במיוחד אולם כל דבר בו הוכן בקפידה והיה טעים ! הזמנו את מנות הביצים ושמנו פעמינו למזנון שהיה מסודר אסטטית למראה. היו בו שפע של סלטים: סלט חסה עם גבינה בולגרית, סלט בורגול, סלט ירקות ישראלי קצוץ (מלפפון,עגבניה ובצל), סלט כרובית בטחינה וסומק, סלט עם בטטה וסילאן וסלט חציל קלוי.

עמדת גבינות עשירה עם גבינות רכות וקשות: גאודה, צהובה, קממבר ועוד מגוון גבינות בוטיק טובות. כמו כן היה צזיקי מעולה וטעים במיוחד עם יוגורט,מלפפונים ושמיר, לאבנה סמיך, גוש של גבינת פטה, טחינה ירוקה ,פסטו , טפנד עגבניות, טחינה ירוקה ומבחר זיתים.

דגים מלוחים, הרינג ופרחי סלמון:

פירות טריים:

יוגורטים וממרחים להכנת המוזלי המושלם,תוכלו למצוא כאן את כל סוגי ממרחי הלוטוס ופירות יבשים:

גזרת המאפים כללהלחמי שאור עם גרעינים, באגטים קשים,פוקאצ'ה חמה-נהדרת שהרגע יצאה מהטאבון עם גבינת פטה, שמן זית וזעתר,קרואסונים ובראוניז. קשה לבחור אז לקחנו מכל דבר קצת, תחילה פרסנו את הבגט הטרי, מילאנו פנכה עם חמאה וליקטנו בצלחת גבינות טובות, סלטים ומטבלים.חשקה נפשי בפלפל חריף ואחרי שביקשתי מאחת העובדות היא אירגנה לי כמות מפנקת של פלפל חריף בשמן זית בנדיבות.אני רוצה לשבח ולציין לטובה את הסלמון המעושן שהיה באיכות מצוינת וגם את ההרינג שהיה מהם בשפע וזה בופה וזה ללא הגבלה-כייף ! אז פשוט מרחתי לי שמנת על לחם שאור טרי וקראנצ'י שמתי סלמון כבוש ופלפל חריף,מה עוד צריך בחיים?!

חברתי בחרה במשיה בנדקיט – קרואסון, תרד טרי, גרבלקס, ביצה רכה ורוטב הולנדז. בתוך קראסון טרי ואוורירי הונחו ביצה עלומה שהותקנה כראוי- חלמון הביצה היה נוזלי, תרד טרי וגרבלקס כבוש. מנה טעימה, הקראוסון לא היה כ"כ גדול, אני מניחה שאם התשלום היה רק על מנת הביצים אז היינו מצפות לקבל שתי ביצים אבל מאחר שהמנה הגיעה אחרי כל מה שאכלנו בבופה שהיה מאד טעים ומוצלח אז זה הניח את דעתינו. אני לא בחרתי במנת ביצים כי די שבעתי כבר מכל הגודיז בבופה ושילמתי 70 ש"ח.

כשסיימנו לאכול מכל הטוב בבופה עברנו לגזרת המתוקים, הזמנתי קפה הפוך (שהיה חלק מהדיל של הבראנץ' בופה) ונהנינו מפירות טריים יחד עם מאפים מצוינים.לקחתי בצלחת קראוסנים קטנים שלמראית עין נראו בעיני כמו אותם מאפים פשוטים שניתן להשיגם בכל מאפיה אחרת בעיר אבל לא כך הדבר, המאפים היו טריים וטעימים במיוחד, הקראסון היה מצוין מבצק עלים אוורירי עם שוקולד איכותי שנמס בפנים. מה שבנוסף הצטיין זה הבראוניז שהיו נימוחים ועשירים בשוקולד.

לסיכום, ממליצה בחום על הבראנץ' במשייה, מבחינתי הבופה לגמרי שווה כל שקל כי מדובר בבראנץ' עם פרודוקטים איכותיים ובאוכל טעים !החלק השווה במיוחד של ארוחת הבוקר היה ללא ספק הבופה.השירות מאד מוקפד ומקצועי, במיוחד מלצר בשם נעם ששירת אותנו שהיה אדיב ומקצועי.
משייה –המלון ברחוב מנדלי
מנדלי מוכר ספרים 5, תל אביב
לינק לאתר של "משייה: http://www.mashya.co.il/he/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *