מחשי, אוכל רחוב חדש שנפתח ביהודה הלוי בתל אביב עם קציצות עוף עטופות ירקות מהמטבח הטוניסאי

מחשי, אוכל רחוב חדש שנפתח ביהודה הלוי בתל אביב עם קציצות עוף עטופות ירקות מהמטבח הטוניסאי

מקום חדש נפתח לאחרונה ברחוב יהודה הלוי בתל אביב במרחק קצר מרחוב אלנבי הסואן.המנה שמככבת פה היא מחשי מנה מסורתית מהמטבח הטוניסאי, קציצת עוף עם ירק, ללא גלוטן, עטופהבתפוח אדמה, בטטה או קישוא. פה במחשי יש פה מעין גרסה מחודשת ובטוויסט לאוכל מסורתי אותנטי וותיק.

המקום בניהול 2 חבר'ה צעירים, עידו דהאן ודור יחזקאל עם הרבה להט ואהבה לבישול אשר מגישים מספר מנות מהמטבח הטוניסאי. ה״מחשי״ מבוסס על מתכון של כמה דורות, של ”סבתא תותים“ לקציצה אהובה. לקחו את המתכון המקורי מבית סבתו של עידו דהאן ונתנו לו טוויסט לחזון שלהם. התפריט מצומצם ותמצאו פה את ה״מחשי״-קציצת עוף עם ירק, ללא גלוטן, עטופה בתפוח אדמה, בטטה או קישוא במספר צורות הגשה, אפשר לשבת ואפשר לקחת הביתה בT.A:
פיתה מחשי – מגיעה עם הקציצות, חומוס טרי, ירקות טריים, ירקות מהגריל,רוטב סודי של השף וטחינה מעל.צלחת מחשי -מגיעה עם קציצות, אורז בסמטי מובחר,חומוס, טחינה, סלט חי, ירקות בגריל ופיתה.סלט מחשי – קציצות, חסה, רוקט, עגבניה, מלפפון, שרי, בצל סגול, ביצה קשה ופטרוזיליה. מגיע עם רוטב סודי של השף וטחינה בצד.בנוסף יש גם פרגית טריה בגריל, שמגיעה באותן צורות הגשה, מחשי בגרסה צמחונית ויש את ה״ספיישלים של היום״. אבל אם אתם כבר פה קחו את המחשי שלא תמצאו כזה במקום אחר.

במסעדונתמעט שולחנות בחוץ ויש מספר מקומות שאפשר לשבת על הבר בפנים, במזגן.

אפשר לראות בויטרינה את כל הירקות הטריים והקלויים אשר נחתכים במקום.כל המוצרים במקום נבחרים בקפידה,הכל טרי ומיוצר במקום כל בוקר, עם מלא כבוד ואהבה לאוכל.

כאמור מדובר על שלושה סוגים של קציצות מחשי טוניסאיות מטוגנות, עם טוויסט וגיוון למתכון המשפחתי שעבר 3 דורות. תחילה טעמנו את המחשי בגרסה בפיתה וע"פ המלצה לקחנו את המיקס של המחשי שכלל קציצות עוף עטופות בתפוח אדמה, קישוא ובטטה. הפיתות היו טריות ופלאפיות (הבנתי שהם מאדים אותן במקום) והן הכילו טחינה סמיכה ואת המחשי, קציצות בגודל של כדור פלאפל בערך, קציצות עוף מטוגנות שהיו רכות ובמרקם קליל ואווירירי (הן ללא גלוטן). קציצות העוף מתובלות בעדינות והשתלבו נהדר עם הירקות הפריכים שעטפו אותן. בנוסף הוסיפו לפיתה סלט ירקות טרי ופטרוזילה מעל, עגבניה,בצל ופלפלים חריפים שנצלים על הגריל. התוצאה, פיתה מאד ג'וסית וטעימה. משחק של טעמים ומרקמים, קציצות רכות, ירקות קלויים בגריל, סלט טרי ומרענן, טחינה סמיכה וחריף.

בנוסף לקחנו את המחשי, אותן קציצות העוף המטוגנות העטופות פרוסות תפוח אדמה/ובטטה/קישוא שנטבלו בבלילה וטוגנובתוך צלחת יחד עם אורז בסמתי שהיה עשוי אחד אחד,מריחה של טחינה סמיכה וטעימה, סלט ירקות טרי קצוץ וירקות קלויים בגריל, פלפלים חריפים,עגבניה ובצל.

כמו כן אכלנו מתוך תפריט מהספיישל את קציצות המחשי ברוטב עגבניות עשיר אשר הונחו על אורז בסמתי.

מחשי
יהודה הלוי 44 תל אביב.052-6542398שעות הפעילות:א-ד משעה 11:30 – 18:00יום ה 11:30-22:00שישי שבת סגור.לינק לעמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%99-2292978290724613/?ref=br_rs

תגובה 1

comments user
Unknown

מקום מזמין,טעים,אסתטי עם שירות נפלא ואנשים טובים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *