כפרה, טאפס בר שוקק חיים עם אוכל מצוין בעיר העתיקה בבאר שבע

כפרה, טאפס בר שוקק חיים עם אוכל מצוין בעיר העתיקה בבאר שבע

ביום שלישי בערב בגמר של משחקי השף שמנו פעמינו לבאר שבע ל"כפרה" בסמילנסקי לערב מיוחד. ערב אחד מתוך שני ערבים עם תפריט ספיישלים של כוכב משחקי השף העונה הנוכחית, אליעד דנון. אליעד הוא השף של "מונדו 2000" רסטו קלאב בלוינסקי, תל אביב.

כפרה, טאפס בר הוקם כווארסיה חדשה ועדכנית על בסיס מסעדת סמילנסקי הוותיקה, הוא ממוקם בתוך בית יפייפה צמוד ויחד עם רחבה גדולה עטורת עצים בקידמת שני הבתים העתיקים והנפלאים. מסעדת כפרה יוצרת את המתחם היפה ביותר על רחוב סמילנסקי המיתולוגי בעיר העתיקה בבאר שבע. חלל הבר והמסעדה הוא גדול, המוזיקה קצבית והאווירה אש! במקום הרבה חב'רה צעירים וזוגות שישבו על הבר ובתוך חללי המסעדה השונים, שתו אלכוהול, השיקו כוסות לחיים ונהנו מתפריט אוכל לא קטן ואחרי שטעמתי יכולה להגיד שהאוכל פה יצירתי וטעים !

בכפרה משלבים בין תפריט אוכל של מסעדת שף, אלכוהול משובח ואווירה קלילה וקסומה כמו שרק בעיר העתיקה יודעים להציע. בתפריט הרגיל תמצאו פסטות טריות, בשרים מיושנים, פירות ים מיוחדים והמבורגרים. פתחנו את הערב עם קוקטיילים נהדרים:

נהנינו מהספיישלים של אליעד שהיו:סלט קישואים שרופים, פריקי, עגבניות ובולגרית של פנחס.

גזלמה מטוגן- מאפה טורקי מבצק יוגורט במילוי תרד, קשקבל וברינזה מגיע ליד צזיקי. המאפה התורכי המטוגן היה קריספי, בצק יוגורט קליל והמילוי שלו עם הגבינות היה נדיב וטעים במיוחד. הצזיקי שהוגש איתו היה נפלא, חמצמץ ורענן שהשתלב טוב עם כיסוני הבצק המטוגנים. עוד לא אמרנו ג'ק רובינסון והכיסונים נזללו חיש קל (:

סלט ראשי קלמרי מטוגנים, עגבניות שרי, רכז רימונים, בצל ירוק ואורגולה,טבעות וראשי הקלאמרי היו טעימים וקריספיים במיוחד. הם הונחו על סלטון עשוי מעגבניות שרי טריות ומתוקות, בצל ירוק ורכז רימוני חמצמץ שהשתלב נהדר עם הקלאמרי המטוגנים.

טרטר אינטיאס ,יוגורט מצומצם, ארטישוק מוחמץ, פומלה ופיסטוקים, מנה יפיפיה, מצולחתת מקסים וטעמה היה דומה לאיך שנראתה. אוהבי הארטישוק הרומאי "יעופו עליה", הטרטר עשוי מקוביות של דג אינטיאס טרי, קוביות ורודות ובשרניות שהיו רכות כחמאה ובשילוב ארטישוק מוחמץ, פומלה טריה שהעניקה טריות הדרית למנה ופיסטוקים קראנצ'ים. כל אלו הונחו על יוגורוט מצומצם סמיך במרקם קטיפתי.

טרטר בקר על חלה צרובה בחמאה חומה, טירשי דלעת, וטחינת הר ברכה. מנה שכל יושבי השולחן התענגו עליה. על חלה צרובה בחמאה – תודו שזו כבר התחלה נהדרת, הוגש טרטר בקר כשחתיכות הבשר הוגשו כצ'אנקים, והוא לווה עם טירשי -ממרח דלעת ושום פיקנטי מהמטבח הטריפולטאי ובזילוף טחינת הר ברכה סמיכה וטעימה, טבעית ללא תיבול. את המנה קישטו עלי כוסברה ונענע רעננים.

ספריבס טלה בגלייז רימונים מעושן, תפוח אדמה קריספי ואיולי. הספריבס טלה היו עסיסיים ושומניים כפי שאפשר לצפות מנתח שכזה, לחובבי הז'אנר ואני לחלוטין מהחובבות כמובן. הספריבס טלה היו בגלייז רימונים מעושן ולהם צבע קרמל משגע וטעם מעושן נהדר.

פאיה פירות ים קטאלונית, תבשיל אורז ספרדי עם שרימפס, קלאמרי, בשר סרטנים, מולים וירקות בציר פירות ים וזעפרן. הפאייה הייתה מתוך התפריט הקבוע של המקום אז שאפו לשף שהכין את זה כי המנה הייתה מצוינת. בפאייה, אורז שהיה מוכן אחד אחד עם פירות ים בטעם ובריח משכר.

ככל שנשארו יותר במסעדה וגלשנו לשעות הלילה המאוחרות, האווירה התחממה, האורות ירדו והמוזיקה נהייתה יותר קצבית ובווליום גבוה יותר.
הקינוחים פה כפרע עליהם (: היו מושלמים:
מילפי , קרם מסקרפונה, הדרים וקולי תות. המילפיי הורכב מעלים קריספיים קלילים עם קרם מסקרפונה עשיר וסמיך, מתוק אך לא מדי -כזה שמכביד, קרם במתיקות טובה ומאוזנת ובשילוב קולי תות מתקתק ותותים טריים.
ברד פודינג, בריוש, מייפל, פקאן, בננות, קרמל מלוח וגלידת וניל. בתוך מחבת ברזל הוגש הברד פודינג שהיה מנחם וחמים. מדובר על שילוב של בריוש רך ואוורירי, בננות,קרמל מלוח שמאזן את המתיקות מהמייפל וגלידת וניל, מנה מצוינת !קרארק פאי, שיבולת שועל, חמאה,עם כדור גלידת וניל, קראק פאי מצוין, רך, עשיר בחמאה ובסוכר ועדיין לא היה מתוק מדי, היה מתוק וטעים.

לסיכום, האווירה בכפרה אש, שילוב של אנשים יפים, אווירה מחשמלת, קוקטיילים מצויינים ואוכל נהדר.רב המנות שאכלנו היה מתוך תפריט הספיישלים של אליעד דנון אבל גם הפאייה והקינוחים בתפריט הרגיל היו פשוט מוקפדים, עשויים טובים ומ-א-ד טעימים !יש אחלה סצנת בילוים נהדרת בבאר שבע בזכות כפרה, אז כפרע עליכם (:
כפרה – טאפאס בר
רחוב סמילנסקי 25, באר שבע.
טלפון: 08-6654854
שעות פתיחה:א'-ה'- 19:00-01:00
שישי – 08:00-01:00
שבת – 09:00-01:00
טלפון: 08-665-4854
כפרה מקבוצת קמפאי ולהם הספרייה, קפאסה, קמפאי קמפאי סטריט ווק.
קליק אחד ואתם באתר של כפרה:https://kaparabar.co.il/

מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק שלי:https://www.facebook.com/adi.e.ezra.3
האינסטגרם שלי: https://www.instagram.com/adi_ezra_aaaa/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *