בית הקפה ויולה בגבעתיים מתחדש עם שף חדש ותפריט גלילי

בית הקפה ויולה בגבעתיים מתחדש עם שף חדש ותפריט גלילי

הפעם קפצתי עם חברה לקפה ויולה שבגבעתיים, מוסד קולינרי אהוב ונחשב בקרב תושבי האיזור אשר מלווה את תושבי גבעתיים והסביבה כבר 20 שנה! בכל הזמן הזה הוגשו בבית הקפה מנות סטנדרטיות נוסח טוסט, שקשוקה וסלטים ולאחרונה צירפו את ג'לאל סלאם, שף מוכשר שהכרתי ממסעדת הקוביה בשוק התקווה שם הגיש מנות שוק יצירתיות וצבעוניות אשר התבססו על חומרי הגלם הטריים מהסוחרים ליד בשוק.
עוד ברזומה שלו מסעדות כמו טוטו וחדר אוכל.
שף ג'לאל הוביל את בית הקפה למהפך בתפריט, תמצאו פה הרבה מנות מהמטבח הגלילי אשר משולבות עם צמחי תבלין רבים כיאה למטבח הגלילי, לגמרי שינוי מרענן לגבעתיים. בתפריט החדש מנות בסגנון "פתיחת שולחן" כייפית: מאזטים כמו לאבנה שג'לאל מכין, חומוס שעועית, סלט ביצים עם בצל ירוק, כבד קצוץ עם בצל מטוגן, ציזיקי יווני לצד פוקאצ'ה שנאפית במקום. בנוסף גם כרוב אפוי בתנור אבן, עראיס במילוי בשר, מעורב ירושלמי-חלקי פנים מוקפצים עם בצל, פירות ים בחמאת עגבניות ויוגורט, שיש ברק-כיסונים במילוי בשר ויוגורט חם, ויש גם סינייה טבעונית בתנור אבן. בתפריט נותרו עדיין מנות סטנדרטיות שהלקוחות רגילים ואוהבים כמו סלטים, טוסטים, שניצל וכדומה, מנות קלילות שמגישים בבתי קפה שמתאימות לרוח השכונה.
המקום עבר שיפוץ לאחרונה והוא הכי באווירה ביתית וחמימה:

תחילה הזמנתי ג'ין וטוניק, דרינק כזה אחרי העבודה נראה לי הגיוני ביותר וראוי (:

פתחנו את הערב עם מספר מאזטים סטייל "פתיחת שולחן" בקטנה, לאבנה ביתית שג'לאל מכין, לאבנה סמיכה וטעימה עם עיטורי עלי זעתר טריים מעל, סלמון מעושן עם שמנת של פעם, פרוסות סלק עם לאבנה, סלט ביצים מעולה עם בצל ירוק, פטרוזיליה ופלפל שחוסל הכי מהר וממרח חציל שחור שרוף טעים וממכר בטעמו. המאזטים הוגשו עם פוקאצ'ת הבית- פוקאצ'ה מוארכת משוחה בשמן זית ובעיטורי עלי זעתר טריים שהוגשה עם פנכות של סלסת עגבניות, שמן זית בלסמי וזעתר, ממרח ארטישוק, סחוג ירוק חריף, זיתים סורים ועוד.

המשכנו עם סביצ'ה מוסר ים קצוץ על עגבניות מרוסקות, מתובל בשמן זית, לימון, מלח וירקות באלדי. כבר בהגשה אפשר לראות את טביעת האצבע של ג'לאל, הן בהגשה האסטטית והן בטעמים.
על צלחת אובלית קיבלנו קוביות דג מוסר ים מתובלות שהונחו על שמן בזיליקום, עלי לואיזה וסלסת עמבה. אז כן יש שימוש בעמבה חוץ מבשווארמה ובסביח. מנה פרשית, קייצית וטעימה.

כרובית מטוגנת- פרחי כרובית מתובלות ברוטב לימון שום,תבלינים ועשבי תיבול. ראשית, צילחות יפיפיה והטעמים לא פחות !
מדובר על כרובית מטוגנת פריכה ברוטב לימון ושום, עם נגיעות של סלסת עגבניות בצד, שמן בזיליקום, לאבנה וסומק.
הגליל בגבעתיים (:

לא נפגשנו הרבה זמן אז דיברנו ודיברנו והזמן טס ביעף והגיע זמן למנות העיקריות. הזמנו שישברק, כיסונים ממולאים בבשר ברוטב יוגורט חם, נענע ,סומק וצנוברים. כיסוני בצק עדינים במילוי בשר שפשוט נמסים בפה מרב שהם רכים שהוגשו ברוטב יוגורט חם עם נענע מרעננת. מנה מעולה !

קדירת פירות ים, שרימפס, קלאמרי ומולים ברוטב חמאת שום ויין לבן, עגבניות, זיתי קלמטה, פטרוזיליה, פלפל ירוק חריף ופרוסות לחם צרובה לניגוב.
מנת פירות ים עם רוטב חמאת עגבניות ונגיעות עמבה משגע, כל שנותר זה לנגב עם החלה מהצלחת כי הרוטב טעים וממכר. מסוג המנות המפתיעות היום בקפה ויולה.

קינחנו עם כנאפה שג'אלל מכין, כנאפה, שיערות קדאיף, מסקרפונה, שקדים קלוים, קוקוס קלוי ומי סוכר. כנאפה שהייתה במתיקות מעודנת ומאוזנת. לא אוהבת קינוחים מתוקים ומוגזמים.

קפה ויולה
רחוב סירקין 1 (פינת שינקין 49) גבעתיים.
טלפון :03-7320223
קליק אחד ואתם בעמוד הפייסבוק של קפה ויולה: https://www.facebook.com/viola.Givatayim/
פתוח 7 ימים בשבוע.
צ'ירס:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *