רותס ROOTS, מסעדה ים תיכונית כשרה בעכו והיא לגמרי אחת היפות בארץ

רותס ROOTS, מסעדה ים תיכונית כשרה בעכו והיא לגמרי אחת היפות בארץ

הגעתי עם חבר לטייל בסמטאותיה של עכו העתיקה והגענו ל-רותס ROOTS, מסעדה יפיפיה אשר שוכנת בחלל הכניסה של אולמות האבירים בעיר שנבנו במאה ה-11 בתוך מצודה עתיקה היסטורית הבנויה מקירות אבן שמעוטרים בקשתות גדולות. מדובר במסעדה בשרית כשרה, מצרך נדיר למדי בעכו, בעיר הנמל הצפונית. שכן שנים לא הייתה פה מסעדה כשרה ואיכותית. רותם, שורשים מסמל את חיבור השורשים והמטבחים של שלושת המייסדים.

המטבח ברותס לבנטיני כשר, שורשי ועם זאת גם עדכני. על מסעדת רותס חתומים השף הוותיק אורי ארנולד, שף מוכשר ואהוב,הבעלים של ארנולד'ס המיתולוגית ושני שותפיו ילידי העיר – האחד מוסלמי והשני נוצרי, דו קיום קווים לדמותו (:

אז כפי שהבנתם התפריט פה משלב שלושה מטבחים.תפריט עם מנות בשר, כבש, עגל, טלה לצד דגים טריים ומקומיים, שפע חומרי גלם טריים ואיכותיים המגיעים היישר מהשוק.מטבח לבנטיני המשלב בין מנות מקומיות עכואיות, לבין טכניקות של בישול מודרני המושפעות מהמטבח המקומי.

ברוטס כ-60 מקומות ישיבה, המקום מרווח למדי וחלל המסעדה עתיק, קירות מאבן מעותרות בקשתות, התאורה פה עמומה באווירה אינטימית, הישיבה על ספות או סביב שולחנות אבירים ארוכים.אנחנו הגענו בשעות הערב המוקדמות משהו כמו 18:30 והיה יחסית שקט לאותה שעה ומאוחר יותר בשעה 20:00 המסעדה הייתה מלאה בסועדים צעירים חובשי כיפות לצד משפחות שחוגגות.

במנות הראשונות תמצאו סביצ'ה מדג מקומי, שווארמה דג על טחינה, בצל וסומק,קרפצ'יו עגל עם שמן זית ,עראייס, מיני פיתות ממולאות בשר כבש עם טחינת עמבה. ממשיכים עםמסחאן עוף – מאפה בצק ממולא עוף ובצל מקורמל בסומק, מקלובה אישית – סיר קטן שמתהפך לצלחת, טורנדו רוסיני, פילה בקר וכבד אווז ,חזה אווז ברוטב תפוז ובצל ועוד.המסעדה כשרה ובשרית, אבל התפריט עושה שימוש במוצרים טבעונים כמו גבינות לבנה או פרמז'ן טבעוניות.הזמנו לימונדה קרה תחילה וקיבלנו על חשבון הבית שני צ'ייסרים של ערק לימונדה שהיו טעימים ומעלים חיוך:

מתוך תפריט המנות הראשונות הזמנו מגש מאזו רותס, מנה ראשונה מומלצת ביותר מאחר והיא מאגדת את כל הטעמים שיש לעכו להציע. חומוס השף, עלי גפן, קובה מטוגנת, קרם חציל, מיקס זיתים, סלט פאתוש, משוואיה, לאבנה קובה ולחם הבית.חומוס בית שהוגש עם צנוברים והיה רך ובמרקם אוורירי,קרם חצילים, מיקס זיתים כבושים, קובות קטנות מטוגנות במילוי בשר כבש עסיסי, משוואיה- ירקות צלויים חריפים, עלי גפן קטנים וטעימים, לאבנה טבעונית על בסיס טופו משי בזילוף שמן זית שהפתיעה אותי לטובה במרקם שלה ובחמיצות שלה כמה נפלא. הסלטונים הוגשו לצדלחם הבית בדמות ג'אבטה חמימה וטרייה וסלט פאתוש חתוך גס עם קרעי פיתה קריספית:

שווארמה דג – שבבי מיקס דגים על תלולית טחינה ובצל בסומק. מנה מתוך תפריט הראשונות מהדגה המקומית והטרייה של עכו. חתיכות דג לוקוס דקיקות מטוגנות שהונחו על תלולית טחינה עם בצל וסומק, מנה טעימה שאהבתי במיוחד. אהבתי את הטוויסט של המנה בדמותת שווארמת דג על טחינה. מנה נדיבה בגודלה שהוגשה בתוך קערה עמוקה.

בחרנו במנה סופר טרנדית בתקופה האחרונה שהיא עראייס. ברותס שמהערסונים, מיני פיתות במילוי בשר כבש עסיסי מטפטף ולו טעם בשרי חזק לצד עלי רוקט טריים וטחינה עמבה משגעת.

השף אורי ארנולד הוא כאמור מומחה לבשרים אז המשכנו בעיקריות עם שתי מנות בשר
:אנטרקוט עגל משוייש ומיושן, בציר בקר ויין אדום לצד תפוחי אדמה צעירים. סטייק עסיסי במידת עשייה טובה, מידיום כפי שביקשנו כך שהבשר נשאר אדום ועסיסי. הרוטב בציר בקר ויין הוסיף טעמים נוספים לבשר יחד עם בצלצלים וקונפי שום מתקתק.

מניפת חזה אווז, חזה אווזברוטב תפוז ובצל מתקתק לצד בטטה אפויה. פרוסות חזה האווז היו עסיסיות ורוטב התפוז והבצל היה מתקתק ויצר את השידוך המושלם בטעמים. מנה מאד טעימה שהוגשה עם פלחי בטטה מתוקה שנזללה אף היא די מהר.

קינחנו עם שלושת קינוחים בגרסתם המוקטנת – כך נהנים ממספר מנות וטעמים. סיגר בקלאווה חם לצד גלידה וניל, וכוסות אישיות בהן פרפה חלבה עם שיערות חלבה ושברי פקאן ומלבי עם סירופ פירות יער.
סיום מתוק לארוחה טעימה.

רותס
כתובת: וייצמן 1, עכו.
טלפון: 04-884-8040
לינק לעמוד הפייסבוק של המסעדה: tps://roots.rest.co.il/%D7%AA%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%98?menuId=6504499

מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק שלי: https://www.facebook.com/adi.e.ezra.3
לאינסטגרם שלי:https://www.instagram.com/adi_ezra_aaaa/ https://www.facebook.com/adi.e.ezra.3

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *