NOOR נור, מסעדה דרוזית עם שפע מטעמים בכפר ג'וליס בצפון

NOOR נור, מסעדה דרוזית עם שפע מטעמים בכפר ג'וליס בצפון

שבת בצהריים ואני בסופש אצל חברים בצפון והפעם אני בNOOR נור, מסעדה דרוזית אותנטית בכפר ג'וליס שמנהלת אותה אישה בשם באסמה הינו, אישה חרוצה ומקסימה בעלת סיפור חיים לא קל. בסמה איבדה את בעלה בזמן שהיה במילואים ולמרות התנגדותה של המשפחה של בעלה שתפתח עסק משלה היא הגשימה את חלומה ופתחה את נור, בית קפה קטן בו היא אפתה עוגות וקינוחים ששמה יצאה למרחקים. אגב נוב על שמו של הבן.
בבית הקפה NOOR הגישה באסמה מאפים וקינוחים, מנות ישראליות כמו כריכים, טוסטים, סלטים, ארוחות בוקר, שניצלים, והמבורגרים ועוד מנות שכמותן ניתן למצוא בהרבה בתי קפה ומסעדות. לאחרונה עשתה שינוי במקום והפכה אותו למסעדה דרוזית, מה שנקרא חזרה למקורות. אני באופן אישי "מתה" על האירוח הדרוזי ששופע מטעמים כיד המלך ואת הכנסת האורחים הלבבית שלהם.

כיום במסעדה קיים תפריט שכולל ארוחת בוקר ישראלית, מנות איטלקיות וסלטים לצד תפריט דרוזי שכולל עלי גפן, פטאייר וסמבוסק בשר, מנסף טלה או עוף, מחמאר עוף לצד העוגות והקינוחים המפורסמים של בסמה.

במסעדהמרפסת גדולה ומרווחת הצופה לכל הבתים בכפר, תמצאו פהשולחנות בגדלים שונים עם כיסאות וחלקם עם כורסאות וכריות באווירה כפרית, דרוזית אותנטית, אירוח חב ולבבי כמיטב המסורת הדרוזית.
בחלל הפנימי ריהוט כפרי בלוק אותנטי ויש פהויטרינה שקופה ובה כל העוגות והקינוחים של בסמה ששמם יצא למרחוק.
בתפריט מוצעת ארוחה דרוזית בתמחור של 80 ש"ח לאדם, מחיר זול מאד ביחס למחירים בתל אביב ובחיפה. החלטנו ללכת על הארוחה הזוגית בפיקס פרייס ולא היה לנו מושג שיוגשו לנו כמויות אוכל כ"כ רבות ובשפע.
תחילה קיבלנו קנקן מים ולימונדה. המנות הגיעו לשולחן בשלבים בתוך כלים אותנטיים ואט אט השולחן התחיל להתמלא במטעמים:
פיתות דרוזיות, חומוס נהדר ומעליו חומוס גרגירים ושמן זית לצד סלט ירקות גדול, טרי ורענן בתיבול פשוט וטעים של שמן זית, לימון, מלח ופלפל:

מקודס חצילים, חצילים ממולאים פלפל,שום ואגוזים, מנה טעימה שאהבתי וחוסלה בשניות לצד זיתים וחמוצים, חריף וקובה מטוגנת במילוי מפתיע של עוף:

במיה ברוטב עגבניות, אחת ממנות הבמיה שאכלתי. אני אוהבת במיה, לא כל אחד מתחבר לירק הזה, הרבה חוששים ממנו. אצל באסמה הבמיה הייתה קראנצ'ית ורכה מבפנים, ורוטב העגבניות היה כ"כ טעים שלא נותר פירור בצלחת.

חציל בטחינה, שמן זית בנדיבות ורימונים:

מברדה בורגול עגבניה ונענע, סוג של סלט בורגול עשיר עם עגבניות ונענע רעננה לצד פתאייר עם בשר,מילוי הבשר היה בשפע ועשיר בטעמים ובתבלינים והוא הכיל גם צנוברים קראנצ'ים.

לא זה לא הסוף בכלל היה גם קישואים וחצילים בלאדיים ממולאים באורז עם בשר, נחנו כבר התפוצצנו מכל המנות הראשונות ומנות הביניים שהוגשו בשפע ואז הגיעה צלחת דקורטיבית מרהיבה עם תבשיל אורז עם בשר טלה וצנוברים. האורז היה עשוי אחד אחד והוא ספג את כל הטעמים של בשר הטלה השומני והוא לווה עם צנוברים קראנצ'יים ופטרוזילה קצוצה. מנה שאכלנו ממנה מעט (כי היינו כבר מפוצצים) וארזתי את זה בT.A ונהנתי מזה בעבודה בזמן צהריים.

בסיום הארוחה בעודי נשענת לאחור במן אנחת רווחה של כמה אכלנו WOW והכי היה בא לי זה לישון ואז הגיעה המלצרית עם קפה שחור חזק בתוך כלי מתכת מוזהב:

הקפה הוגש עם שני קינוחים שבאסמה הכינה:לילות ביירות, קינוח לבנוני מבוסס על פודינג וסולת. בקינוח נעשה שימוש במרכיבים לא נפוצים, כמו למשל המסטיקא, שרף מעץ אלת המסטיק ובמי זהר. הקינוח מורכב משלוש שכבות, שכבה ראשונה – פודינג סולת שכבה שנייה – קצפת מתקתקה שכבה שלישית – סירופ ופיסטוקים קראנצ'יים- מעדן !

כמו כן הוגשו לנו מעמולים במילוי פיסטוקים, טעמם של המעמולים היה מאד מעודן, הקינוח היה מתוק במידה מאוזנת וניכר כי יד מאד עדינה הכינה אותם.

לפני שעזבנו את המקום מדושנים מעונג ומלאים עד אפס מקום ניגשתי לוויטרינה וקניתי לי אסאבע זינב, אצבעות בצק עם רחת לאקום שהיו עדינים וטעימים במיוחד.
ממליצה בחום על המקום של בסמה, אוכל דרוזי טעים ואותנטי מוגש בשפע ובארוח סופר לבבי.
מסעדת נור NOOR
כפר ג'וליס.
טלפון 04-6293460
שעות הפעילות מדי יום 8:30-22:30
לינק לעמוד הפייסבוק של המסעדה: https://www.facebook.com/NoorRestaurantKonditorei/
במקום ניתן לרכוש עוגות ומאפים שמוצגים בוויטרינה מעשי ידיה של בסמה להתפאר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *