שטורדל – מסעדה ערבית אותנטית ומשפחתית בחיפה

שטורדל – מסעדה ערבית אותנטית ומשפחתית בחיפה

 

זו לא הפעם הראשונה שלי במסעדת שטורדל הוותיקה, אכלתי בה כבר כמה פעמים עם המשפחה וגם הפעם בחרנו לאכול פה בצהרי יום שישי חמימים. המסעדה שוכנת בשד' בן גוריון במבנה טמפלרי עתיק בלב המושבה הגרמנית בחיפה למרגלות הגנים הבאהיים. בשנים האחרונות נהפכה המושבה הגרמנית לשדרת בילויים מרכזית של חיפה והאיזור, איזור יפה עם מבנים טמפלרים משוחזרים שכייף ונעים לטייל בו בכל שעות היום באווירה של חו"ל. השדרה יפיפייה מלאה במסעדות, בתי קפה, ברים ומלונות בוטיק. לאחרונה המסעדה עברה שיפוץ רחב בחלל הפנימי, המקום נראה עדכני וטרנדי, יש בו מטבח פתוח בו רואים את עבודתם של הטבחים והשף בהכנת המנות:

האווירה פה נעימה, אפשר לראות את כל העצים נשקפים מבעד לחלונות הגדולים:

המסעדה מוארת וממוזגת:

במקום אווירה אחרת מזו של תל אביב הרבה יותר רגועה והכל באיזי. עד עכשיו מרבית מקומות הישיבה היו במרפסת הפתוחה רחבת הידיים עם נוף המשקיף לגן הבאהיים ובעיצוב מקסים ונעים, פשוט פנינה פסטורלית עם עצי זית סביב, מזרקות מים,פסלים מאבן וכל מיני חפצי נוי שמעניקים צבעוניות וביתיות למקום. השולחנות מעוטרים במפות משובצות ועל חלקם ישנם עציצי תבלין. כיום נוספו מקומות ישיבה רבים בתוך חלל המסעדה שרחב ידיים.

התפריט במסעדה הוא די פיוז'ן, בחלקו הגדול של התפריט מנות מהמטבח הנשען על בישול ערבי ביתי עשיר בטעמים למטבח איטלקי וצרפתי, שילוב של אוכל אותנטי טעים ומעניין. האוכל בהשראת אימו של הבעלים (עללא) כך שהרבה מהמנות הן ערביות אותנטיות בביצוע עדכני לצד מנות סטנדרטיות מהמטבח האיטלקי כמו פסטות, פפרדלה שוק טלה,רביולי גבינות,לזניה ולינגוויני פירות ים.התפריט בשטורדל מדבר לכולם,יש מי שיחשוק באוכל ערבי ויש אחרים שיחשקו בפסטה או המבורגר עסיסי.

בתפריט ארוחות בוקר בסגנון ערבי בלאדי, מבחר סלטים טריים שופעי ירקות, מנות פתיחה כמו חציל קלוי, עלי גפן במילוי אורז ועגבניות, פטאייר- בצק ביתי במילוי גבינה ערבית ותרד בשמן זית, קרפצ'יו עגל ועוד.
היינו מספר סועדים וחלקנו בכל, פתחנו את הארוחה עם לחם הבית-לחם מהטאבון עם מטבלים אותנטים. הלחם היה היה טרי וחם והוא לווה עם מטבלים, ממרח פלפלים קלויים מתקתק ונגיעות שמן זית עשבי תיבול ירקרק, פנכה עם זיתים סורים דפוקים ולאבנה עם שמן זית, חריף וסלסת עגבניות.פתיחה נהדרת, הכל היה טרי וחם והיה קשה להפסיק לנשנש.

חציל באשה, חציל קלוי בשמן זית עם גבינת שנקליש קרם חציל וגרגירי חומוס. אל החציל הקלוי הרך שודכו גרגירי חומוס רכים, צנוברים קלוים מתפצחים בפה,פרוסות צנונית דקות,סלסת עגבניות,שמן זית עשבי תיבול ירקרק, סומאק, גבינת שנקליש וקרם חצילים סמיך וטעים.

המשכנו עם סלט ואדי ניסנאס, מבחר ירקות העונה של שוק ואדי ניסנאס עם שקדים וגבינה ערבית צרובה בשמן זית. סלט עשיר ונדיב בגודלו, הסלט הורכב מירקות טריים כמו חסה, רצועות גמבה, עגבניות שרי, בצל סגול, עלי פטרוזיליה, זיתי קלמטה, ארטישוק רומאי צלוי, קולורבי וסלק פרוסים דק דק, גבינה ערבית מלוחה שמעט מזכירה חלומי,צרובה בשמן זית.

עלי גפן במילוי אורז ועגבניות, מוגש עם צזיקי יווני. על צלחת עמוקה לבנה קיבלנו עלי גפן אשר מסודרים אסטטית למראה על הצלחת והנחו על תלולית של צזיקי יווני ושמן זית עם עשבי תיבול.

עוד בתפריט, מיוחדים של המטבח כמו תבשיל במיה ועגבניות, חומוס ביתי מוגש עם מחאמר עוף,קבב בלאדי,מחמאר עוף-רצועות עוף עם בצל וסומק בשמן זית על מצע לחם מהטאבון ועוד.
אנחנו בחרנו בעאראייס – מיני פיתות במילוי בשר טלה בתיבול בלאדי. מנה מפתיעה וטעימה, הפיתה הקטנטנה הכילה כמות יפה של בשר עסיסי בתיבול טוב, והם נזללו די מהר מבלי לשים לב כלל כי הם קטנים,שובבים וחצופים ! המיני עראיס הוגשו עם עגבניות ובצל ירוק על הגריל, צלוחית חמוצים וטחינה.

שיח' אל מחשי, קישואים במילוי בשר עגל על מצע פריקי ויוגורט עיזים ביתי, מנה מהמטבח הערבי שכ"כ עשיר וטעים. כמות יפה ונדיבה של סירות קישואים רכים במילוי בשר עגל עסיסי ובתיבול טוב אשר הונחו על תלולית של יגורט עזים ביתי סמיך ופריקי. את הקישואים עיטרו סלסת עגבניות מעל וסומאק שהוסיף טעמים חמצמצים למנה.

כשראיתי שיש שושברק בתפריט היה לי ברור שאזמין כי זו אחת מהמנות מהמטבח הערבי שאני כ"כ אוהבת. שושברק, כיסוני בצק מהמטבח הביתי ממולאים בבשר עגל עם יוגורט עזים ועלי נענע. מנה שגם אסטטית למראה וגם טעימה מאד. כיסוני השושברק עשויים מבצק דק ובמילוי עשיר של בשר עגל עסיסי עם צנוברים ובתיבול אותנטי וטעים. הכיסונים "שחו" ברוטב יוגורט חמים וחמצמץ ונהנתי פשוט לגרוף עם הכף מתוך הצלחת וללקק כמו ילדה קטנה. עלי הנענע שפוזרו מעל הוסיפו רעננות למנה, אהבתי מאד !


אני היחידה בשולחן שאוכלת פירות ים אז הזמנתי מנת פירות ים מתוך תפריט העיקריות שכלל המבורגר בשר/טבעוני,שניצלוני פילה עוף בציפוי פריך, אסקלופ עוף,אנטריקוט מיושן ומדליוני פילה עגל
.פירות ים,מחבת פירות ים שרימפס צדפות וקלמרי בחמאת לימון, מנה שהכילה כמות יפה של קלמרי, שרימפסים וצדפות ברוטב חמאת לימון מלטף ,סלסת עגבניות ובצל ירוק נגיס.

קינחנו עם אספרסו איכותי של קפה מאורו כנאפה, קינוח מהמטבח הערבי עשוי משיערות קדאיף וגבינה ערבית מתוקה ושברי פיסטוקים מעל. קינוח מתוק וטעים שסגר לנו את הארוחה בחיוך, הנאה וסיפוק גדול.

זו הייתה ארוחה משפחתית נוספת מצוינת במסעדת שטורדל, האוכל פה מגוון וטעים, מנות ערביות אותנטיות בפרשנות מודרנית, הכל טרי ומתובל מצוין.
השירות ניתן ברוחב לב, ממליצה בחום – ולא לוותר על השישברק פה !
מסעדת שטורדל
שדרות בן גוריון 39 חיפה.
053-9344986
לינק כניסה לאתר המסעדה: שטורדל
מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק שלי:https://www.facebook.com/adi.e.ezra.3
: https://www.instagram.com/adi_ezra_aaaa/לאינסטגרם שלי:https://www.instagram.com/adi_ezra_aaaa/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *