GDB, ג'ורג' דה באף, אחד ההמבורגרים המדוברים של התקופה האחרונה והוא כזה מושלם !

GDB, ג'ורג' דה באף, אחד ההמבורגרים המדוברים של התקופה האחרונה והוא כזה מושלם !

אז באתי לטעום את אחד ההמבורגרים היותר מדוברים של התקופה האחרונה. על פופ ההמבורגר של ג'ורג' עבדו הקצב הנחשב בת”א המוכר כ-"ג'ורג דה בף" ושותפו ארתור קושניר מקצביית בוטיק בשם ג'ורג' דה בף בטח כבר שמעתם. הם מכרו המבורגר מעשה ידו פעם בשבוע בדוכן בשוק הכרמל. ג'ורג' הוא בן למשפחת קצבים, הוא עזר למשפחתו באיטליז כבר שהייתי ילד. בשנים האחרונות ליווה ג'ורג' הקמות ענק כגון מסעדת "האדסון בראסרי" בה היה אחראי לליווי והקמת התפריט בשיתוף עם השף אמיר אילן, מסעדת "טופולופומפו" בה היה אחראי להקמת המחלקה הבשרית וניהול כל מטבח ההכנות של השף אבי קונפורטי. בין היתר עשה סטאז'ים בפריז, פרנקפורט ולונדון והוא גם מרצה לבשר במכללת "דן גורמה".

ג'ורג' ושותפו ארתור חברו לקבוצת We like you too (מסעדת קפה נורדוי, נורדיניו, הבוטקה בבן ציון הבימה והבוטקה בבן גוריון) והפכו את הפופ אפ למסעדת המבורגרים חדשה וקבועה. מעכשיו לא תצטרכו לחכות ליום פופ אפ אחד בשבוע אלא תוכלו להגיע למסעדת המבורגרים חדשה שנפתחה ברחוב אבן גבירול 22 בתל אביב, GDB שמה.ראשי התיבות של שם המקום הם ג'ורג' דה באף, George’ Dry Aged Burgers,הבשר שממנו עושים את הקציצות מיושן במשך 21 יום ביישון יבש. על פיתוח הקציצה אחראי ג'ורג' במתכונת לא שגרתית ואחרי הרבה מחשבה ליצירת הקציצה המושלמת והיא מורכבת במיומנות ממגוון חלקי בשר, חלקו מיושן כעשרים יום, ומתובלת רק כשהיא עולה לגריל.

הקציצה היא למעשה מעיין סטייק טחון/קצוץ והיא אינה עוברת אף תהליך למעט תיבולה כאשר היא כבר על הגריל.

הקציצה מוגשת בתוך לחמנייה שמיוצרת במיוחד עבורם ע"י השף קונידטור ערן שוורברדעם ציפוי של שום שחור או עם ציפוי אדום של צ'יפוטלה ופרמז'ן. בתוך הלחמנייה יש גם אורוגולה, פלפל חלפיניו, מיונז יפני ואיולי פלפלים שמכינים במקום. המיקוד פה בעיקר על הבשר, אבל מי שרוצה תוספת יכול להזמין את תערובת גבינות הבית או בייקון טלה. להמבורגר הבשר האיכותי יהיו אופציות מיוחדות לתוספות על טהרת הבשר העובר תהליך של dry aging כגון פרוסת נתח דנבר קאט ופרוסת סינטה. המקום מייצר לראשונה בייקון מאנטרקוט בקר אשר מהווה תחליף לבייקון החזיר. למעט בשר תהיינה כמובן תוספות של גבינות מיוחדות כגון גבינת טלאג’יו איטלקית ועוד תוספות שונות שחלקן הופיעו גם בפופ- אפים השונים.
אנחנו בחרנו בספיישל המוכר והאהוב מהפופ אפ, אותוהמבורגר GDB, מנה עם תוספות מובנות של אורוגולה, פלפל חלפיניו, מיונז יפני ואליו פלפלים. הקציצה או הקציצה פשוט מושלמת, עשויה מתערובת של 14 חלקי בקר מובחרים בטחינה גסה, פשוט נמס בפה. כ"כ עסיסית במרקם אווירירי וקליל, בניחוח בשר משכר ומדגישה את טעמיו הטובים של הבשר, ללא תערובת של תבלינים בכלל או משהו שיסווה ויאפיל על טעמייה של קציצת הבקר, כאן ההבשר בפרונט".

וכך היא נראית אחרי שחתכנו אותה ל-2:

הגבינות ללא ספק מוסיפות טעמים למנה ואנחנו עוד הוספנו גבינת טלאג'יו מיושנת שנמסה מושלם מעל הקציצה. אבל שוב, ברור שהקציצה פה עומדת בפני עצמה והיא מושלמת. עוד במנה עלי אורוגולה רעננים, חלפיניו שמעניק עקצוץ חריף. הביס הראשון היה נוטף עסיסיות ומלא בטעמים, ובכלל הלחמניה והקציצה היו כ"כ אווירירים ובשילוב הרטבים שהכל נוטף פשוט יצרו את הביס המושלם, ואני לא מגזימה. מזמן לא התענגתי על מנה ככה, שילוב של טעמים ומרקמים שפשוט חגיגה בפה, ממכר ברמות !

המנה נמכרת במחיר של 68 שקלים בתוספת של צ'יפס דק (מהז'אנר הקפוא).
בחרנו במנה נוספת שהיא סטייק וצ’יפס, 150 גרם של סטייק סינטה מובחר, משוייש ו-dry aged מינימום 21 יום, הוגש צלוי כמו שהוא על צ’יפס. הסטייק היה במידת עשייה מושלמת, מידיום כל שהבשר אדום ונותר עסיסי.

ביס מהסטייק העסיסי:

לצד מנות הבשר מוגשים במקום משקאות ובירה מהבקבוק, כולם במחיר אחיד של 10 ש”ח.

ההזמנה דרך חלון אשנב הפונה על הרחוב המקורה של אבן גבירול. הבילוי יתאפשר על שולחנות בר ארוכים ושולחנות אחרים בחלל הפנימי ובהמשך גם על רחבת המדרכה.

שורה תחתונה, שווה כל רגע המתנה, כי אין אבל באמת שאין דברים כאלו. מדובר על קציצת ההמבורגר הכי שווה היום בישראל, אצלי קפצה ישר למקום ה-1 ! פשוט רוצו לאכול אצל "ג'ורג' דה בף".
GDB ג'ורג' דה בף
רחוב אבן גבירול 22, תל אביב.
ימים ושעות פעילות בתקופת הרצה:
א-ה-17:00-23:30
קליק אחד ואתם בעמוד הפייסבוק; https://www.facebook.com/116169583120987/photos/a.116169789787633/201452687926009/?type=1&theater
מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק שלי: https://www.facebook.com/adi.e.ezra.3
לאינסטגרם שלי: https://www.instagram.com/adi_ezra_aaaa/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *