אלטה ALETA לאונג' ים תיכוני חדש ומבטיח על שפת הכנרת

אלטה ALETA לאונג' ים תיכוני חדש ומבטיח על שפת הכנרת

אם אתם מתכננים נסיעה לצפון אני ממליצה לכם בחום להגיע ל"אלטה", לאונג' בר ים תיכוני עם נוף מדהים על ימה היפה של הכנרת. המסעדה ליטרלי על המים בחוף שלדג, פשוט על החוף ממש.הכנרת התחדשה במסעדה שממוקמת ממש על החוף ומציעה תפריט שמבוסס דגים טריים ופירות ים ומנות בגריל פחם ובמעשנה הסמוכה.

אלטהלאונג' דגים ופירות ים מובחרים וטריים מאגן הים התיכון,הממוקם מטרים ספורים מהכנרת. המסעדה רחבת ידיים והנוף עוצר נשימה.אלטה נוצרה מהשאיפה לחבר בין אוכל, יין, אלכוהול ואווירה מדויקים, עלמנת ליצור חווית בילוי אלגנטית שלא ניתן למצוא באזור, עבור מי שמחפש ארוחהבסטנדרטים בינלאומיים מול הנוף עוצר הנשימה של הכנרת והגולן.

במסגרת טיול רומנטי סביב הכנרת והגולן אלטה תהווה מוסד קולינרי המציע את כלהטוב של מסעדות הים התיכון, אל מול נוף הכנרת הבלתי נשכח, באווירה הנינוחהוהקלילה של עמק הירדן.אלטה מציעה תפריט המתמחה בדגים ופירות ים טרייםלצד תפריט יין ייחודי המתבסס גם הוא על יינות מאזורי יין ים תיכוניים.המטבח באלטה הוא מטבח של חומרי גלם איכותיים ומובחרים, המושפע בעיקרמאזור אגן הים התיכון בדגש על דגים ופירות ים טריים.תפריט היין נבנה ע"י סומלייה עומרי יצחק,הבעלים של בר היין סנט אורבן במלון הסקוטי בטבריה. התפריט מתבססעל יבואני בוטיק של יינותמרחבי אגן הים התיכון ואזורי היין הקלאסיים באירופה לצדקוקטיילים מושקעים.

אלטה, פנינת נוף נדירה, מסעדה מושקעת ויפיפיה.החזון העיצובי של המסעדה הוא יצירת אוירה ים תיכונית בשילוב של נגיעה טרופית,ע"י שימוש בחומרים טבעיים כגון עץ וזכוכית.מאזור הכניסה למסעדה בקירות המחופים סנדות והמעבר לחלל המרכזי של המסעדהבו רואים את קורות העץ החשופות שמשתלבות מהעמוד המרכזי ומובילות את המבטלכיוון ויטרינות הזכוכית אשר מהן משתקף הנוף של הכנרת ורמת והגולן.גופי התאורה והריהוט המשלבים צבעוניות מעודנת מחזקים את האלמנטים הטבעייםשל הנוף ויוצרים מקום חדש שלא נראה כמוהו בארץ.


תוסיפו את זה שהמלצרים והברמנים לובשים לבן ומחויט דבר שמוסיף לאווירה במקום.
מנות בטעמיםעשירים ומדויקים ומרעננים כיאה לאקלים ולתרבות הים תיכונית וחלק מהמנות כמו מנות בשר יוצאותבגריל פחם ובמעשנה הסמוכה. יודגש כי למרות שהמסעדה ממוקמת עלהכנרת, הדגים וחומרי הגלם יוזמנו מספקי הדגים הטובים ביותר בארץ, המתבססיםעל דגת הים התיכון.נדבך קולינרי נוסף באלטה הינו שימוש נרחב בתוצרת מקומית של חקלאי האזורויצרניו, לכן גם מתחלף התפריט מעת לעת, ומשתנה בהתאם לעונות השנה ולתנובתהאדמה.בעלי המקום ומי שאמונים על הרכבת התפריט הינם נדב דיין ונאור דיין,אחים מהמושבה מנחמיה שבדרום עמק הירדן ,בעליו של המוסד הקולינרי בן 7 השנים"על הנהר", ביתם של עשרות אלפי סועדים ובליינים מרחבי הצפון.
בין המנות בתפריט (הרצה):סלט קלמרי ובצל מדורה,סלט עשבים ודג נא עםיוגורט כבשים,ברוסקטה אנשובי,סיגר דג ים עם לימון כבוש, אריסה וטחינה,שיפוד שרימפס/ קלמרי בגריל פחם,טרטר טונה אדומה,קוקי סאן ז'אק- קרם שורשים,קבב דג ים וציזיקי נענע, ועוד. במנות הגדולות יותר:פסטה שחורה עם שרימפס וקלמרי,דניס שלם בעשן פחמים,מחבת ים ברוטב בר-בלאןציר דגים, חמאה, יין לבן וירקות, לוקוס מרקש- חלה שלשבת, טחינה וכוסברה, פילה בר ים- חמאה, צירדגים,פסטיס, פילה לוקוס וירקות חורף ועוד.חובבי הבשר יהנו פה מרוסטביף בקר,רוקט וחרדל,שיפוד פרגית,ירקות חלוטים וסלסה ורדה ופילה בקר עגלה,אספרגוס, בצלצלי שאלוט, דמי גלאס.פתחנו את הארוחה עם יין רוזה צונן וקר:

אט אט הגיעו המנות הראשונות אל שולחנינו:פוקצ'ה וחמאה צהובה, פוקאצ'ה קריספית חמימה מעוטרת בעלי רוזמרין, זילוף שמן זית איכותי ומלח גס לצד פנכת זיתים וחמאה רכה.סשימי דג ים, יוגורט לאבנה וירקות גינה,מנה שלא רק נראתה יפיפיה על הצלחת אלא גם גם הייתה טעימה מאד. על צלחת עגולה לבנה הונחו חתיכות דג אינטיאס טרי בשילוב לאבנה בחמיצות מעודנת, פרוסות דקות של פלפל צ'ילי חריף וירקות טריים ורעננים כמו מלפפון, צנונית ובצל סגול וכמות נדיבה של שמן זית איכותי.סלט עלים ותפוזים, חסות, עלים ארומטיים, תפוז, שקדים קלויים וגבינת סנט מור נואר.סלט עמוס עלים ירוקים טריים ורעננים בליווי גבינת סנט מור עתירת טעם ובשילוב שקדים קלויים מסוכרים, מתקתקים וקראנצ'ים, חתיכות תפוז דם בשרניות בטעמים הדריים – מנה כלבבי, כל אוהבי השולחן אהבו עד מאד !

סיגר דג ים, לימון כבוש, אריסה וטחינה, סיגרים מטוגנים קראנצ'ים במילוי דג ים עם רטבים מעולים, אריסה ביתית פיקנטית, לימון כבוש וטחינה שהוסיפו טעם שונה לכל ביס וביס מסיגר הדגים.
קבב דג ים, צזיקי נענע וסלט ירקות שרופים. תערובת קציצת קבב הים הייתה נימוכה ואוורירית והכילה עשבי תיבול. הקציצות הונחו על צזיקי חמצמץ.
קוקי סאן ז'אק, קרם שורשים , גזרים צבעוניים ושמן שקדים. מנה קטנה ומטריפה של קוקי סאן ז'אק שהונחו על קרם שורשים שהיה חסר לי בול מעט תיבול ועומק. הקוקיות היו רכות ונצרבו כהלכה.

המשכנו למנות עיקריות שהן גדולות יותר:מחבת ים ברוטב בר בלאן, ציר דגים, חמאה, יין לבן וירקות, מוגש עם בריוש. מחבת פירות ים כייפית וטעימה שהכילה מולים, שרימפסים וקלאמרי ברוטביין לבן, ציר דגים ארומטי וחמאה בשילוב אפונת שלג קריספית. המנה הוגשה עם בריוש שהיה פשוט כייף לטבול אותו עם הרוטב של ציר הדגים.
לוקוס מרקש, חלה של שבת וכוסברה. הגרסה של מסעדת אלטא לדג המרוקאי בשבת.על צלחת לבנה עגולה הונח פילה לוקוס בשרני ועסיסי, ניכר כי הדג היה טרי, בשרו היה לבן והוא רך. נתח הדג הונח על תלולית של רוטב עגבניות פיקנטי בליווי גרגרי חומוס, גזר ופלפלים אדומים. מנה מעולה שנזללה די מהר תוך ניגובים של החלה ברוטב האדום והחרפרף.

דניס שלם בעשן פחמים, ירקות שרופים, חמאה ועגבניות. דג דניס שלם טרי בשרו לבן ורך בטעמים מעושנים ברוטב חמאה ועגבניות, זסט לימון והשילוב הוא מושלם !


קינחנו עם לימון, יוזו, ליים, קרמו לימון על סבלה ברטון, קרמבל ליים, נגיעות של קרמו יוזו ליים וקרמו יוזו מאצ'ה, שנטילי מסקרפונה וניל. הקרם לימון היה בחמיצות מאוזנת, פשוט ביס חלומי ומענג.
בנוסף,פטל ומסקרפונה, ספירות של מוס מסקרפונה ומוס פטל, טרין פטל, קרמבל שוקולד לבן, ג'לי פטל, שנטי שוקולד לבן, ותותים טריים. קינוח מצוין אף הוא, שילוב של מרקמי וטעמים, מתוק אך מאוזן.

אלטה, מסעדה ים תיכונית היא ה-סיבה שכדאי לכם לנסוע לטייל בטבריה ולאכול פה. המסעדה כאמור יפיפיה ומושקעת, האוכל טעים עם נוף מושלם על שפת הכנרת באווירה משוחררת.מקסים? כבר אמרתי (:
אלטה ALETA לאונג' ים תיכוני על הכנרת
צומת מושבת כנרת-חוף שלדג.
שעות הפעילות:בימים ב'-ו' 18:00-23:00יום שבת 12:00-17:0004-8870040
לא כשר.
לינק לעמוד הפייסבוק: ttps://www.facebook.com/pg/ALETA2020/posts/
מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק שלי:https://www.facebook.com/adi.e.ezra.3
לאינסטגרם שלי:https://www.instagram.com/adi_ezra_aaaa/

צ'ירס:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *