פופינה ,מסעדת שף אלגנטית ומצוינת בשכונת נווה צדק בתל אביב

פופינה ,מסעדת שף אלגנטית ומצוינת בשכונת נווה צדק בתל אביב

ביום שישי האחרון חגגתי ארוחת יום הולדת מושלמת לחבר בפופינה, מסעדת שף מקצועית ומוקפדת, שף אוראל קמחי בשכונת נווה צדק בתל אביב.  המסעדה שוכנת במבנה עתיק שעוצב בקווים נקיים עם ויטראז’ים בסגנון רטרו, קירות אבן וגינה ירוקה. בנוסף יש גם מקומות ישיבה סביב שולחנות מרווחים ומקומות ישיבה נוספים בגינה הקטנה והמקסימה מאחור באוויר הפתוח. המקום מאד ידידותי ומזמין. במסעדה מטבח פתוח הממוקם במרכז המסעדה עם מושבי בר דבר שמאפשר לסועדים לקיים דיאלוג עם השף וצוות, לראות ולחוש את ההתרחשות בלב המטבח.

פתחנו את הערב עם בקבוק יין לאנגלואה שאטו סנסר דה תובניי- עשוי מענבי סובניון בלאן בעל ניחוחות של פרי אקזוטי כמו מנגו, פסיפלורה ואננס, יין מאוזן ורענן.

כמו כן הזמנו קוקטיילים, בשבילי קוקטייל חמצמץ עם כתר שמן שומשום (נדיר) ומלח סלרי, בשביל החבר קוקטייל old fashion על בסיס ויסקי והדרים בטעם וארומה משגעים. במנות הפתיחה הזמנו חצאי מנות ככה יכולנו לטעום ולחוות יותר מהמסעדה.

תחילה קיבלנו פינוק מהשף,  סשימי פופינה,
פרוסות טונה אדומה רכות ברוטב אסייתי מעט מתקתק ואז בא עקצוץ חריף מהצ'ילי.

מנת הדגל- טרטר ג’ין & טוניק, קוביות דג ים, מלפפון, עירית, שאלוט, טוביקו ווסאבי,
ג’לי, ג’ין & טוניק. טרטר עשוי קוביות דג מוסר קטנטנות עם ג'לי של ג'ין וטוניק וקציפה של מלפפון, מנה קלילה וטעימה.

טרטר ירקות שורש, בלסמי מיושן 5 שנים, ערמונים, אספרגוס, “חמאת” קשיו וקרם גזר–חרדל.
מנה יפיפיה מורכבת מקוביות ירקות שורש בטעם מתקתק.

סשימי טונה ויניגרט הדרים, קינואה פריכה וגלייז סויה,
פרוסות טונה נימוחות עם רוטב וינגרט סמיך בחמצמצות שאני כ"כ אוהבת, אני פשוט ליטרלי "שתיתי" את הרוטב וקיבלתי ממנו פנכה בצד. פינוק מוש.

היה גם טרטר טונה וקינואה, אספרגוס, קולורבי כבוש, בלסמי לבן ועירית.

מושחתים הגזמתם,  פיצה פירות ים, קרם גבינת עזים, שרימפס, סקאלופ, טימין ושמן צ'ילי אדום.
פיצה שחורה מבצק קשיח מרוחה בשכבת קרם גבינת עיזים מלאת טעם עם שרימפס וסקאלופ קצוצים, מנה מצוינת, שאני תמיד מזמינה אותה כשאני בפופינה.

פיצה טלה מעושן, בצק בזיליקום "חמאת קשיו", דמי גלאס, רוקט וצנונית. פיצה מבצק קשיח עם קוביות טלה מעושנות שהונחו על חמאת קשיו ודמי גלס מתקתק ומעל עלי רוקט טריים ורעננים.

טרטר בקר, פטריות צלויות, אספרגוס ודמי גלאס- שמנת כמהין.
מנה המשלבת משחק של חם קר, חתיכות בשר נא שהונחו במרכז הצלחת עם רוטב דמי גלאס חמים ובו שמנת כמהין, טעמים כ"כ עדינים, די מושלם.

"קורן דוג", נקניקיית סקאלופ ושרימפס עטופה בבצק תירס.
מנה לא שגרתית – טייק אוף לקורן דוג אמריקאי, נקניקיית סקאלופ ושרימפס משגעת וקראנצ'ית שנעטפה בבצק תירס במרקם פלאפי ואוורירי שהונחה על פולנטה קרמית חלומית מלאת טעם. Myyyy goddd, מוגזם כמה טעים. רצינו להזמין עוד מנה כזו והתאפקנו שלא בכדי לנסות ולטעום עוד דברים מהתפריט.

המשכנו עם המנות העיקריות- פילה מוסר צלוי וטורטליני ירוקים, עגבניות שרי מסוכרות, אפונה, קרם קולרבי וביסק פירות ים.
מנה יפיפיה ולא רק. הפילטים של הדג היו עשויים לידי שלמות, בשרם היה רך ומעטה הדג היה קריספי ומתפצפץ בפה. הדג לווה בטורטליני מבצק דק ובמילוי עשיר של ירוקים לצד עגבניות שרי מסוכרות טעימות להפליא שמשתלבות נהדר עם ביסק הסרטנים בטעם ובריח ים משגע.

הוא בחר בפילה עגל צלוי, פולנטה פריכה עם מנצ’גו, מח עצם, קרם גזר לבן, ברוקולי ואספרגוס.
אני בד"כ לא טיפוס של פילה בקר כי הוא יותר סיבי לי ואני מעדיפה אנטריקוט שומני אז בפופינה הפתיעו אותי ב-ע-נ-ק עם פילה עגל במידת עשייה רייר כפי שביקשנו, בשר אדום רך בצורה מדהימה. הבשר הוגש עם פולנטה פריכה עם מנצ'גו, מח עצם בכמות יפה ונדיבה, קרם גזר לבן, גזרים צלויים ואספרגוס נגיס.

"קינחנו" עם כבד אווז ורביולי ריבת דלעת, שקדים קלויים, בלסמי מיושן 5 שנים וקציפת כמהין.
מנה מצוינת שאכלתי פה בעבר וזה בגדר הזמנת חובה. רביולי עדינים במילוי ריבת דלעת מתקתקה בבישול ארוך ובמרכז הצלחת פרוסת כבד אווז שמנמנה בתוך רוטב שמנת וקציפת כמהין בטעמים עדינים, כל ביס הוא חלום.


לא היה לנו מקום או צורך בקינוח מתוק אמיתי בדמות עוגה וכדומה. And yet יום הולדת וזה, פונקנו בקינוח קליל וטעים מבוסס אננס ופסיפילורה.

מזמן שלא הייתי בפופינה, מסעדה עכשווית אלגנטית.הייתה לנו ארוחת יום הולדת מדהימה, החל מהאוכל המצוין ששמר על העקביות מאז הפעם האחרונה שהייתי פה, האווירה והשירות המקצועי והמחויך. לגמרי מגיע להם בקלות כוכב מישלן.

פופינה
כתובת: אחד העם 3, תל אביב יפו.
טלפון: 03-575-7477
לינק לאתר של פופינה:https://www.popina.co.il/

תגובה 1

comments user
mor789

נייס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *