המקדש, מסעדת בשרים חוויתית כשרה שמתמחה בעישון בשר בכפר סבא

המקדש, מסעדת בשרים חוויתית כשרה שמתמחה בעישון בשר בכפר סבא

במוד לבשר הגענו שוב למקדש במתחם אושילנד בכפר סבא, מסעדת בשרים כשרה שהיא מקדש בשרים וייחודי. כבר כתבתי עליה בעבר אצלי בבלוג שרק נפתחה באביב 2018 מסעדה שהביא בשורה לתושבי השרון, פודיז חובבי הבשר והאוכל הכשר שהוא שונה מהמבחר הקיים ברשתות בתי הקפה למינהם. בקיצור כל מה שקרינבורים מביני עניין וחובבי בשר מעושן אוהבים ומחפשים. המקדש זה ה-מקום לאוהבי הבשר, הרבה הפתעות וריגושים שקרינבורים אוהבים, בשר מעושן ונתחים לצריבה אישית שבהם הסועד קובע את מידת העשייה וטכניקות מפתיעות. כבר בכניסה למסעדה מבחינים בריח משגע של בשר מעושן גם אם לא ממש באתי רעבה נהפכתי לכזו בין רגע!

במקדש, תפריט אוכל יצירתי ומושקע בניצוחו של השף לירן בלו (שעבד בבנדיקט ,טצ'ה דורו, קורדיליה ואמיליה רחובות לשעבר). לירן התמחה בבשר ודגים בניו אורלינס ושנים שלמד את תולדות הבישול ביפן. במקדש הוא משתמש בטכניקות בישול מגוונות ומלהטט בין שיטות מסורתיות וקדומות של עישון בשרים בשבבי עץ בניחוחות דובדבן או חביות ברנדי לבישול מודרני ומולקולרי כמו שימוש בסו וויד-בישול בוואקום. כל הנתחים במקום עוברים תהליכי בישול ועישון בשיטות מסורתיות ומודרניות עד שפוגשים את אבן הלבה הרותחת המוגשת לשולחן ושם עוברים צריבה סופי.

המקום מעוצב בדגש על שפע של עץ ומתכת, מראות בלוק חמים בסגנון ניו אורלינס ומרתפי הג’ז והבלוז שלה ולהשלמת האווירה מוזיקת בלוז מתנגנת ברמקולים בנעימות וברוגע.

תפריט המסעדה משתנה על בסיס יומי לפי חומרי הגלם שבשווקים ולפי גחמות השף. במנות הראשונות של אותו הערב שבאנו היו לשון בקר מעושנת, קרפצ'יו שייטל, ברזאולה חזה אווז, רוסטביף בריסקט מעושן ועוד.פתחנו את הערב קוקטיילים, שניהם היו קלילים ומרעננים והוגשו בכוסות דקורטיביות:

למנות ראשונות בחרנו בבברזאולה חזה אווז, חזה אווז כבוש ומעושן פרוס דק על רוטב אשכולית אדומה, קולורבי מוחמץ וסלט עשבים ושומר. את טעמיהברזואלה של השף לירן בלו אני כבר מכירה ואוהבת עוד מהימים של מסעדת אמילה ברחובות. בתוך צלחת לבנה דקרוטיבית ויפה קיבלנו פרוסות חזה כבוש ומעושן שהיה עסיסי ובעל טעם מעושן דומיננטי שהשתדך לרוטב הדרי של האשכולית האדומה, קולרובי מוחמץ שהיה במרקם נגיסי וכייפי ושומר.

לשון בקר מעושנת בעצי חרוב ויושבת בדמי גלאס טלה עם סלט מיקרו עשבים וקציפת בקר. בהשפעת החבר שסעד איתי הזמנו את הלשון הבקר המעושנת שכתוצאה מהעישון לשון הבקר הייתה נימוכה וטעימה. הבשר הונח בציר דמי גלאס טלה עשיר שהעניק טעמים נוספים לבשר. 

ארטישוק ירושלמי, מבושל 48 שעות וצרוב עם ראס אל חנות על קרם שום וחלב קוקוס ועלי מיקרו בזיל. מנה טבעונית שהפתיעה אותי מאד לטובה. בתוך צלחת שחורה עמוקה מחרסינה קיבלנו מאין וארסיה לתפוח אדמה מדורה. הארטישוק הירושלמי בושל בגריל כ-48 שעות ונצרב בגריל ובעל טעמי חריכה טובים. הוא הוגש על קרם שום וחלב קוקוס סמיך, טעמים מאוזנים שהחמיאו לארטישוק הירושלמי.

 

בנוסף במקדש ישנה אופציה שהסועד צולה את הנתחים על אבן לוהטת שמוגשת למרכז השולחן ועליה ניתן יהיה לצרוב אישית את נתחי הבשר ע"פ רצונותיו וחשקיו. כמובן שההתעסקות הזו שלך כסועד עם הבשר על האבן היא מאד ייחודית וחוויתית וריחות הצלייה פשוט מגרים בטירוף. כאמור ב-ש-ר הוא במרכז המסעדה שהיא מגנט ומוקד משיכה לקרניבורים. הנתחים עוברים תהליכי בישול ועישון בשיטות מסורתיות לצד מודרניות,טיפול נכון ומדוייק. למנות העיקריות בחרנו בנתחי בשר:פלאט איירוןישראלי ועדין במיוחד, נתח מהחלק הקדמי מהכתף, נתח רך ועסיסיונתח קצבים ללא שומן אשר הוגשו על אבן לבה לוהטת ואנחנו צרבנו את הבשר לפי העדפותינו האישיות.

הבשר הוגש עם רטבים שמוכנים במקום: חרדל מצוין, צ'ימיצ'ורי נהדר עשיר בטעמי שום, רוטב ברביקיו נהדר, מתקתק ומעודן. לצד המנות העיקריות קיבלנו בטטה אפויה במלח שהייתה נימוכה וטעימה ותפוחי אדמה מעושנים בטעמים ממכרים!בתמונה נתחי הבשר לצריבה על אבן לוהטת:

המשכנו עם ספריבס טלה עשיר בשומן ומעושן 24 בעצי דובדבן, הוגש על פריקי, תפוחי אדמה ובטטה מעושנים. לי באופן אישי יש חולשה לבשר טלה בשל אחוזי השומן הגבוהים שבו אז היה ברור לי שנזמין את הבשר השומני והסיסי הזה !על מגש מקרש מעץ קיבלנו ספריבס טלה כאשר הבשר שעבר כ"כ הרבה שעות במעשנה נהיה כ"כ רך שפשוט נשר מהעצם. הפריקי שקיבלנו עם הבשר היה טעים במיוחד. מנה מושחתת לאוהבי הבשר השומני !

קינחנו עם בוואריה, קרם וניל רוטב מנגו ותות עם טוייל שוקולד קראנצ'י. קינוח פרווה-המסעדה כשרה, קינוח שהפתיע לטובה, הבוואריה הייתה סמיכה ובמתיקות מעודנת. בנוסף פונקנו עם קרמינו, מוס שוקולד, קרם נוגט, שוקולד מריר עם בייגלה מלוח. המוס עשיר בשוקולד מתוק במידה ובסיום הביס מרגישים את המליחות שמאזנת את השוקולד ובקראנצ'יות של הבייגלה.אהבתי את שילוב הטעמים והמשחקים בין המתוק למלוח שמאזן.

לסיכום,העברנו עוד ערב משגע במסעדת המקדש בו כל קרינבור ימצא את אשר יחפוץ, בשר מעושן ונתחים לצריבה אישית במקום על אבן חמה.
ניכר כי השף אוהב בשר, מבין בשר ויודע איך להגיש בשר טוב!
* יש גם מנות טבעוניות בתפריט.
מסעדת המקדש
עתיר ידע 4, מתחם אושילנדא.ת כפר סבא.
טלפון: 077-2311881
קליק אחד לאתר המסעדה: https://hamikdash-restaurant.co.il/
שעות פעילות:ראשון עד רביעי: 12:00-22:30
חמישי: 12:00-23:00
שישי: סגור.
מוצ”ש: שעה אחרי יציאת שבת – 22:30
עסקיות, ראשון עד חמישי 12:00-16:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *